Pateicoties Eiropas Komisijas pieņemtajam lēmumam, Ventspils osta infrastruktūras attīstības projektu līdzfinansēšanai saņems ap16 miljoniem latu no ES struktūrfondiem.
Nākamo trīs gadu laikā Ventspils ostā taps divas jaunas piestātnes un sauskravu terminālis. Jaunajos objektos plānots vairāk nekā 70 jaunu darbavietu, bet vairāki simti jaunu darbavietu projektu rezultātā veidosies netieši – saistītajās nozarēs, informē Ventspils brīvosta. Ģenerālkravu un beramkravu piestātnes būvniecība ļaus attīstīt māju moduļu celtniecības ražotni un atrisinās tāda veida kravu loģistikas jautājumu. Savukārt lejamkravu piestātne aizstās molu, kas ir fiziski nolietojies un kravu apstrādei vairs nav izmantojams, tādējādi nostiprinot Ventspils ostas pozīcijas lejamkravu apkalpošanā. Jaunais sauskravu terminālis ļaus attīstīt un paplašināt kokmateriālu pārkraušanu ostā. Gan kokmateriālu pārkraušanai, gan ģenerālkravu apkalpošanai nepieciešama lielāka platība, norāda Ventspils brīvosta. Kravu apgrozījums ostā projektu īstenošanas rezultātā varētu palielināties par apmēram vienu miljonu tonnu.
DB jau rakstīja, ka Ventspils brīvostas pārvaldes iesniegtie projekti Ventspils brīvostas sauskravu termināļa būvniecība un Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība jau 2009.gadā saņēma LR Satiksmes ministrijas atzinumu par ES Kohēzijas fonda finansējuma piešķiršanu, bet galīgajam lēmumam vēl bija vajadzīgs Eiropas Komisijas atzinums.
Tā kā visās ES valstīs ostu pārvaldība sistēma nav vienāda, Komisija pieprasīja papildus informāciju par plānotajiem projektiem, kurus pēc to īstenošanas plāno ekspluatēt privāti komersanti. Tas attiecās arī uz Ventspils brīvostas pārvaldes ieceri būvēt divas piestātnes un sauso beramkravu termināli. Komisija atzina, ka jaunuzceltā infrastruktūra būs pieejama gala lietotājiem uz nediskriminējošiem nosacījumiem un projekts atbilst ES pamatnostādnēm.
Visus abos projektos paredzētos darbus – sauskravu termināļa, piestātnes Nr.12, piestātnes Nr.35 un ostas kanāla nostiprinājuma izbūvi - plānots veikt līdz 2014.gada beigām. Plānotais ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums projektam ir ap 16,5 miljoniem latu, bet kopējās investīcijas plānotas vairāk kā 30 miljonu latu apmērā.