Internets

Tramps draud anulēt TikTok darījumu, ja ByteDance saglabās jebkādu kontroli

LETA--AFP,21.09.2020

Jaunākais izdevums

ASV prezidents Donalds Tramps pirmdien paziņojis, ka darījums starp ASV uzņēmumiem "Oracle" un "Walmart" un Ķīnas kompāniju "ByteDance" par "TikTok" ASV segmenta pārdošanu tiks anulēts, ja "ByteDance" saglabās jebkādu kontroli.

"ByteDance" ir panākusi principiālu vienošanos ar diviem ASV uzņēmumiem - datorprogrammatūru kompāniju "Oracle" un mazumtirdzniecības tīklu "Walmart". Paredzēts, ka "Oracle" kļūs par "TikTok" datu partneri un "Walmart" - par komerciālo partneri Savienotajās Valstīs. Šim nolūkam tiks izveidots uzņēmums "TikTok Global", kas būs reģistrēts ASV un kura akcijas paredzēts kotēt biržā, kā arī īstenot akciju sākotnējo publisko piedāvājumu. Plānots, ka "ByteDance" piederēs 80% "TikTok Global" akciju.

Jautāts, vai "ByteDance" saglabās kādu iesaisti, Tramps telekanālam "Fox News" sacīja, ka "viņiem ar to nebūs nekādas darīšanas un, ja būs, tad mēs vienkārši neslēgsim darījumu".

Tramps piebilda, ka kontrole piederēs "Oracle" un "Walmart".

"Viņiem piederēs kontrolpakete... Ja mēs atklāsim, ka viņiem nav pilnīgas kontroles, tad mēs neapstiprināsim darījumu," paziņoja Tramps.

Jau ziņots, ka Tramps augustā pieprasīja panākt vienošanos par "TikTok" ASV segmenta pārdošanu vietējam uzņēmumam, pretējā gadījumā draudot aizliegt lietotnes darbību ASV.

"TikTok" popularitāte pasaulē pēdējā laikā strauji pieaugusi, īpaši gados jaunu cilvēku vidū. Lietotne piedāvā veidot īsus videoklipus un ar tiem dalīties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

2023. gads influenceru mārketingā starp mākslīgā intelekta ietekmi un TikTok aizliegumiem

Toms Briedis, sabiedrisko attiecību aģentūras Womstar vadītājs,03.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai 2024. gadā influenceru izmaksas samazināsies, pateicoties mākslīgā intelekta sniegtajām iespējām?

Influenceru mārketinga tirgus 2023. gadā arvien turpināja augt, un ir paredzēts, ka tas sasniegs 21,1 miljardu ASV dolāru vērtību. 2023. gadā ne tikai turpināja augt nozares vērtība, bet arī turpinājās dažādi Latvijas satura veidotāju pārkāpumi Latvijā, TikTok platforma tika aizliegta dažādās pasaules valstīs, un būtiski iezīmējās mākslīgā intelekta nozīme. Womstar veiktā aptauja pārsteidza ar rezultātiem, ka Latvijas digitālā satura autori nejūtas mākslīgā intelekta apdraudēti.

Pārkāpumi influenceru mārketingā turpinās

2022. gads influenceru mārketingā Latvijā iezīmējās ar vairākiem sodiem satura veidotājiem no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) puses, saistībā ar reklāmas norāžu neizmantošanu un negodīgas komercprakses praktizēšanu. Lai gan 2023. gadā PTAC vēstījis, ka situācija ir uzlabojusies un informētība un izpratne par normatīvo aktu prasībām šajā jomā ir pieaugusi, pastiprinātas pārbaudes turpinājās.1 Tika konstatēts, ka šogad īpaši populāras kļuva influenceru reklāmas par mākslīgajiem maisījumiem zīdaiņiem. Lai gan pie publikācijām tika ievērotas reklāmas norādes, PTAC vērsa uzmanību, ka ražotājiem un izplatītājiem ir aizliegts apgādāt satura veidotājus ar mākslīgā maisījuma zīdaiņiem dāvanām vai cita veida bezmaksas paraugiem reklāmas nolūkos un satura veidotājiem ir aizliegts publicēt šo produktu reklāmas sociālos tīklos2.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas uzņēmums "ByteDance" noraidījis ASV prasību pārdot videoplatformu "TikTok" un solījis apstrīdēt tiesā Kongresa pieņemto likumu, kas paredz aizliegt "TikTok" Savienotajās Valstīs, ja "ByteDance" to nepārdos.

"Ārvalstu mediju vēstītais par to, ka "ByteDance" izskata iespēju pārdot "TikTok", neatbilst patiesībai," teikts paziņojumā.

Tajā uzsvērts, ka ""ByteDance" neplāno pārdot "TikTok"".

"TikTok" vadītājs Džou Šoudzi norādījis, ka uzņēmums jauno likumu apstrīdēs tiesā.

Jau ziņots, ka ASV Kongress ir pieņēmis un prezidents Džo Baidens parakstījis likumu, kas paredz aizliegt Savienotajās Valstīs "TikTok", ja "ByteDance" to nepārdos.

Likums noteic, ka "ByteDance" jāpārdod "TikTok" deviņu mēnešu laikā, bet šis termiņš varēs tikt pagarināts vēl par trim mēnešiem, ja pircējs jau būs atrasts un notiks pārdošanas process.

Tiesāšanās varētu ievērojami aizkavēt Kongresa noteikto termiņu vai bloķēt likuma stāšanos spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijā iecerēts izveidot video lietotnes "TikTok" Eiropas datu centru, ceturtdien paziņoja "TikTok" globālās informācijas drošības vadītājs Rolands Kloutjers.

Savā blogā viņš raksta, ka 420 miljonu eiro vērtais datu centrs sāks darboties 2022.gada sākumā.

Šim centram būs "svarīga loma, lai turpmāk nostiprinātu "TikTok" lietotāju datu aizsardzību", uzsvēris Kluotjers.

Viņš piebildis, ka datu centrs nodrošinās lietotājiem ātrāku augšupielādi un lejupielādi, nekā līdz šim.

Pašlaik "TikTok" lietotāju dati tiek glabāti ASV un Singapūrā. "TikTok" ir apmēram miljards lietotāju.

Jau ziņots, ka ASV prezidents Donalds Tramps pieprasījis, lai "TikTok" īpašniece Ķīnas kompānija "ByteDance" līdz 15.septembrim pārdotu "TikTok" ASV segmentu kādai amerikāņu kompānijai, pretējā gadījumā draudot "TikTok" darbību ASV aizliegt. ASV amatpersonas paziņojušas, ka "TikTok" apdraud Savienoto Valstu nacionālo drošību, jo pastāvot risks, ka Ķīna ar šīs lietotnes palīdzību varētu izspiegot amerikāņus. "ByteDance" noliedz, ka kompāniju varētu ietekmēt Ķīnas valdība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanāda nolēmusi nebloķēt piekļuvi Ķīnas kompānijai "ByteDance" piederošajai video koplietošanas platformai "TikTok", taču "ByteDance" meitasuzņēmumam valstī būs jāpārtrauc darbība.

"Valdība nebloķē kanādiešu piekļuvi "TikTok" lietotnei vai viņu iespējas veidot saturu. Lēmums izmantot sociālo mediju lietotnes vai platformu ir personīga izvēle," teikts Kanādas inovāciju, zinātnes un rūpniecības ministra Fransuā Filipa Šampaņa paziņojumā. Vienlaikus ministrs uzsvēra, ka cilvēkiem jārūpējas par kiberdrošību, tostarp jāaizsargā sava personiskā informācija.

Viņš norādīja, ka rīkojums par "ByteDance" meitasuzņēmuma "TikTok Technology Canada" darbības pārtraukšanu dots saskaņā ar Kanādas Investīciju likumu, kas ļauj pārskatīt ārvalstu ieguldījumus, kuri var kaitēt Kanādas nacionālajai drošībai.

Ministrs skaidroja, ka lēmums pieņemts, pamatojoties uz informāciju un pierādījumiem, kas savākti, izvērtējot "ByteDance" darbību. Tāpat ņemti vērā Kanādas drošības un izlūkošanas dienestu un citu valdības partneru ieteikumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas platforma "TikTok" piekritusi atteikties no atalgojuma funkcijas, kas potenciāli varēja pamudināt lietotājus, sevišķi bērnus, pavadīt pie ekrāniem pārmērīgi ilgu laiku, pirmdien paziņojusi Eiropas Komisija (EK).

Līdz ar to tiks izbeigta EK izmeklēšana, kas tika veikta saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) Digitālo pakalpojumu aktu (DSA), kas stājās spēkā februārī.

"TikTok" apsolīja atteikties no atalgojuma funkcijas, neatzīstot, ka tā pārkāpj DSA, norādīja EK amatpersonas. Tomēr EK nolēmusi, ka funkcijas atsaukšana ir juridiski saistoša, un tas "ir skaidrs vēstījums visai sociālo mediju nozarei", sacīja EK prezidentes izpildvietniece Margrēte Vestagere.

"Platformu dizaina elementi ar atkarību izraisošu ietekmi apdraud to lietotāju labklājību. Tāpēc mēs esam noteikuši, ka "TikTok" saistības saskaņā ar DSA ir juridiski saistošas," paziņoja Vestagere.

Izmeklēšana attiecās uz veidu, kā lietotne "TikTok Lite" ļāva lietotājiem vākt punktus, skatoties videoklipus, sekojot satura radītājiem vai uzaicinot draugus pievienoties "TikTok", un apmainīt sakrātos punktus pret vērtīgām lietām, piemēram, kuponiem interneta tirdzniecības uzņēmumā "Amazon". "TikTok Lite" darbojās Spānijā un Francijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) vadība paziņojusi darbiniekiem, ka ierīcēs, kas tiek izmantotas darbam, nedrīkst atrasties video koplietošanas platforma "TikTok", ņemot vērā bažas par datu aizsardzību.

Nav pieļaujams, ka darba ierīcēs, tādās kā mobilie telefoni, planšetdatori un klēpjdatori, no 20.marta būtu instalēta vai tiktu izmantota platforma "TikTok", nolēmuši EP prezidente Roberta Metsola un ģenerālsekretārs Alesandro Kjoketi.

"No šīs dienas tīmekļa piekļuve "TikTok" mūsu organizācijas tīklā arī būs bloķēta," teikts EP inovāciju un tehnoloģiju atbalsta ģenerāldirektora vēstulē 8000 šīs institūcijas darbinieku.

Vēstulē arī "uzstājīgi ieteikts" EP deputātiem un viņu darbiniekiem atinstalēt "TikTok" privātajās ierīcēs.

Jau ziņots, ka Eiropas Komisija (EK) pagājušajā nedēļā aizliedza sociālo platformu "TikTok" darbinieku izmantotajās oficiālajās ierīcēs, bet ASV Baltā nama administrācija pirmdien deva federālajām aģentūrām 30 dienas, kuru laikā ir jānoņem lietotne "TikTok" no visām to darbinieku oficiālajām ierīcēm, īstenojot ASV Kongresa pērn pieņemtu lēmumu par šīs lietotnes aizliegumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Senāts, otrdienas vakarā balsojot par vairākiem ar iekšējo un ārējo drošību saistītiem likumprojektiem, atbalstīja lēmumu, kas paredz aizliegt Savienotajās Valstīs sociālo tīklu "TikTok", ja tā īpašniece Ķīnas kompānija "ByteDance" to nepārdos.

Par balsoja 81 senators, bet 18 bija pret.

Pārstāvju palātas republikāņu lēmums saistīt "TikTok" ar ārvalstu palīdzības paketi Ukrainai, Izraēlai un Taivānai, kas ir prezidenta Džo Baidena prioritāte, paātrināja aizlieguma pieņemšanu pēc tam, kad Senātā bija iestrēdzis atsevišķs likumprojekts ar sešu mēnešu pārdošanas termiņu, jo likumdevējiem radās bažas, ka pusgads ir pārāk īss laiks tik sarežģītam desmitiem miljardu dolāru vērtam darījumam.

Senāta pieņemtais likumprojekts, ko Baidens solījis parakstīt trešsien, noteic, ka "ByteDance" jāpārdod "TikTok" deviņu mēnešu laikā, bet šis termiņš var tikt pagarināts vēl par trim mēnešiem, ja pircējs jau ir atrasts un notiek pārdošanas process.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Noraida Microsoft piedāvājumu iegādāties TikTok ASV segmentu

LETA--AFP,14.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija "Microsoft" svētdien paziņoja, ka tās izteiktais piedāvājums iegādāties populārās video lietotnes "TikTok" ASV segmentu ticis noraidīts, tādējādi kā vienīgais atlikušais pretendents uz šo iegādes darījumu palicis Savienoto Valstu datoru programmatūras gigants "Oracle".

Vienlaikus laikraksti "Wall Street Journal" un "New York Times" vēsta, ka "Oracle" uzvarējis šajā solīšanas karā un kļūs par "TikTok" tehnoloģiju partneri ASV.

"Oracle" šo informāciju gan pagaidām nekomentē.

ASV prezidents Donalds Tramps devis laiku līdz 15.septembrim, lai panāktu vienošanos par "TikTok" ASV segmenta pārdošanu vietējam uzņēmumam, pretējā gadījumā draudot aizliegt lietotnes darbību ASV.

"Microsoft" jau augusta sākumā norādīja, ka ir ieinteresēts iegādāties "TikTok" ASV segmentu, taču svētdien paziņoja, ka izteikto piedāvājumu "TikTok" īpašnieks - Ķīnas interneta gigants "ByteDance" - noraidījis.

"TikTok" popularitāte pasaulē pēdējā laikā strauji pieaugusi, īpaši gados jaunu cilvēku vidū. Lietotne piedāvā veidot īsus videoklipus un ar tiem dalīties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par lietotnes "TikTok" aizliegšanu Latvijas teritorijā.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Artūrs Babuškins. Viņš aicina Latvijā bloķēt piekļuvi lietotnei "TikTok", jo, viņaprāt, tieši to "uzkrītoši daudz" izmanto Krievijas noziegumu slavināšanai, naida kurināšanai un sabiedrības šķelšanai.

"Protams, ir arī datu drošības apsvērumi, kuru dēļ vairākas valstis un Eiropas Savienība "TikTok" ir jau aizliegusi lietot saviem ierēdņiem," norāda Babuškins, skaidrojot, ka "TikTok" tiek aktīvi izmantots kā instruments Krievijas karā pret Ukrainu, un Krievija to izmanto, lai popularizētu noteiktus naratīvus, kas ir esot arī tradicionālajos plašsaziņas līdzekļos. Tomēr atšķirībā no tradicionālajieme medijiem "TikTok" tiek izmantots īsais video formāts, kas ietekmējot visvairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas platformai "TikTok" piemērots 345 miljonu eiro naudassods par Eiropas Savienības (ES) personas datu aizsardzības noteikumu pārkāpumiem, piektdien paziņoja Īrijas Datu aizsardzības komisija (DPC).

Šis naudassods piemērots par pārkāpumiem, kas atklāti divus gadus ilgušas izmeklēšanas laikā.

DPC bija devusi "TikTok" trīs mēnešus laika, lai saskaņotu savu datu apstrādi ar tās noteikumiem.

2021.gada septembrī DPC sāka pārbaudīt "TikTok" atbilstību ES Vispārīgajai datu aizsardzības regulai (VDAR) attiecībā uz platformas iestatījumiem un personas datu apstrādi lietotājiem, kas jaunāki par 18 gadiem.

Komisija arī pārbaudīja "TikTok" vecuma apstiprināšanas rīkus personām, kas jaunākas par 13 gadiem, bet pārkāpumi netika konstatēti. Taču DPC secinājusi, ka platforma nav pienācīgi novērtējusi riskus attiecībā uz gados jaunu personu reģistrēšanos platformā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā platforma "TikTok" pirmdien paziņoja, ka tās aktīvo lietotāju skaits pasaulē ir pārsniedzis miljardu.

"Vairāk nekā miljards cilvēku pasaulē tagad katru mēnesi lieto "TikTok", lai izklaidētos, mācoties, smejoties vai atklājot kaut ko jaunu. Mēs esam pagodināti būt par mājvietu mūsu ļoti daudzveidīgajai ģimeņu, mazo uzņēmumu un radītāju kopienai, kas pārvēršas par mūsu iecienītajām zvaigznēm," teikts kompānijas paziņojumā.

"TikTok", kas pieder Ķīnas kompānijai "ByteDance", pēdējos gados piedzīvojusi lietotāju skaita pieaugumu, sevišķi Covid-19 pandēmijas laikā.

"TikTok" 2018.gada janvārī bija apmēram 55 miljoni lietotāju, bet viņu skaits pieauga līdz 271 miljonam 2018.gada decembrī un 507 miljoniem 2019.gada decembrī.

2020.gada jūlijā "TikTok" ziņoja par gandrīz 800 miljoniem ikmēneša aktīvo lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārās video lietotnes "TikTok" vadītājs Kevins Maiers trešdien atkāpies no amata saistībā ar ASV prezidenta Donalda Trampa administrācijas apsūdzībām, ka šī platforma ir drauds valsts nacionālajai drošībai, un prasībām pārdot tās ASV segmentu.

"Mēs saprotam, ka pēdējā laika politiskie notikumi mainījuši lomu, kāda turpmāk būs Kevinam, un pilnībā cienām viņa lēmumu, " sacīja "TikTok" pārstāve.

Lietotne pieder Ķīnas uzņēmumam "ByteDance".

Tramps devis laiku līdz 15.septembrim, lai panāktu vienošanos par "TikTok" ASV segmenta pārdošanu vietējam uzņēmumam, pretējā gadījumā draudot aizliegt lietotnes darbību ASV. Sarunas par pārdošanu notiek ar ASV datortehnoloģiju uzņēmumu "Microsoft".

Bijušais ASV izklaides un mediju kompānijas "Walt Disney Co." vadītājs Maiers sāka vadīt "TikTok" neilgi pirms attiecību saspīlēšanās starp pasaulē divām lielākajām ekonomikām.

Maiers aktīvi iestājās par uzņēmumu ar pretargumentiem, ka "TikTok" ir bāzēts ASV un netiek izmantots kā līdzeklis lietotāju datu ievākšanai Ķīnas valdības uzdevumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) aizliegusi sociālo platformu "TikTok" darbinieku izmantotajās oficiālajās ierīcēs, jo pastāv bažas par datu aizsardzību, ceturtdien pavēstīja EK pārstāvis.

Aizliegums arī nozīmē, ka EK darbinieki nevar izmantot Ķīnai piederošo video koplietošanas lietotni personiskajās ierīcēs, tajā skaitā tālruņos, kuros ir instalētas oficiālas lietotnes, sacīja pārstāvis.

"TikTok" pieder kompānijai "ByteDance", kas ir saistīta ar Ķīnas valdību.

Darbiniekiem pēc iespējas ātrāk ir jānoņem lietotne, un tas jādara līdz 15. martam.

Rietumi pēdējā laikā pievērš arvien lielāku uzmanību "TikTok" saistībā ar bažām par to, cik liela piekļuve Pekinai ir lietotāju datiem.

ASV pagājušajā gadā aizliedza lietotni federālās valdības ierīcēs, un daži ASV likumdevēji cenšas aizliegt "TikTok" darbību ASV.

Pagājušajā mēnesī Nīderlandes valdība ieteica valsts amatpersonām izvairīties no lietotnes izmantošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas datu regulators otrdien paziņoja, ka video koplietošanas platformai "TikTok" piemērojis 12,7 miljonu sterliņu mārciņu (14,4 miljoni eiro) naudassodu, jo sociālais tīkls ļāvis līdz pat 1,4 miljoniem bērnu, kas jaunāki par 13 gadiem, izmantot šo platformu, tādējādi pārkāpjot tās izstrādātos noteikumus.

Lielbritānijas Informācijas komisāra birojs (ICO) norāda, ka "TikTok" pārkāpis Lielbritānijas likumus, nespējot iegūt vecāku vai aizbildņu piekrišanu bērnu datu izmantošanai pēc tam, kad viņi bija izveidojuši kontus, lai arī bijuši pārāk jauni, lai to darītu.

"TikTok" šādam ICO lēmumam nepiekrīt.

Taču vienlaikus "TikTok" atzinīgis novērtējis ICO lēmumu samazināt naudassodu. Regulators bija iepriekš brīdinājis, ka var noteikt 27 miljonu mārciņu sodu..

Video koplietošanas platformas lietošanas noteikumi liedz tajā izveidot kontu bērniem, kas jaunāki par 13 gadiem. Taču ICO skaidro, ka "TikTok" nav spējis īstenot atbilstošas pārbaudes, lai novērstu šādus gadījumus Lielbritānijā, un 2020.gadā kontus platformā spējuši izveidot līdz 1,4 miljoniem bērnu, kas jaunāki par 13 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas Konkurences pārvalde (AGCM) otrdien sociālās saziņas vietnei "TikTok" piemērojusi desmit miljonu eiro naudassodu par nepilngadīgo lietotāju nepietiekamu aizsardzību.

"Uzņēmums nav ieviesis atbilstošus mehānismus, lai uzraudzītu platformā publicēto saturu, jo īpaši tādu, kas var apdraudēt nepilngadīgo un neaizsargāto personu drošību," teikts AGCM paziņojumā.

"Turklāt šis saturs sistemātiski tiek atkārtoti piedāvāts lietotājiem algoritmiskās profilēšanas rezultātā, veicinot arvien lielāku sociālā tīkla lietošanu," skaidro pārvalde.

Naudassods piemērots trīs Ķīnas uzņēmuma "ByteDance" struktūrvienībām - Īrijas "TikTok Technology", Lielbritānijas "TikTok Information Technologies UK" un Itālijas "TikTok Italy".

AGCM vēstī, ka "TikTok" nav pilnībā ievērojusi pamatnostādnes, kuras tā bija reklamējusi, lai pārliecinātu patērētājus, ka lietotne ir "droša" vieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

2022. gads influenceru mārketingā starp inflāciju un karu Ukrainā

Toms Briedis, sabiedrisko attiecību aģentūras Womstar vadītājs,24.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir skaidrs, ka pēdējos gados Covid-19 pandēmija nesa pārmaiņas un izaugsmi, tajā skaitā attīstījās cilvēku digitālās prasmes, kas radīja influenceru nozares izaugsmi, palielinoties pieprasījumam pēc digitālajiem pakalpojumiem.

Savukārt aizvadītais gads iezīmējās ar Krievijas uzsākto karu Ukrainā. Tas lika pārskatīt vērtību skalu un mainīja influenceru mārketinga nozīmi, parādot, kuri influenceri un viedokļa līderi ir gatavi atkāpties no potenciālajiem labumiem un ienākumiem, apturot reklāmas kampaņas un iestājoties par palīdzību Ukrainai. Turklāt inflācijas sākšanās 2022. gadā ne vien cēla ikdienas preču un energoresursu cenas, bet arī influenceru pakalpojumu izmaksas. Šo iemeslu dēļ ir vērts atskatīties uz 2022. gada būtiskākajām tendencēm, izaicinājumiem un problēmām influenceru mārketinga nozarē, gan visā pasaulē, gan Latvijā.

Kara ietekme uz influenceru mārketingu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālija otrdien paziņoja, ka aizliegs Ķīnas uzņēmumam piederošo video koplietošanas lietotni "TikTok" valdības amatpersonu darba ierīcēs.

Austrālija šādi pievienojas augošam Rietumvalstu skaitam, kas vēršas pret šīs lietotnes izmantošanu nacionālās drošības apsvērumu dēļ.

Austrālijas ģenerālprokurors Marks Dreifūss pavēstīja, ka šāds lēmums pieņemts, sekojot valsts izlūkdienestu ieteikumam, un tiks īstenots, "tiklīdz tas būs praktiski iespējams".

Pirms tam "TikTok" savu valdību amatpersonu darba ierīcēs aizliedza Austrālijas sabiedrotās ASV, Lielbritānija, Kanāda un Jaunzēlande.

Līdzīgus soļus ir spērušas arī Francija, Nīderlande un Eiropas Komisija.

Kiberdrošības eksperti ir brīdinājuši, ka šī lietotne, kurai ir vairāk nekā miljards lietotāju, var tikt izmantota datu vākšanai, kuri nonāktu Ķīnas valdības rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Pexels.com

Moderno tehnoloģiju laikmetā stabils un ātrs interneta savienojums ir gluži vai zelta vērtē. Kā liecina DataReportal pieejamā informācija, internetu visā pasaulē izmanto 5,35 miljardi iedzīvotāji jeb 66,2 % no kopējās populācijas. Salīdzinot ar 2023. gadu, interneta lietotāju skaits ir pieaudzis par 1,8 % jeb 97 miljoniem cilvēku. Raksta turpinājumā noskaidro, cik nozīmīgs ir uzticams un drošs internets ne tikai ikdienas saziņai un personīgajām vajadzībām, bet arī ekonomiskās attīstības veicināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd mobilo datu patēriņš ir tikpat augsts kā ārkārtējās situācijas laikā, liecina mobilo sakaru operatora "BITE" tīkla dati.

Arī kopumā mobilo datu patēriņš šā gada pirmajā pusgadā pieaudzis par teju 50%, salīdzinot ar identisku laika periodu pērn.

Šogad viens mobilā interneta lietotājs mēnesī vidēji patērē 14,2 GB mobilo datu. Taču vienlaikus ir mainījušies mobilo aplikāciju lietošanas paradumi – piemēram, pēc ārkārtējās situācijas ir strauji krities saziņas platformas "Zoom" lietojums, bet būtiski audzis sociālo mediju, piemēram, "TikTok" lietojums.

"Ārkārtējā situācija strauji pieprasīja pāriet uz attālinātu darbu, mācīšanos un uzņēmējdarbības procesu vadību, kas veicināja mobilā interneta izmantošanas apjomus. Neraugoties uz to, ka vasaras sākumā tika izbeigta ārkārtējā situācija valstī, noslēdzās attālinātās mācības, daļa cilvēku atgriezās darbā birojos, datu patēriņš saglabājās līdzvērtīgs tam, kāds tas bija ārkārtējas situācijas laikā. Šo datu patēriņu lielā mērā ietekmē arī tas, ka daudzi aizvien aktīvāk izmanto mobilos rūterus, dodoties brīvdienās uz lauku mājām vai atpūtas namos. Tāpat interneta patēriņš mobilajās ierīcēs pieaug, jo cilvēki ir kustībā, ceļojot pa Latviju," saka "BITES" Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna-Ozola.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas platformas "TikTok" dibinātājs Džans Jimins pirmo reizi kļuvis par Ķīnas turīgāko cilvēku, liecina portāla "Hurun Report" apkopotā informācija.

Viņa bagātība sasniegusi 49,3 miljardus ASV dolāru.

"TikTok" īpašnieks - Ķīnas uzņēmums "ByteDance"-, kuru arī dibinājis Džans, pērn ieņēmumus palielināja par 30%. "TikTok", kas Ķīnā pazīstams ar nosaukumu "Douyin", ASV ir 200 miljoni lietotāju.

Tikmēr uz otro vietu "Hurun Report" veidotajā Ķīnas turīgāko cilvēku sarakstā noslīdējis pudelēs pildīta ūdens zīmola "Nongfu" izveidotājs Džuns Šaņšaņs, kurš zaudējis valstī bagātākā cilvēka statusu pirmo reizi pēdējos trīs gados.

Viņa bagātība ir 47,9 miljardi dolāru.

Trešajā vietā ar 44,4 miljardu dolāru bagātību atrodas Ķīnas interneta giganta "Tencent" dibinātājs Ma Huatens.

Jaunākie dati arī liecina, ka Ķīnas dolāru miljardieru skaits gada laikā sarucis par 142 un veido 753, ņemot vērā Ķīnas ekonomikas vājo izaugsmi un sliktos valsts akciju biržas rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu "Facebook" un "Instagram" lietotājiem Eiropā būs lielāka kontrole pār to, kā viņi aplūko saturu, otrdien paziņojusi šo tīklu māteskompānija "Meta".

"Meta" šādu soli spērusi, pielāgojoties jaunajiem Eiropas Savienības (ES) noteikumiem, kas liks sociālo mediju gigantiem agresīvāk uzraudzīt saturu tiešsaistē, lai aizsargātu lietotājus, jo īpaši pret naida runu un dezinformāciju.

19 lielākajiem tirgus dalībniekiem, tai skaitā "Meta", "Amazon", "Apple", "Google", "Microsoft", "TikTok" un "X", kas agrāk bija pazīstams kā "Twitter", no nākamās nedēļas būs jāievēro jaunie noteikumi, pretējā gadījumā tām draud lielas sodanaudas.

Pašreiz visa uzmanība pievērsta miljardierim Īlonam Maskam, kurš kopš tvitera iegādes bieži pēkšņi mainījis noteikumus par sociālajā tīklā atļauto valodu, un nereti viņa lēmumi bijuši tiešā pretrunā ar ES jaunajiem noteikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot mobilā satura patēriņam, tehnoloģiju uzņēmums "Samsung" radījis jaunus TV modeļus, kas izceļas ne tikai ar dizainu, bet arī iespējām savienoties ar telefonu un sociālajiem tīkliem – "Serif" un "Sero".

"Viedtālruņu lietotāji ir pieraduši, ka ar mobilo ierīci var ērti mainīt ekrāna novietojumu no vertikāla uz horizontālu un otrādi, piemēram, pārslēdzoties no "TikTok" video uz seriālu "Netflix". Droši vien nav diskusiju par to, ka filmas un seriālus ir ērtāk skatīties uz lielāka ekrāna, bet dažkārt ir arī kāds "TikTok" video, kas jāredz visiem ģimenes locekļiem," stāsta "Samsung Electronics Baltics" sadzīves elektronikas biznesa direktors Baltijā Sergejs Kostjučenko.

"Sero" televizora modelis izceļas ar to, ka tā ekrānu ir iespējams vienkārši pagriezt vertikāli – tas ļauj ērti skatīt jebkuru fotogrāfiju vai video no sava viedtālruņa tieši uz TV ekrāna, turklāt televizors pats saprot satura orientāciju un tai pielāgojas. "Sero" nosaukums nav radies netīšām – korejiešu valodā tas nozīmē "vertikāli", atsaucoties uz jaunā modeļa izteiksmīgāko iezīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot 2023. gada nozīmīgākos statistikas datus un notikumus, Latvijas lidsabiedrība airBaltic ziņo, ka 2023. gadā turpinājusies mērķtiecīga uzņēmuma izaugsme un attīstība, kā arī pārspēti vairāki rezultāti, kas sasniegti pirms pandēmijas.

Apskatīti ir dažādi dati, piemēram, pārvadāto pasažieru skaits, veikto lidojumu skaits, galamērķi, flote, kravu pārvadājumi, darbinieki, tehniskie un darbības rezultāti un citi, kas atspoguļo airBaltic veiksmīgo darbību 2023. gadā.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “2023. gads bija bagātīgs gads. Aizvadītajos 12 mēnešos esam guvuši vairākus panākumus – mēs ievērojami paplašinājām savu maršrutu tīklu, piedāvājot tiešos lidojumus vairāk nekā 100 maršrutos, kas ir visu laiku augstākais skaits, no mūsu bāzēm Rīgā, Viļņā, Tallinā, Tamperē un tagad sezonāli arī no Grankanārijas. Pārvadāto pasažieru skaits stabili pieauga, pietuvojoties 4,5 miljonu robežai. Turklāt jūlijā pirmo reizi kopš 2019. gada mēs vienā mēnesī apkalpojām vairāk nekā 500 000 pasažieru.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Digitālā mārketinga aģentūra Realweb Latvia kļūst par WHAT Digital Marketing

Sadarbības materiāls,29.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 10 gadiem, 2013. gada oktobrī, Rīgas centrā darbību uzsāka Realweb Latvia – digitālā mārketinga aģentūra, kas viena no pirmajām piedāvāja tobrīd tādus inovatīvus digitālā mārketinga risinājumus kā reklāmu Google un Facebook.

Šodien Realweb Latvia ir viena no lielākajām digitālā mārketinga aģentūrām Baltijā ar gada apgrozījumu virs 50 milj. EUR, un tās lielāko partneru vidū ietilpst Google, Meta Facebook, Microsoft, TikTok. Realweb Latvia ir viens no 3 Google Premier partneriem Latvijā vairāk kā 40 reklāmas aģentūru konkurencē un pārvalda digitālās reklāmas Google, Meta Facebook, Microsoft, Linkedin, TikTok ar budžetu virs 3 miljoniem EUR mēnesī. Visi aģentūras speciālisti ir sertificēti, savukārt aģentūras vadītāja Velta Mestere 2020. gadā Forbes Latvijas veiksmīgāko sieviešu reitingā ieņēma augsto 4. vietu. Pēdējo gadu laikā esam strauji auguši eksporta nozarē - to apliecina arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 2022. gada nominācija “Eksporta čempions”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Puse Latvijas iedzīvotāju nezina, kāds interneta ātrums ir viņu mājoklī

Db.lv,11.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” un “Berg Research” veiktās aptaujas dati liecina, ka tikai aptuveni puse jeb katrs otrais Latvijas iedzīvotājs zina, kāds interneta ātrums ir viņa mājoklī. Turklāt gandrīz 40% nezina, cik ātrs internets viņiem patiesībā būtu nepieciešams.

No tiem respondentiem, kas zināja, cik ātrs internets viņiem būtu vajadzīgs, visvairāk jeb 30% atzina, ka viņiem būtu nepieciešams internets ar ātrumu no 100 līdz 500 Mbit/s. 14% ir pārliecināti, ka viņiem nepieciešams būtu vēl lielāks ātrums – vairāk nekā 500 Mbit/s, un tikpat daudz iedzīvotājiem pietiktu ar 50-100 Mbit/s.

“Kā rāda pētījuma dati, interneta lietotājiem ir visnotaļ vispārīgs priekšstats par to, kāds internets viņiem ir šobrīd un kāds viņiem būtu nepieciešams. Iemesli tam var būt dažādi – gan tas, ka nav pietiekamas izpratnes par interneta ātruma mērvienībām, gan arī fakts, ka lielākā daļa iedzīvotāju ir apmierināti ar interneta ātrumu, kas viņiem šobrīd ir pieejams,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru