«Ja raugāmies uz atsevišķajām Baltijas valstīm, tad tie ir mazi tirgi, bet citādi – ja skatāmies uz Baltiju kopā, kā mēs to arī darām –, tas ir lielāks tirgus par, piemēram, Horvātiju. Mums ir liela spēlētāja attieksme, un tā atšķiras no tiem, kas fokusējas tikai uz vietējo tirgu,» intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka apdrošinātāja Vienna Insurance Group (VIG) valdes loceklis Francs Fuhs.
«Mūsu motīvs ir tirgus daļa – būt pirmajā trijniekā, izvēršot savu darbību un pārpērkot kompānijas. Pērn mēs esam pārpirkuši tirgus dalībniekus vairāk nekā jebkurš cits šai reģionā. Mēs šo tirgu pazīstam, tāpēc nolēmām augt strauji. Tagad mums ir Baltikums un BTA, un kopā mēs Baltijas tirgū esam skaidrā otrajā pozīcijā aiz PZU, kas pēc RSA aktīvu pārpirkšanas reģionā ir izteikta līdere. Mūsu ieskatā, mums tomēr ir plašāka pieredze, kā pārvaldīt biznesu jaunos tirgos, jo mēs darbojamies 25 valstīs.
Kopā tas reģionā šogad veidos 220 līdz 240 miljonus ieņēmumu no prēmijām, kas ir itin daudz, un šādā apjomā jau sāk darboties lielo mērogu ekonomika. Proti, liels apjoms samazina izmaksas, jo mums ir vienota IT sistēma u.c., kas dod konkurētspējas priekšrocības,» viņš skaidro.
Vai jūsu biznesa Baltijas centrs būs Rīgā?
VIG skatījumā vislabākais savienojums mums ir ar Rīgu. Rīga ir arī Baltijas valstu centrā, bet vēsturiski mēs sākām Viļņā un Tallinā. Pēc BTA iegādes mūsu lielākā biznesa daļa ir Rīgā.
Cik daudz no BTA jūs īsti iegādājāties?
90%, un mums ir tiesības nākamajos sešos gados izpirkt pārējo.
Visu interviju Apdrošinātājs klauvēs divreiz lasiet 9. maija laikrakstā Dienas Bizness.