Citas ziņas

Transportlīdzekļu nodeva kļūs par nodokli

Vēsma Lēvalde,15.07.2010

Jaunākais izdevums

Transportlīdzekļa nodeva turpmāk būs nodoklis. Likmes paliks iepriekšējās. To paredz Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie dokumenti, kuri precizē transportlīdzekļu nodevu piemērošanu un iekasēšanu.

Tā kā maksājums, ko ik gadu transportlīdzekļu īpašnieki maksā nodevas veidā, nav sasaistīts ar autoceļu uzturēšanai piešķirto finansējumu, bet gan veido valsts pamatbudžeta ieņēmumus, Satiksmes ministrija rosinājusi nodevu pārveidot par nodokli un izstrādājusi likumprojektu Transportlīdzekļu ikgadējā nodokļa likums.

Likumprojektā netiek mainīts ar nodokli apliekamais objekts un nodokļu likmes, bet ir precizēti nosacījumi attiecībā uz nodokļu atvieglojumu 50% apmērā piemērošanu lauksaimnieciskās produkcijas ražotājiem un atzītai akvakultūras saimniecībai par kravas automobili un piekabi, kas paredzēta dažādu kravu pārvadāšanai. Likumprojektā iekļauts papildinājums, ka I un II grupas invalīdi ir atbrīvoti no nodokļa maksāšanas par vienu šo personu īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu motociklu, triciklu vai kvadriciklu.

Jaunais tiesību akts paredz, ka transportlīdzekļa ikgadējā nodokļa administrēšana tiek nodota Valsts ieņēmumu dienestam. Pašlaik šo funkciju veic VAS Latvijas Valsts ceļi.

Saistībā ar augstāk minētām izmaiņām, grozījumi veikti arī likumā Par nodokļiem un nodevām. Lai novērstu vairāku nodevu esamību, šajos grozījumos paredzēts atcelt transportlīdzekļu reģistrācijas valsts nodevu 1,40 latu apmērā.

Grozījumi likumā Par nodokļiem un nodevām paredz arī līdzšinējo lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu maksu noteikt kā nodevu. Likumprojektā nav paredzētas izmaiņas nedz ar nodevu apliekamo objektu sarakstā, nedz arī nodevas likmēs, un kā līdz šim – iekasētie maksājumi tiks novirzīti valsts autoceļu uzturēšanai.

Ar minētajiem likumprojektiem iespējams iepazīties Ministru kabineta mājaslapā. Lai minētie tiesību akti stātos spēkā, tie vēl jāapstiprina valdībā un Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) autoceļu lietošanas nodevu par laiku kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām, no 2030.gada plāno aizstāt ar ceļu infrastruktūras nodevu par distanci, izriet no SM sagatavotā likumprojekta "Ceļu nodevu likums".

Ja par transportlīdzekli attiecīgajā autoceļa posmā būs maksājama ceļu infrastruktūras nodeva, autoceļu lietošanas nodeva vairs netiks piemērota, tostarp arī par transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir mazāka vai vienāda ar 3,5 tonnām, skaidro ministrijā.

Ar likumprojektu ieviesta jauna definīcija - ceļu infrastruktūras nodeva ir nodeva, kas jāmaksā par transportlīdzekli atkarībā no attāluma, kuru tas nobraucis, izmantojot attiecīgo ceļu infrastruktūru, un no transportlīdzekļa tipa. Nodevas nomaksāšana piešķirs tiesības ar minēto transportlīdzekli izmantot ceļu infrastruktūru.

Tostarp, ieviešot privātās un publiskās partnerības finansētus autoceļu projektus, pamatojoties uz likumprojektu, valsts varēs noteikt un piemērot ceļu infrastruktūras nodevu par noteikta jaunuzbūvēta ceļa posma izmantošanu, kā arī vairāk koncentrēties uz principa "piesārņotājs maksā" piemērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VK: par dažiem CSDD pakalpojumiem klienti pārmaksā, par citiem – nesedz pat pašizmaksu

Guna Gleizde,13.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) kā va/s Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kapitāla daļu turētājs nepilnīgi izmanto savas tiesības ietekmēt šī valsts uzņēmuma darbības stratēģiju, un CSDD vadība pati nosaka attīstības plānus, plānotās peļņas apmērus, kā arī investīciju apjomus un virzienus.

To revīzijā konstatējusi Valsts kontrole (VK). Tajā secināts, ka neskatoties uz to, ka pašreizējo tarifu piemērošanas rezultātā tiek nodrošināta CSDD pašas noteiktā prasība gūt 10% peļņu, atsevišķu CSDD pakalpojumu tarifi ir noteikti nepamatoti, nesasaistot tos ar pašizmaksu vai veicot šķērssubsīdijas citiem pakalpojumiem. Tādējādi klienti par atsevišķiem pakalpojumiem, piemēram, par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati pārmaksā, savukārt, par citiem pakalpojumiem samaksā mazāk nekā pakalpojumu pašizmaksa vai pat saņem bezmaksas pakalpojumu, piemēram, par transportlīdzekļu norakstīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Licence komercpārvadājumiem turpmāk maksās 15 latus

Elīna Pankovska,12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par licences izsniegšanu, pagarināšanu un pārreģistrāciju pasažieru un kravas komercpārvadājumiem ar autotransportu būs jāmaksā valsts nodeva 15 Ls apmērā.

Turpmāk šāda nodeva pārvadātājiem būs jāmaksā neatkarīgi no izmantojamo transportlīdzekļu skaita, un netiks piemērotas līdz šim spēkā esošās atlaides pasažieru pārvadātājiem. Savukārt nodeva par dublikāta izsniegšanu un licences maiņu paliks nemainīga – 5 Ls.

«Kopā ar autopārvadātājiem tiek rasti risinājumi, kā veicināt uzņēmējdarbību autopārvadājumu nozarē, samazinot izdevumus pārvadātājiem, kuri izmanto lielāku transportlīdzekļu skaitu. Tāpat, nosakot vienotu licences izsniegšanas maksu, neatkarīgi no transportlīdzekļu skaita, tiek vienkāršota nodevas administrēšana,» norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FM virzīs papildu transportlīdzekļu nodevu atvieglojumus bērniem invalīdiem

LETA,18.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija (FM) ir sagatavojusi tiesību aktu izmaiņas, paredzot atbrīvojumu no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas par transportlīdzekli, kura īpašniekam, turētājam vai valdītājam, vai tā laulātajam apgādībā ir bērns invalīds ar pārvietošanās traucējumiem, informē ministrija.

Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā izskatīšanai valdībā tiks virzīti augustā, un plānots, ka atbrīvojumu piemēros par vienu šai personai vai tās laulātajam īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli.

Saskaņā ar Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumu invalīdiem ir piemērojams atbrīvojums tikai no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa. Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli nemaksā par vieglo automobili, motociklu, triciklu vai kvadriciklu, kura īpašnieks, turētājs vai valdītājs ir I vai II grupas invalīds. Atbrīvojumu piemēro par vienu šai personai īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu iepriekš minēto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli varētu iekasēt pēc ražotāju norādītā CO2 izmešu daudzuma; gaidāmas karstas politiskas diskusija, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tāds ir iespējamais scenārijs transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas reformā. DB jau rakstīja (28.09.2016.), ka valdība atbalstījusi grozījumus transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklī, kas paredz vieglo automašīnu ekspluatācijas nodevā ietvert CO2 izmešu apmēru, tādējādi dārgāka kļūtu jaudīgu auto lietošana. Lai arī sākotnēji bija paredzēts cits nodokļa apmērs, tomēr tagad tiek piedāvāts līdz 0 samazināt tā apmēru elektroauto, bet paaugstināt lieljaudas apvidus mašīnām.

Lai arī 27. septembra valdības sēdē grozījumi transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa likumā tika atbalstīti bez diskusijām, tomēr pagājušās nedēļas nogalē premjers Māris Kučinskis parakstījis rezolūciju satiksmes ministram Uldim Augulim, aicinot steidzami sagatavot informāciju saistībā ar piedāvātajiem grozījumiem Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā. Satiksmes ministram uzdots atkārtoti izvērtēt piedāvāto CO2 izmešu ierobežošanas mehānismu un vienlaikus piedāvāt risinājumu, kas neuzliktu nesamērīgu maksājumu slogu saimniecībām ar zemiem ienākumiem un kuru rīcībā ir transportlīdzekļi, kas vecāki par septiņiem gadiem, piemēram, ieviešot paaugstinātu nodokļa/nodevas likmi par noteiktas luksusa klases transportlīdzekļu ekspluatāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Autoceļu lietošanas nodevā jau samaksāts viens miljons eiro

Žanete Hāka,04.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ceturtdienas pēcpusdienai autoceļu lietošanas nodeva bija nomaksāta par 14 731 transportlīdzekli, tādā veidā valsts budžetā iemaksātie līdzekļi pārsniedza vienu miljonu eiro.

Visvairāk par nodevu maksājuši kravu pārvadātāji no Latvijas – 8677. Savukārt no Lietuvas un Polijas nomaksāts attiecīgi par 2501 un 2070 transportlīdzekļiem.

Visbiežāk – 8938 reizes – pārvadātāji izvēlējušies maksāt par termiņu līdz vienam mēnesim. Savukārt jau par 1000 transportlīdzekļiem nodeva samaksāta par izdevīgāko periodu – vienu gadu.

Kaut arī pirmajās nodevas ieviešanas dienās bija vērojama zināma kravas transportlīdzekļu rindu veidošanās pirms nodevas samaksas vietām iebraucot Latvijā, patlaban sistēma ir sakārtojusies. Un Satiksmes ministrija aicina kravu transportlīdzekļu īpašniekus būt iecietīgiem un nodevas sākuma ieviešanas periodā izturēties ar sapratni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kravas transportlīdzekļus virs 12 tonnām rosina atbrīvot no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas

Žanete Hāka,02.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai esošajos ekonomiskajos apstākļos saglabātu kravas autopārvadātāju konkurētspēju, kravas automašīnām, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnas, kā arī piekabēm un puspiekabēm ar pilnu masu virs 10 tonnām paredzēts piemērot atbrīvojumu no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas, informē Satiksmes ministrija.

Atbrīvojumu no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas par vienu gadu piemēros kravas automobiļiem, uz kuriem ir attiecināma valsts autoceļu lietošanas nodeva, un ja būs samaksāta autoceļu lietošanas nodeva viena gada likmes apmērā.

Tas nozīmē, ja par kravas automašīnu, piekabi vai puspiekabi, kuras pilna masa pārsniedz 12 tonnas, būs nomaksāta autoceļu lietošanas nodeva par vienu gadu, tad varēs tikt piemērots atbrīvojums no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodevas par gadu.

To paredz Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, ko otrdien, 2.septembrī, atbalstīja valdība. Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāpieņem arī Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas parlaments 12.jūnijā trešajā un galīgajā lasījumā pieņēma likumu par transportlīdzekļu nodokļa ieviešanu.

Par to balsoja 57 deputāti, bet 28 deputāti bija pret.

Mehānisko transportlīdzekļu nodokļa likums paredz no nākamā gada Igaunijā ieviest nodokli, kas sastāv no divām daļām. Pirmo daļu katru gadu maksā mehāniskā transportlīdzekļa īpašnieks par ceļu satiksmes reģistrā reģistrēto transportlīdzekli. Nodokļa likme mehāniskajiem transportlīdzekļiem sastāvēs no pamatdaļas, kas būs atkarīga no ogļskābās gāzes izmešiem un bruto masas. Otrā daļa būs mehānisko transportlīdzekļu reģistrācijas nodeva, ko maksās, reģistrējot vieglos automobiļus un mikroautobusus autoceļu satiksmes reģistrā.

Jaunā nodokļa mērķis ir mudināt cilvēkus, iegādājoties jaunu automašīnu, izvēlēties videi draudzīgāku variantu, kā arī veicināt vecāku transportlīdzekļu izmantošanu, pirms to lietderīgās lietošanas laiks ir beidzies. Nodoklis par vieglajiem automobiļiem un mikroautobusiem samazināsies, transportlīdzeklim novecojot. Salīdzinot ar pašreizējām cenām, nodoklis palielinās automašīnu iegādes un ekspluatācijas izmaksas par 5-15 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Daudzbērnu ģimenēm piešķirs transportlīdzekļu nodokļa atlaidi

Madara Fridrihsone,13.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenēm, kurās ir trīs vai vairāk nepilngadīgi bērni, no nākamā gada 1. janvāra būs tiesības saņemt transportlīdzekļu ikgadējā nodokļa atlaidi 20 % apmērā par vienu ģimenes īpašumā esošu automašīnu.

To paredz valdības atbalstu guvušais priekšlikums Transportlīdzekļu ikgadējā nodokļa likumam.

Opozīcijā esošā apvienība Par labu Latviju un koalīcijā esošā Zaļo un zemnieku savienība daudzbērnu ģimenēm bija ierosinājusi piešķirt transportlīdzekļu ikgadējā nodokļa atlaidi 50 % apmērā, taču valdība šo ierosinājumu atbalstīja tikai daļēji, nolemjot, ka atlaide būs mazāka, proti, 20 % liela. Tādējādi daudzbērnu ģimenes tiktu pasargātas no transportlīdzekļu nodokļa pieauguma, norāda Finanšu ministrijas eksperti.

Jau vairākkārt vēstīts, ka no nākamā gada 1.janvāra transportlīdzekļu ikgadējā nodeva tiks pārdēvēta par nodokli un tās apmērs lielai daļai automašīnu pieaugs. Automašīnām, kas Latvijā reģistrētas pēc 2005. gada 1. janvāra, tiks piemērota kombinētā nodokļa likme, ko aprēķinās, summējot nodokļa likmes, kas noteiktas par automašīnas pilnu masu, motora tilpumu un jaudu, savukārt vecākām automašīnām nodokļa apmērs būs atkarīgs no automašīnas pilnas masas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai novērstu likumpārkāpumus transportlīdzekļu tirdzniecībā, Valsts ieņēmumu dienests (VID) oktobrī veica vairākus kontroles pasākumus automašīnu tirdzniecības vietās, kuru laikā tika konstatēti dažādi likuma pārkāpumi, informē VID.

Veicot pārbaudi transportlīdzekļu tirgošanas vietā Maskavas ielā, Rīgā, tika konstatēts, ka piecu uzņēmumu tirdzniecībā atrodas 47 automašīnas, par kurām nav noformēti akti par to pieņemšanu tirdzniecībai, divos gadījumos konstatēts, ka vēl par 47 automašīnām ir noslēgti autostāvvietas nomas līgumi.

Konstatēta arī viena fiziska persona, kura nodarbojās ar automašīnu tirdzniecību, bet pārbaudes brīdī nebija reģistrējusi savu saimniecisko darbību. Par konstatētajiem pārkāpumiem ir uzsāktas lietvedības administratīvo pārkāpumu lietās un pārbaudes tiek turpinātas.

VID transportlīdzekļu tirgošanas vietā Maskavas ielā, Rīgā pārbaudīja 12 šajā teritorijā izvietotos uzņēmumus. Pārbaužu laikā tika konstatēti dažādu likuma normu pārkāpumi. Piecu uzņēmumu tirdzniecībā atradās 47 automašīnas par kurām nebija noformēti akti par to pieņemšanu tirdzniecībai, līdz ar to par šīm automašīnām nav informācijas Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas (CSDD) tirdzniecības reģistrā. Tas norāda uz iespēju slēpt nodokļus, neuzrādot ieņēmumus pilnā apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi ieceri nākotnē atcelt nodevu par transportlīdzekļa reģistrāciju, lai, reģistrējot transportlīdzekli, nebūtu jāmaksā vairākas nodevas

Tādējādi transportlīdzekļu īpašniekiem būtu jānomaksā tikai transportlīdzekļa ikgadējā nodeva. Izstrādāta iecere paredz, ka šie grozījumi varētu stāties spēkā no 2011. gada 1. janvāra.

Ja iecere tiks atbalstīta, personām par transportlīdzekļa reģistrāciju VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) vairs nebūs jānomaksā nodeva 1.40 latu apmērā.

Nodeva arī turpmāk būs jāmaksā par gaisa kuģu, Jūras kodeksa 8. panta otrajā daļā noteikto reģistrējamo kuģošanas līdzekļu un par Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā reģistrējamu transportlīdzekļu reģistrāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 1.aprīlī, atsākas periods, kad par iebraukšanu Jūrmalā jāmaksā nodeva 2 eiro apmērā. Pašvaldība aicina autovadītājus neveidot drūzmu pie caurlaižu iegādes automātiem Priedainē, un caurlaides iegādāties elektroniski: portālā www.visitjurmala.lv, ar «Mobilly» vai «Citadele» aplikāciju starpniecību. Tāpat pastāv iespēja nodevu samaksāt caurlaižu iegādes automātos četrās vietās pilsētā: pie lielveikala «Rimi» Lielupē, pie Dzintaru koncertzāles, Majoru stāvlaukumā un pie Dubultu stacijas.

Par caurlaidi varēs samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai tajā datumā, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā līdz plkst.23:59, vai pirms tam. Ar vienu dienas caurlaidi īpaša režīma zonā varēs iebraukt neierobežotu reižu skaitu tajā datumā, kuram caurlaide iegādāta. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, precīzi jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs. Caurlaide derīga tikai konkrētam transportlīdzeklim, kura reģistrācijas numurs ir norādīts, pērkot caurlaidi.

Pieejamas arī ilgāka termiņa caurlaides: 7, 30, 90 dienām un visam periodam. Caurlaide transportlīdzekļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām 7 dienām maksā 10 eiro, 30 – 31 eiro, 90 dienām 55 eiro, visam periodam – 107 eiro. Transportlīdzekļiem ar pilnu masu virs 3,5 tonnām maksa par caurlaidi ir attiecīgi 12, 43, 110 un 213 eiro. Caurlaides iegādāties var www.epakalpojumi.jurmala.lv. Pārbaudīt caurlaides derīgumu var portālā www.jurmala.lv vai www.epakalpojumi.jurmala.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.aprīlī atsākas periods, kad par iebraukšanu Jūrmalā jāmaksā nodeva divu eiro apmērā. Šogad caurlaižu automātos pie iebraukšanas Jūrmalā Priedainē un Vaivaros ar skaidru naudu norēķināties vairs nevarēs – tajos būs iespējams maksāt tikai ar karti vai bezkontakta maksājumu līdzekļiem.

Skaidras naudas norēķini, iebraucot pilsētā, atcelti, lai veicinātu ātrāku caurlaižu iegādi. Skaidras naudas norēķini bieži rada kavēšanos caurlaižu punktos – monētas mēdz iesprūst, kā arī reizēm automātos tiek iemesti nepiemēroti priekšmeti, kā rezultātā automāti uz laiku pārstāj funkcionēt.

Ar skaidru naudu par caurlaidi joprojām varēs samaksāt caurlaižu automātos pilsētā: pie lielveikala “Rimi” Lielupē, pie Dzintaru koncertzāles, Majoru stāvlaukumā un pie Dubultu stacijas.

Pašvaldība aicina braucējus caurlaides iegādāties elektroniski pilsētas portālā vai ar “Mobilly” starpniecību.

Par caurlaidi var samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai tajā datumā, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā, līdz plkst.23:59, vai pirms tam. Ar vienu dienas caurlaidi īpaša režīma zonā var iebraukt neierobežotu reižu skaitu tajā datumā, kuram caurlaide iegādāta. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, precīzi jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs. Caurlaide derīga tikai konkrētam transportlīdzeklim, kura reģistrācijas numurs ir norādīts, pērkot caurlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2019. gada vairumam vieglo auto īpašnieku transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis būs jāmaksā pēc ražotāja norādītajiem CO2 izmešiem.

Jāatgādina, ka šādu risinājumu paredz 2016. gada nogalē akceptētie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļu likumā. Vairāk maksās tā auto īpašnieks, kura spēkrats vairāk piesārņo apkārtējo vidi.

«Būtībā ir beidzies iepriekš noteiktais pārejas laiks,» uzsver Auto asociācijas izpilddirektors Ingus Rūtiņš. Viņš atgādina, ka jau no 2017. gada transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli pēc CO2 apmēra maksāja tie, kuri Latvijā ieveda auto (kura pirmās reģistrācijas gads ir, sākot ar 2009. gadu), sākot ar 2017. gada 1. janvāri. Savukārt visi pārējie vieglo auto, kuri jau bija reģistrēti Latvijā līdz 2017. gada 1. janvārim (kura pirmās reģistrācijas gads ir, sākot ar 2009. gadu), transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pēc CO2 izmešiem maksās, sākot ar 2019. gadu. Viņš atgādina, ka lielas jaudas motoru (virs 3500 cm3) auto īpašniekiem ir noteikts papildu nodoklis kā fiksēta summa 300 eiro apmērā. To auto īpašnieki, kuru spēkratu pirmās reģistrācijas gads ir līdz 2008. gada 31. decembrim, turpinās maksāt tādu pašu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, kādu maksājuši līdz šim, – summu likmēm, kas tiek noteiktas par auto jaudu, motora tilpumu un jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība ir vienojusies par transportlīdzekļu ikgadējās valsts nodevas paaugstināšanu, lai nodrošinātu papildus piecu miljonu latu ieņēmumus budžetā.

Mazās un vidējās klases automašīnām, kuras reģistrētas pēc 2005.gada, nodevas maksa var nedaudz samazināsies, bet ekskluzīvajām un liela motora tilpuma automašīnām pieaugs.

Nodevas apmēra pieaugums plānots arī automašīnām, kuras Latvijā reģistrētas līdz 2005.gadam. Mazās un vidējās klases automašīnām pieaugums varētu būt 7% līdz 8%.

No Finanšu ministrijas publiskotā budžeta konsolidācijas pasākumu plāna izriet, ka no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas palielināšanas nākamgad plānots gūt papildu ieņēmumus 5 milj. Ls apmērā.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis sola, ka nodevu palielinājums galvenokārt skars jaudīgu un ekskluzīvu automašīnu īpašniekus, piemēram, jaudīgām Mercedes-Benz automašīnām ikgadējā nodeva varētu pieaugt no 115 Ls līdz 260 Ls gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jau nākamnedēļ, iebraucot Jūrmalā, būs jāmaksā 2 eiro

Dienas Bizness,27.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties pavasara sezonai un pieaugot autotransporta plūsmai, no 1. aprīļa tiks atsākta nodevas iekasēšana par transportlīdzekļu iebraukšanu Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā. Par vienreizēju iebraukšanu visām automašīnām noteiktā maksa ir divi eiro, savukārt motocikliem un videi draudzīgam transportam – elektromobiļiem – iebraukšanas nodeva nav jāmaksā.

Nodeva ir spēkā no 1. aprīļa līdz 30. septembrim, no 1. oktobra līdz 31. martam nodeva par iebraukšanu Jūrmalā nav jāmaksā.

Kā informē Jūrmalas pilsētas dome, nodevu var samaksāt caurlaižu iegādes punktos pirms iebraukšanas Jūrmalā, kur uzstādīti termināļi norēķiniem gan skaidrā naudā, gan ar maksājumu karti.

Termināļos, kas paredzēti tikai norēķiniem skaidrā naudā, iebraukšanas nodevas samaksai var lietot piecu, desmit, 20, 50 centu un viena eiro un divu eiro monētas.

Norēķiniem ar maksājumu kartēm caurlaižu iegādes punktos ir nodrošināti atsevišķi termināļi, ko var atpazīt pēc norādēm, – uz tiem ir norēķinu karšu uzlīmes. Iebraukšanas nodevu var samaksāt ar jebkuras bankas izsniegto MasterCard, Maestro, Visa un Visa Electron norēķinu karti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Lielbritānijā uzņēmumi, visticamāk, padomās divreiz pirms prestiža celšanai savus vadītājus vizināt ar dārgiem luksusa klases automobiļiem, jo jau pēc pavisam neilga laika valstī nodoklis par šādu auto izmantošanu varētu ievērojami palielināties, vēsta Telegraph.

No šā gada 6. aprīļa Lielbritānijā stāsies spēkā jaunie noteikumi attiecībā uz nodokli, ko uzņēmumi maksā par saviem luksusa klases auto, kuru skaitā ir tādi spēkrati kā Ferrari, Lamborghini, Bentley, kā arī augstākās klases Mercedes-Benz un BMW.

Lai labāk izprastu, par ko ir runa, sākotnēji jāpaskaidro, ka šo nodokli aprēķina atkarībā no automašīnas vērtības. Patlaban ir noteikti auto vērtības griesti 80 tūkstošu sterliņu mārciņu apmērā, tādējādi maksimālais nodokļu apjoms, kāds ik gadu jāmaksā uzņēmumam, kam pieder luksusa klases automašīna, kuras vērtība pārsniedz noteiktos griestus, patlaban ir 14 tūkstoši mārciņu ienākuma nodokļa veidā un nacionālās apdrošināšanas nodeva 3 584 mārciņu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uzņēmēji: Nav skaidrs, kāpēc, ieviešot ceļu maksu, vēl papildus jāmaksā ceļu nodeva

NOZARE.LV,13.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot maksu par ceļu lietošanu Latvijā no 1.jūlija, nav skaidrs, kāpēc vēl papildus būs jāmaksā ceļa nodeva, atzīst vieglo automašīnu transportētāja ar autovedējiem Kurbads un Ko pārstāvji Kristīne Rīmene un Mārtiņš Eglītis.

Tas nozīmējot, ka divreiz nāksies maksāt par vienu un to pašu, situācijā, kad konkurenti kaimiņvalstīs to nedara, savukārt konkurence ir asa.

Rīmene norāda, ka nodeva tiek atlikta jau vairākus gadus un uzņēmējs vienmēr teiks, ka nevajag papildu izmaksas, un tā ir normāla uzņēmēja loģika. Taču būtiskākais jautājums esot, «cik liela jēga ir no tā visa, kur šie līdzekļi tiek novirzīti»? «Piemēram, nesaprotu, vai uzņēmēji netiks dubultā aplikti ar nodokļiem - gan šo ceļa maksu, gan plus vēl to, ko uzņēmēji jau maksā, izejot tehnisko apskati, - ceļu nodokli. Nevienā valsts institūciju mājaslapā neatradu precīzu skaidrojumu šai situācijai,» neizpratnē ir uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Par caurlaidi Jūrmalā varēs samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā

Zane Atlāce - Bistere,29.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 1.aprīlī, atsākas periods, kad par iebraukšanu Jūrmalas pilsētas īpaša režīma zonā jāmaksā divi eiro dienā, atgādina pilsētas domē.

Vienlaikus ir ieviestas izmaiņas ērtākai caurlaižu iegādei. Lai mazinātu drūzmēšanos un braucējiem nebūtu jāstāv rindās pie caurlaižu iegādes aparātiem, iebraukšanas maksu varēs samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai tam datumam, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā. Ar vienu dienas caurlaidi īpaša režīma zonā varēs iebraukt neierobežotu reižu skaitu tajā datumā (līdz plkst.23:59), kuram caurlaide iegādāta, nevis tikai vienu reizi, kā tas bija iepriekš.

Vienas dienas caurlaidi konkrētai dienai var nopirkt mājaslapā visitjurmala.lv, maksājot ar internetbankas starpniecību. To var izdarīt vai nu pirms došanās uz Jūrmalu, arī vairākas dienas iepriekš, vai jebkurā laikā tajā pašā dienā, kad transportlīdzeklis iebraucis īpaša režīma zonā. Par caurlaidi var samaksāt arī pēc izbraukšanas no Jūrmalas, jau aizbraucot mājās, tikai jāņem vērā, ka maksājums jāveic iebraukšanas dienā līdz plkst. 23:59. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs. Arī mobilo aplikāciju “Mobilly” un “Riga Card” lietotāji par iebraukšanas caurlaidi varēs samaksāt pirms vai arī pēc iebraukšanas pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No sestdienas, 1. oktobra, līdz nākamā gada 1.aprīlim nav jāmaksā par iebraukšanu Jūrmalā. Iebraukt bez maksas kūrortpilsētā rudens un ziemas periodā var ceturto gadu.

2016.gada sešu mēnešu periodā – no 1.aprīļa līdz 28.septembrim – nopirkti 912 tūkstoši vienreizējo caurlaižu iebraukšanai Jūrmalā, kas ir par 18 tūkstošiem vairāk nekā tajā pašā periodā pērn. Salīdzinot ar pagājušo gadu, pieaudzis arī to pilsētas viesu skaits, kuri iebraukšanas caurlaidi iegādājušies, izmantojot mobilos pakalpojumus. Šogad ar mobilā tālruņa starpniecību nopirkts 121 tūkstotis caurlaižu, pērn – 93 tūkstoši. Kopējais pašvaldības ieņēmumu apjoms par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā šogad ir 2,07 miljoni eiro. Līdzekļi, ko pašvaldība iegūst no samaksātās iebraukšanas nodevas, tiek izlietoti pilsētvides labiekārtošanai, tūrisma un kūrorta attīstībai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai un citiem pilsētas attīstības pasākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņā ieviesta vienreizēja maksa divu eiro apmērā par iebraukšanu vecpilsētā kā zemu siltumnīcas efektu izraisošo izmešu zonā.

Pilsētas pašvaldība paziņoja, ka nodevas nolūks ir samazināt automašīnu skaitu Lietuvas otras lielākās pilsētas centrā.

Zemu izmešu zonā izveidoti desmit transportlīdzekļu numura zīmju skenēšanas punkti. Nodeva ir jāsamaksā septiņu dienu laikā pēc izbraukšanas no zonas.

Pilsētas pašvaldības Transporta un satiksmes nodaļas vadītājs Martīns Matusevičs teica, ka jaunā sistēma nekādi negatīvi neietekmēs uzņēmumus pilsētas centrā. Viņaprāt, jaunā vietējā nodeva patiesībā samazinās tranzītu pilsētas centrā, padarot to vēl pievilcīgāku.

"Satiksme ir patiešām liela, tā ir tranzīta satiksme. Agrāk mēs novērojām nepārtrauktu automašīnu plūsmu cauri vecpilsētai. Ja mēs paskatāmies statistiku, redzam, ka aptuveni 30% automašīnu brauc cauri, proti, tranzītā tās pavada mazāk nekā 15 minūtes," viņš ceturtdien sacīja Lietuvas sabiedriskajam radio.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autoceļu lietošanas nodevu varēs apmaksāt arī internetā

Dienas Bizness,20.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir radīts normatīvais regulējums un tehniskas iespējas, lai kravas automašīnu īpašnieki un turētāji, kam valsts budžetā jāiemaksā autoceļu lietošanas nodeva (vinjete), varētu to izdarīt arī, izmantojot portālu https://e.csdd.lv, informē Satiksmes ministrijā.

Šāda iespēja ir nodrošināta papildus esošajām nodevas apmaksas iespējām – ar skaidru naudu vai ar kredītiestāžu izsniegtām maksājumu kartēm, un to var izmantot tie komersanti, kuri ir reģistrējušies VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija e-pakalpojumos. Jaunais normatīvais regulējums iekļauts Satiksmes ministrijas izstrādātajā noteikumu projektā Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 26.maija noteikumos Nr.272 Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība, kas otrdien, 20.oktobrī, pieņemts valdībā.

Jaunais pakalpojums sniegs iespēju autopārvadātājiem, reģistrējoties un izmantojot CSDD e-pakalpojumus (https://e.csdd.lv), iepriekš valsts budžeta kontā iemaksāt noteiktu naudas summu, ko pēc tam piesaistīt konkrētam transportlīdzeklim nodevas apmaksai. Par šo nodevas apmaksas pakalpojumu nebūs papildus jāmaksā. Jaunais pakalpojums mazinās slogu, jo īpaši tiem komersantiem, kuriem ir daudz transportlīdzekļu un kas bieži lieto attiecīgos valsts galvenos autoceļu posmus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Licences izsniegšana komercpārvadājumiem ar auto maksās 15 latus

Sanita Igaune,14.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par licences izsniegšanu, pagarināšanu un pārreģistrāciju pasažieru un kravas komercpārvadājumiem ar autotransportu būs jāmaksā 15 Ls. Tas nozīmē, ka turpmāk šāda nodeva pārvadātājiem būs jāmaksā neatkarīgi no izmantojamo transportlīdzekļu skaita, un netiks piemērotas pašlaik spēkā esošās atlaides.

To paredz Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātais noteikumu projekts «Noteikumi par valsts nodevu par speciālās atļaujas izsniegšanu komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu», kas 14. aprīlī tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē.

Pašlaik komercpārvadājumu ar autotransportu licences izsniegšanas maksa ir 50 Ls, taču pārvadātājiem var tikt piemēroti atvieglojumi, piemēram, pasažieru pārvadātājiem, kā arī atkarībā no izmantojamo transportlīdzekļu skaita.

Proti, ja komersants pārvadājumiem izmanto no viena līdz pieciem transportlīdzekļiem, nodeva par katru no tiem ir jāmaksā 10 Ls, no sešiem līdz desmit transportlīdzekļiem – 25 Ls, bet, ja pārvadājumiem tiek izmantoti vairāk par desmit transportlīdzekļiem, nodevas apmērs ir 50 Ls, DB skaidro SM sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP) parakstījis rīkojumu par Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes sasitošo noteikumu darbības apturēšanu saistībā ar nodevas paaugstināšanu par iebraukšanu pilsētā un nodevas piemērošanas perioda paildzināšanu no pieciem mēnešiem līdz kalendāram gadam, informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

30.septembra domes sēdē pašvaldības deputāti lēma no 2022.gada 1.aprīļa noteikt iebraukšanas maksu visa gada garumā, turklāt caurlaides cenu nosakot trīs eiro apmērā līdzšinējo divu eiro vietā.

Plešs atgādina, ka ministrija bija aicinājusi domi pārskatīt šo lēmumu, tomēr domes veiktie grozījumi saistošajos noteikumos nepamatoja nodevas paaugstināšanu un tās piemērošanas nepieciešamību visa gada garumā. "Diemžēl dome nav izvērtējusi tūrisma nozares intensitātes, tranzīta satiksmes plūsmas, kā arī gaisa piesārņojuma mijiedarbību. Nav arī izvērtēta sasitošo noteikumu kopēja nepieciešamība un sabiedrības intereses, tādēļ ministrija ir izdevusi rīkojumu par pašvaldības sasitošo noteikumu darbības apturēšanu," skaidroja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogres novada pašvaldības domes sēdē 16. novembrī deputāti pieņēma lēmumu par Ogres novada teritorijas plānojuma 2012. – 2024.gadam grozījumu izstrādes uzsākšanu, informē Ogres novada dome.

Galvenie teritorijas plānojuma grozījumi skar nosacījumus nekustamā īpašuma apsaimniekošanai un paredz noteikt īpaša režīma zonu transportlīdzekļu iebraukšanai Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā, kas nozīmē – par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā citu novadu iedzīvotājiem tiks noteikta nodeva. Šādu kārtību plānots ieviest ar mērķi ierobežot tranzīta satiksmes plūsmu caur Ogres pilsētas teritoriju, tādējādi ierobežojot izplūdes gāzu radīto negatīvo ietekmi uz gaisa kvalitāti un nodrošinot sabiedrības veselības aizsardzību, samazinot satiksmes intensitātes radītos draudus gājēju un velosipēdistu drošībai, veicinot videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu, kā arī lai veicinātu pilsētvides un publiskās ārtelpas kvalitātes, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas «Ogres Zilie kalni», kultūrvēsturisko teritoriju un kultūras pieminekļu aizsardzību, kūrorta un tūrisma infrastruktūras attīstībai labvēlīgas vides veidošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru