Darbs pie ieceres par pasažieru pārvadājumiem uz Daugavgrīvu pa dzelzceļu nav apstājies un tiek pētītas arī citas projekta īstenošanas alternatīvas. Piemēram, tramvajs pa dzelzceļa sliedēm, elektrovilciens, tramvaja kontakttīkls u.c., norāda pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.
Pēc viņa teiktā, šobrīd šāda projekta iecere joprojām ir priekšizpētes stadijā un norit darbs pie tā, lai noteiktu tehniski un ekonomiski pamatotāko risinājumu pasažieru pārvadājumu organizēšanai maršrutā Rīgas centrs – Daugavgrīva, izmantojot esošo dzelzceļa infrastruktūru.
DB jau 2017. gadā rakstīja, ka ir atdzimusi ideja ideja atjaunot pasažieru pārvadājumus dzelzceļa līnijā uz Bolderāju. Toreiz optimistiskas aplēses liecināja, ka tas varētu notikt tuvāko gadu laikā. Dzelzceļa sliedes Bolderājas virzienā izbūvētas jau sen, tomēr pasažieru pārvadāšanai tās netiek izmantotas jau ļoti ilgi, arī sākotnēji dzelzceļa līnija no Rīgas uz Bolderāju būvēta, lai varētu ērtāk nogādāt uz galvaspilsētu preces no ostas. Ideja šos pārvadājumus atsākt cilāta vairākkārt.
Piemēram, 2009. gadā Rīgas domes prezidijs nolēma izveidot darba grupu pasažieru vilciena integrācijai pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā un dzelzceļa sliežu loku iespējamai izmantošanai pilsētas pasažieru pārvadājumos. Toreiz AS Latvijas dzelzceļš pārstāvji norādīja, ka esošie sliežu ceļi tiek intensīvi izmantoti kravu pārvadājumiem, un atbilstoši Satiksmes ministrijas plāniem, esošajam Rīgas pilsētas attīstības plānam, Rīgas brīvostas attīstības plānam kravu pārvadājumi pa esošo sliežu ceļu pieaugs, sevišķi posmā no Zemitānu stacijas Ziemeļblāzmas virzienā.
Straujš kravu apjoma pieaugums tika prognozēts arī Bolderājas virzienā. Tāpat tika atzīmēts, ka organizēt kravu un pasažieru pārvadājumus pa vienu sliežu ceļu ir ļoti sarežģīti un būtu nepieciešams būvēt jaunus sliežu ceļus atsevišķi pasažieru pārvadājumiem, kas savukārt esot ļoti dārgi. Toreiz tika minēts, ka viena sliežu ceļa kilometra izmaksas kopā ar infrastruktūru varētu būt vairāk nekā miljons latu.
AS Latvijas dzelzceļš iepriekš apstiprināja, ka Rīgas domes pārstāvji ir konsultējušies ar Latvijas dzelzceļu par iespējām nodrošināt pasažieru satiksmi, izmantojot uzņēmuma infrastruktūru Bolderājas posmā. Taujāts, vai esošās sliedes ir piemērotas pasažieru pārvadāšanai jeb būtu nepieciešams izbūvēt jaunas, uzņēmums norādīja, ka izbūvētā infrastruktūra un signalizācijas un kustības vadības sistēmas atbilst drošības prasībām pasažieru satiksmes nodrošināšanai šajā līnijā. Bolderājas stacijā trūkst pasažieru perona.
Jāatgādina, ka pirms gandrīz diviem gadiem tika pabeigta stacijas Bolderāja 2 un sliežu uz Krievu salu izbūve. Paredzēts, ka uz Krievu salu varēs transportēt 500 ogļu vagonu dienā, kā arī citas kravas. Toreiz Latvijas dzelzceļa pārstāvji norādīja, ka jauno dzelzceļa infrastruktūru uz Bolderāju varēs izmantot arī pasažieru pārvadājumiem, taču tas būšot atkarīgs no Pasažieru vilciens plāniem.