Būvniecības kompānija UPB dibina jaunu uzņēmumu Alto 4.0., kas nodarbosies ar kompānijas izstrādāto digitālo risinājumu komercializāciju
«Šobrīd tālāko efektivitātes lēcienu jebkurā jomā var panākt tikai ar digitāliem risinājumiem. Piemēram, būvējot ēku, visiem materiāliem ir savas fiziskās robežas – ja izmantojam viena veida siltumizolāciju, panākam konkrētu rezultātu. Taču, ja jau plānošanā māju no pasīvas padarām par aktīvu un tā pati proaktīvi reaģē uz nākotnes notikumiem, piemēram, plāno ventilācijas režīmu, var panākt pilnīgi citus efektivitātes rādītājus. Līdzīgi ir ar biznesa procesiem. UPB iekšienē pēdējos piecus gadus esam būvējuši savu digitālo infrastruktūru. Sākumā kontrolējām kādus desmit parametrus, bet laika gaitā šis skaits ir desmitkāršojies un varam daudz precīzāk plānot un regulēt visus procesus biznesā,» saka Dainis Bērziņš, a/s UPB valdes priekšsēdētājs. UPB ir astoņas ražotnes un vairāki inženieru biroji Latvijā un ārvalstīs, grupas kompānijas vienlaikus strādā vismaz ar 25 projektiem dažādās pasaules valstīs, katrā no tiem ir tūkstošiem individuāli uzzīmētu elementu. Plānošana šādā situācijā ir liels izaicinājums pat tad, ja nekas nemainās, bet visi elementi nepārtraukti mainās un ir jāspēj šos procesus koriģēt elastīgi un reālajā laikā. Ja izdodas to nodrošināt, tad ieguvumi var būt ievērojami. Piemēram, izstrādājot dzelzsbetona paneļu līnijas plānošanas algoritmu, UPB līnijas kapacitāti palielināja par 25%, automatizējot tikai plānošanu.
Tirgū ir diezgan daudz dažādu risinājumu, ko piedāvā lielās IT kompānijas, bet tie pārsvarā ir standartizēti risinājumi, kas bieži vien vairāk vērsti uz grāmatvedību un uzskaiti. «Lielākais izaicinājums ir tieši IT un biznesa puses apvienojums. Domāju, ka daudziem uzņēmumiem ir liels izaicinājums saprast, kur biznesam ir pievienotā vērtība un kurus procesus ir iespējams automatizēt,» saka D. Bērziņš.
«Mūsu ambīcijām nav robežu. Redzam, ka produktam ir potenciāls. Ierobežojošais faktors ir tas, ka strādājam industriālā sfērā, kas nav masveida tirgus, kur var nopublicēt aplikāciju App Store un aptvert lielu tirgu. Mums ir jāatrod klients, jāpārliecina par vajadzību un jāspēj realizēt mūsu risinājums. Tas nav vienkārši, bet tas ir līdzīgi kā mūsu būvniecības projektos. Savā ziņā turpinām darīt to pašu, ko mākam, bet nedaudz citā griezumā,» saka D. Bērziņš.
Plašāk lasiet rakstā Ambīcijām nav robežu ceturtdienas, 22. marta, laikrakstā Dienas Bizness!