Jauno kases aparātu iekārtu iegādes tēriņi tirgotājiem varētu būt 40-75 miljonu eiro apmērā, lēš Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA).
Kā norāda LTA izpilddirektore Zane Štolcere, tādas ir izmaksas tikai par iekārtām, vēl neierēķinot izmaksas par uzstādīšanu un programmatūras maiņu, nodrošinot savienojumu ar esošajām programmām, tajā skaitā grāmatvedības vajadzībām.
Štolcere atzīmē, ka, neskatoties uz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) iepriekš pausto informāciju, ka 88% nodokļu maksātāji varēs turpināt lietot kopumā 40 976 kases aparātus un 2818 kases sistēmas, tomēr pēc Latvijā esošo ražotāju un servisa dienestu pārstāvju sniegtās informācijas, pielāgošana būs nepieciešama visām iekārtām.
Taču, ņemot vērā, ka šobrīd ir tikai viens servisa uzņēmums, un kases aparātu mainīšana sāksies vienlaicīgi un masveidā, ir jārēķinās, ka šajā situācijā arī servisa uzņēmums var celt savu pakalpojumu cenas. Par to nāksies maksāt gan tirgotājiem, ieguldot līdzekļus, gan patērētājiem, jo uzņēmēji centīsies izdevumus kompensēt ar piecenojumu precēm, atzīst Štolcere.
Kā ziņots, 1.janvārī šogad spēkā stājas noteikumi par jaunajām kases aparātu un sistēmu prasībām, kurām uzņēmējiem jāpielāgojas līdz šī gada 1.jūlijam. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem atbilstošo kases aparātu, hibrīda kases aparātu un kases sistēmu lietošana visiem nodokļu maksātājiem, izņemot padziļinātās sadarbības programmas dalībniekus, obligāti jāsāk ne vēlāk kā 2017.gada 1.janvārī.
Tomēr, tā kā uzņēmēju gatavība, pielāgoties jaunajām prasībām, vērtējama kā zema, VID iepriekš paziņoja par sešu mēnešu pārejas periodu. Tas nozīmē, ka jaunām prasībām atbilstošus kases aparātus un sistēmas jāsāk lietot ar 1.jūliju.
Savukārt padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku reģistrā iekļautie nodokļu maksātāji jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošos kases aparātus, hibrīda kases aparātus un kases sistēmas jāsāk lietot ne vēlāk kā 2019.gada 1.janvārī.