Jaunākais izdevums

Turpmāk kosmētiskā iedeguma pakalpojumu drīkstēs sniegt tikai pilngadīgām personām, paredz valdības pieņemtās higiēnas prasības kosmētiskā iedeguma pakalpojuma sniegšanai.

Šāds nosacījums ieviests arī Francijā, Spānijā, Portugālē, Beļģijā, Nīderlandē, Lietuvā, Austrijā, Austrālijā, Lielbritānijā, Vācijā, Itālijā, Islandē, Norvēģijā un citās valstīs. Turklāt pakalpojumu sniedzējiem par šī nosacījuma neievērošanu nereti tiek paredzēts arī naudas sods, piemēram, Vācijā līdz pat 50 000 eiro, norāda jauno noteikumu autore Veselības ministrija (VM).

Šobrīd noteikts, ka kosmētiskā iedeguma iegūšanas pakalpojumu var saņemt personas līdz 18 gadu vecumam, uzrādot ģimenes ārsta vai dermatologa izziņu. Tomēr pētījums liecinot, ka tikai 19,6% no 14 līdz 18 gadu veciem skolēniem, kuri lietojuši ultravioletā starojuma iekārtas, ticis prasīts uzrādīt personu apliecinošu dokumentu.

Tāpat speciālistu pieredze liecinot, ka Latvijā nepilngadīgās personas vidēji pirmo reizi izmanto ultravioletā starojuma iekārtas 14,8 gadu vecumā, kas, Veselības ministrijas (VM) ieskatā, ir ļoti augsts rādītājs. Šī iemesla dēļ pieņemts lēmums noteikt, ka kosmētiskā iedeguma pakalpojumu sniedz tikai pilngadīgām personām.

Noteikumos iekļauts pienākums pakalpojuma sniedzējam pirms pakalpojuma sniegšanas pārliecināties par personas vecumu, nepieciešamības gadījumā, pieprasot uzrādīt personu apliecinošu dokumentu, kas saskaņā ar izmaiņām, lai saņemtu pakalpojumu būs jādara, jo pretēji - pakalpojuma sniegšanu drīkstēs atteikt.

Tāpat turpmāk kosmētiskā iedeguma pakalpojuma saņēmējiem būs jāaizpilda anketa, apliecinot savu informētību par veselības riskiem, kas saistīti ar pakalpojuma saņemšanu.

VM uzsver, ka kosmētiskā iedeguma pakalpojums var radīt potenciālus riskus cilvēku veselībai, tāpēc svarīgi noteikt detalizētākas prasības pakalpojuma sniegšanai, lai nodrošinātu to, ka pirms pakalpojuma saņemšanas patērētājs ir apzinājies visus ar pakalpojuma saņemšanu saistītos riskus.

Turpmāk pakalpojuma sniedzējam būs jāizsniedz patērētājam aptaujas anketu, kur iekļauta informācija par riskiem, kas potenciāli var rasties kosmētiskā iedeguma iegūšanas rezultātā - izmaiņas matu struktūrā un acu veselībā, priekšlaicīga ādas novecošanās, neatgriezeniskas ādas pigmentācijas izmaiņas, labdabīgie veidojumi, pirms vēža un ādas vēža veidojumu attīstība ar visām izrietošām sekām, kuras var ietekmēt cilvēka veselību un dzīvildzi.

Aizpildot anketu, patērētājs nodrošinās pakalpojuma sniedzējam rakstisku informāciju par savu atbilstību pakalpojuma saņemšanai un piekritīs saņemt pakalpojumu, kā arī uzņemsies atbildību, ka apzinās ultravioletā starojuma radītos riskus.

VM uzsvēra, ka Patērētāja aptaujas anketas mērķis ir nodrošināt, ka pakalpojuma sniedzējs saņem informāciju sauļošanās plāna izstrādei un vērst patērētāja uzmanību uz iespējamiem riskiem veselībai, tādējādi nodrošinot, ka patērētājs izvēlas pakalpojumu, apzinoties visus riskus. Savukārt, ja patērētājs atsakās aizpildīt minēto anketu, pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs atteikt pakalpojuma sniegšanu.

Noteikumu mērķis ir samazināt dermatoonkoloģisko slimību provocējošo faktoru risku un nodrošināt patērētājiem iespēju saņemt higiēnas prasībām atbilstošāku pakalpojumu, novēršot pārmērīgu solāriju lietošanu, noteikt papildu prasības ultravioletā starojuma iekārtu izmantošanas pakalpojuma reklāmas saturam un noformējumam, kā arī prasību pakalpojuma sniedzēja nodarbināto personu apmācību programmas apmācībā ieviest obligātu ārstniecības personas dalību.

Vienlaikus, lai samazinātu slogu pakalpojumu sniedzējiem, tiek svītrota prasību veikt uzskaiti par pakalpojuma sniegšanas vietas, kā arī iekārtu tīrīšanu un dezinfekciju.

Lai nodrošinātu iespēju pakalpojuma sniedzējiem ieviest jaunās prasības, jaunie noteikumi stāsies spēkā šī gada 1.aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Barbershop kustības aizsācējs: Ja ir kāds veiksmes stāsts, tas tūlīt tiek pārņemts

Kristīne Stepiņa,21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram vīrietim ir vajadzīgs savs friziermeistars, līdzīgi kā ģimenes ārsts vai zobārsts

Tā uzskata specializēto vīriešu frizētavu (barbershop) kustības aizsācējs Latvijā Edgars Rozenvalds, kurš no matiem un bārdām ķēries pie kājām. Viņš ir radījis zīmolu Rosenwald Shoes un izveidojis vīriešu apavu salonu.

Viņš nevis seko pieprasījumam tirgū un konkurē ar esošo piedāvājumu, bet rada jaunu. Biznesa idejas ir paša izsāpētas, un uzņēmējdarbībā lieti noder austrumos apgūtā klientu servisa filozofija.

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kad pirms pieciem gadiem Rīgā atvērāt barbershop, tā bija pirmā šāda veida frizētava. Tagad to ir savairojies kā sēņu pēc lietus. Kāpēc?

Jā. Latvijas tirgum tas ir raksturīgi. Pēc tam, kad tika atvērts pirmais solārijs, nebija ilgi jāgaida, kad tie saradās teju katrā mājā. Tāpat notika ar kebabnīcām, suši tirgotavām un t.s. izlaušanās istabām. Latvijā būtu nepieciešamas 20 šādas istabas, taču ir 160, tik daudz, cik tādu būtu vajadzīgs Maskavā. Ja ir kāds veiksmes stāsts, tas tūlīt tiek pārņemts. Labas idejas tiek kopētas. 2013. gadā, kad atvēru pirmo barberšopu, visi teica, ka šādas koncepcijas vīriešu frizētavas Latvijā nav dzīvotspējīgas, tādām ir potenciāls visur citur pasaulē, tikai ne pie mums. Es radīju zilo okeānu jeb pilnīgi jaunu piedāvājumu un pieprasījumu. Pirmais konkurents parādījās tikai pēc diviem gadiem. Pa to laiku mēs bijām izdarījuši pilnīgi visu, ko šajā nišā bija iespējams paveikt, – radījuši atbilstošu interjeru, servisu ar visām nepieciešamajām lietām, ielikuši pamatus tradīcijām. Bijām pirmā frizētava, kas sāka strādāt ar sociālajiem tīkliem un reklāmu, savā ziņā šokējot tirgus dalībniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Rekonstruēts un paplašināts Panatta sporta klubs

Zane Atlāce - Bistere,30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā «Mūkusala» pēc vērienīgas rekonstrukcijas durvis vēris fitnesa klubs «Panatta», kurā pēc atjaunošanas darbiem ir plašākas telpas un jauns aprīkojums.

Kluba rekonstrukcijā ieguldīti aptuveni 640 tūkstoši eiro. Aprīkojuma iegādi klubam palīdzēja finansēt «Reģionālā investīciju banka» (RIB).

«Panatta» tagad aizņem visu tirdzniecības ēkas otro stāvu. Līdztekus plašai trenažieru zālei un sporta zālei grupu nodarbībām klubā pēc pārbūves pieejama arī boksa zāle ar pilnvērtīgu ringu un virkne citu pakalpojumu, tostarp masāža, fizioterapeits, kosmetologs, solārijs, manikīrs, pedikīrs.

«Panatta» īpašnieki ir Agris un Līga Baltmaņi. Abi ir ieguvuši gan atbilstošu izglītību, gan ilgstošu pieredzi fitnesa jomā. Pateicoties RIB finansējumam, sporta klubs ir iegādājies mūsdienīgus trenažierus, garderobju aprīkojumu un mēbeles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas oficiāli atklāts viesnīcas Hotel Jūrmala SPA saunu un baseinu centrs Welness Oasis. Projektā ieguldīti teju 2 miljoni eiro, informē viesnīcas pārstāvji.

Welness Oasis atpūtas centrs viesnīcā darbojas jau kopš 2005.gada un vidēji gadā uzņem ap 50 000 apmeklētāju. Šogad centrs tika pilnībā atjaunots un papildināts ar jaunām iespējām un pakalpojumiem, vienlaikus iegūstot mūsdienīgāku vizuālo noformējumu un tehnoloģiskos risinājumus.

Saunu un baseinu centrs Welness Oasis ir izvietots divos stāvos. Viesi karsēties var 6 dažādās saunās (2 tvaika pirtīs, sāls pirtī, 2 dažādu temperatūru somu pirtīs un bērnu pirtī), kā arī atpūsties 3 dažādu temperatūru baseinos. Tāpat pie baseina ir iekārtots Aqua bārs. Centrā pieejams arī masāžas kabinets un solārijs.

Welness Oasis saunu un baseina centra fotogrāfijas iespējams aplūkot galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru