Vairāk nekā puse jeb 55% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem vairāku veikalu tīklu izstāšanos no Latvijas tirgotāju asociācijas (LTA) ar mērķi saglabāt un/vai samazināt patēriņa cenas pārtikas produktiem vērtē pozitīvi, turklāt 14% to vērtē ļoti pozitīvi, bet 41% - drīzāk pozitīvi.
Par to liecina TNS Latvia un telekompānijas LNT raidījuma 900 sekundes šā gada jūlija sākumā veiktais pētījums.
Jau vēstīts, ka jūlija sākumā LTA pameta trīs lieli Latvijas tirgotāji – Rimi, Maxima un Palink. Kā iepriekš pauda tirgotāji, šāds lēmums pieņemts, jo LTA publiski paustais viedoklis par PVN samazināšanu ir neskaidrs un neatbilstot uzņēmumu politikai. Turpretī LTA vadītājs Henriks Danusēvičs pauda neizprati par lielo veiklu tīklu rīcību.
Latvijas iedzīvotāju aptauja liecina, ka 14% respondentu vairāku veiklu tīklu izstāšanos no LTA vērtē negatīvi (3% - ļoti negatīvi; 11% - drīzāk negatīvi). Savukārt trešajai daļai jeb 31% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Tāpat aptaujā noskaidrojies, ka absolūtais vairākums (84%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem neuzskata, ka pievienotās vērtības nodokļa samazināšana no 22% uz 21% sniegs cerēto rezultātu iedzīvotāju ekonomiskās situācijas uzlabošanā (44% - noteikti nē; 40% - drīzāk nē). Tam, ka pievienotās vērtības nodokļa likmes samazināšana sniegs cerēto rezultātu, tic desmitā daļa jeb 11% aptaujāto. 5% respondentu nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.