AS Swedbank Latvija peļņa 2016.gadā sasniedza 104 miljonus eiro, kas ir par 14% mazāk nekā 2015.gadā. Rezultātu pamatā ietekmējusi iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošana mazākos apjomos nekā iepriekš, liecina bankas paziņojums.
«Zemās procentlikmes un mājsaimniecību patēriņa izaugsme pagājušajā gadā sekmēja kreditēšanu. Pirmo reizi septiņu gadu laikā Swedbank pieredzēja veselīgu kredītportfeļa pieaugumu gan uzņēmumiem, gan privātpersonām. Aizvadītais gads bijis arī nozīmīgu jauninājumu gads mūsu klientiem – ieviesām bezkontakta kartes un pilnveidojām internetbanku, kā arī turpinājām paplašināt pārstāvniecību Latvijas reģionos. Pieaugot mobilo ierīču izmantošanai, tās ieņem centrālo lomu ikdienas pakalpojumu saņemšanā – Swedbank mobilai lietotnei patlaban ir jau 144 000 aktīvie lietotāji. Kopumā klientu vēlme bankas jautājumus kārtot mobilajās ierīcēs strauji pieaug, tāpēc turpināsim ieviest klientiem noderīgas inovācijas,» saka Reinis Rubenis, Swedbank vadītājs Latvijā.
Kredītportfelis pieauga par 4%, salīdzinot ar 2015.gada decembri, ko veicināja patērētāju noskaņojuma uzlabošanās. Pieaugums vērojams visos segmentos, ieskaitot kredītus uzņēmumiem, patēriņa finansēšanu, līzingu un hipotekāro kreditēšanu, ko veicināja Danske bankas portfeļa pārņemšana jūnijā. No jauna izsniegto kredītu apjoms 2016. gadā sasniedza 804 miljonus eiro, tostarp kreditēšana privātpersonām palielinājās par 25%, salīdzinot ar 2015.gadu. Kopējais kredītportfelis 2016.gada beigās sasniedza 3,243 miljardus eiro.
Depozītu apjomi pieauga par 13% gada laikā. Kopējais depozītu portfelis 2016.gada beigās sasniedza 4,214 miljarus eiro.
Swedbank Latvija 2016.gadā veica iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanu 1,1 miljona eiro apjomā, salīdzinoši ar 25 miljoniem eiro 2015.gadā.
Tīrie procentu ienākumi gada laikā ir auguši par 2%, ko galvenokārt ietekmējis kredītportfeļa pieaugums, kas iekļāva arī no Danske Bank pārņemtos portfeļus.
Tīrie komisiju ienākumi 2016.gadā pieauguši par 1%. Augstāka klientu aktivitāte palielināja ieņēmumus no karšu un maksājumu darījumiem. Pieaugot pārvaldīto aktīvu apjomiem, palielinājās ieņēmumi no pārvaldīšanas komisijas maksām. Tajā pašā laikā tīros komisijas naudas ienākumus negatīvi ietekmēja starpbanku komisijas maksas ierobežojumi. Savukārt karšu pirkumu skaits audzis par 13%.
Kopējie izdevumi ir auguši par 4%, kas lielākoties saistīts ar personāla izdevumu palielināšanos.
Swedbank turpina uzlabot digitālos risinājumus, jo klientu paradumi strauji attīstās un virzās uz mobilo pakalpojumu izmantošanu. Swedbank mobilās lietotnes aktīvo lietotāju skaits palielinājās par 19% 4.ceturkšņa laikā un par 61% gada laikā. Tika veiksmīgi ieviestas bezkontakta kartes un attīstīta šādu norēķinu pieņemšanas infrastruktūra. Tāpat 2016. gadā Swedbank ieviesa unikālu un starp tirgotājiem pieprasītu karšu norēķinu pieņemšanas rīku – karšu mini termināli, kuru savieno ar mobilo tālruni un var lietot jebkurā vietā ar mobilo pārklājumu.