Turpmāk nodokļu maksātāji, kuri ir Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (VID EDS) lietotāji, informāciju no VID gan nodokļu, gan muitas jomā saņem elektroniski jaunizveidotajā VID EDS sadaļā «Sarakste ar VID».
Lai informācijas saņemšana EDS notiktu vēl operatīvāk, VID aicina nodokļu maksātājus noslēgt papildu vienošanos pie jau esošā līguma ar VID par EDS izmantošanu. Papildu vienošanās ir jāslēdz arī tiem nodokļu maksātājiem, kuri ir reģistrējušies Elektroniskās deklarēšanas sistēmā tiešsaistē (izmantojot eParaksta viedkarti (e-me) vai elektronisko identifikācijas karti (eID).
Sākot no šā gada 2.maija ir veiktas izmaiņas VID EDS, un katram nodokļu maksātājam EDS ir izveidota pastkaste, uz kuru ir iespējams nosūtīt VID izdotos administratīvos akts (arī nelabvēlīgos administratīvos aktus), citus lēmumus, dokumentus (vēstules, pieprasījumus) un citu informāciju.
Tie dokumenti, kas tiks ievietoti VID EDS, nodokļu maksātājam papildus ne pa pastu, ne uz e-pasta adresi sūtīt netiks. Izņēmums būs tikai tie gadījumi, ja konkrētais nodokļu maksātājs būs lūdzis VID citu konkrētā dokumenta paziņošanas veidu.
Kamēr nodokļu maksātājs nav noslēdzis papildu vienošanos ar VID, viņam tiks nosūtīti tikai tie dokumenti, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu, un tos būs iespējams pārbaudīt un apskatīt interneta vietnē eparaksts.lv. Papildu vienošanās visiem EDS lietotājiem tiks nosūtīta uz viņu e-pasta adresi un gadījumā. Vienošanās ir pieejama arī VID mājaslapā.
Vēršam uzmanību, ka, nosūtot EDS lietotājiem īpaši būtisku informāciju, VID darbinieks ziņojumam noteiks augstas prioritātes statusu. Tas nozīmē, ka, saņemot šādu ziņojumu, tā saņēmējam vispirms būs ar to jāiepazīstas, jāatzīmē, ka viņš to ir izdarījis, un tikai pēc tam viņam būs iespējams turpināt veikt citas darbības EDS.