Virtuālajā zemnieku tirgū "svaigi.lv" kopš ārkārtējās situācijas iestāšanās ievērojami pieaug pircēju aktivitāte.
Iepriekšējās dienās uzņēmums saprata, ka tirgū ir milzīgs pieprasījums un arī produktu piedāvājums, bet iztrūkst posma, kas savieno abas puses. "Mums iet ļoti spraigi. Pasūtījumu skaits pieaug," saka Elīna Novada, "Svaigi.lv" saimniece.
Pagājušajā nedēļā pēc paziņojuma par ārkārtējo stāvokli valstī, uzņēmumā sāka ienākt tik daudz pasūtījumu, ka vienā brīdī tika apstādināta to pieņemšana. Bija pāris dienas laika pieņemt lēmumu – vai nu apstāties un darīt tik, cik var, vai arī visu pārstrukturēt un palielināt pasūtījumu pieņemšanas un izpildes kapacitāti.
"Mēs varētu palikt pie tā paša pasūtījumu skaita, ko izpildām parasti, tas būtu ļoti ērti un bez lieka stresa. Apzinoties to, ka mūsu sociālā misija ir dot tirdzniecības kanālu vietējiem zemniekiem un ražotājiem, es sapratu, ka šis ir īstais brīdis, kad mēs varam to darīt ar vēl lielāku atdevi.
Šobrīd daudzi cilvēki ir karantīnā un pašizolācijā. Ir svarīgi, lai viņiem būtu pieejama pārtika. Man kā uzņēmējai ir jākāpj pāri saviem "nevaru", "nezinu", "nemāku" un ir jādara labākais, ko varu Latvijas iedzīvotāju labā. Palielinoties pasūtījumu skaitam, mēs pieņēmām papildu darbiniekus un kurjerus, lai varētu nodrošināt ar pārtiku maksimāli daudz klientu. Mums pievienojas darbinieki, kuri pašlaik palikuši bez darba, apstādinājuši biznesus, bet ir gatavi sniegt palīdzību tiem, kuriem tā nepieciešama," stāsta E. Novada.
Arī zemniekiem, ar ko "Svaigi.lv" ir strādājis ilgstoši, pieaug noiets un darba apjoms. "Darba apjoms aug gan mums, gan viņiem. Mēs palīdzam šīm ģimenēm gūt ienākumus, strādāt, un tas nozīmē, ka arī viņiem ir iespēja savā reģionā nodarbināt cilvēkus, kuri pēkšņi palikuši bez darba. Tas ir labs blakus efekts," saka E. Novada. Tāpat uzņēmumu uzrunā zemnieki, kuri meklē jaunus noieta kanālus. "Meklējam papildu resursus, lai uzņemtu viņus savā saimē, lai nodrošinātu iespējas realizēt saražoto produkciju," viņa teic.
Pieaugot darba apjomam, uzņēmumam strauji radās nepieciešamība pēc jaunām telpām. "Sapratām, ka mūsu "pudeles kakls" ir telpas, ka mūsu Margrietas ielas noliktava ir kļuvusi par šauru. Es jau pirms vairākiem mēnešiem biju iepazīties ar "Imantas tirgus" pārstāvjiem, bet tolaik neredzējām sadarbības iespējas. Vakar piezvanīju un teicu, ka mums ir vajadzīgas telpas, un mēs ļoti ātri atradām kopīgu valodu.
Pieņēmām lēmumu pārcelties un jau pēc 12 stundām bijām citās telpās. Mums būs iespēja atbalstīt arī tos zemniekus, kuri līdz šim veda savu produkciju uz "Imantas tirgu", mēs varēsim paplašināt produktu klāstu, kā arī izpildīt maksimāli daudz klientu pasūtījumu. Šobrīd biznesā var redzēt milzīgu fokusu uz cilvēcisko sadarbību, jo esam gatavi viens otru atbalstīt. Visi ir atvērti un pretimnākoši. Tas ir mazliet maģiski!" tā E. Novada.
Iepriekš uzņēmums piegādi nodrošināja pirmdienās, ceturtdienās un piektdienās, bet tagad, līdz ar pieprasījuma kāpumu, iespēju robežās produkti tiek izvadāti klientiem arī citās dienās. "Daudzi cilvēki ir mājās un, ja zina, ka piegāde būs, ir gatavi nedaudz pagaidīt – pusdienas vai nakts nobīde neko daudz nemaina. Galvenais ir komunicēt no mūsu puses par notiekošo – vai būs pasūtījums, kad tiks veikta piegāde utt. Šī informācija ir nepieciešama, lai varētu rēķināties ar iespējām," novērojusi E. Novada.
Vaicāta, par kādiem produktiem klienti visvairāk interesējas, E. Novada teic, ka tas īpaši nav mainījies un tie pārsvarā ir pamatprodukti – dārzeņi, gaļa, olas, piena produkti, augļi. Pircēji šobrīd izvēlas preces ar ilgu derīguma termiņu – graudaugus, zirņus, pupas, konservējumus. "Aicinām klientus plānot savus pirkumu ar domu, ka visi pakalpojumu sniedzēji ir ārkārtīgi noslogoti, un tāpēc iepirkties nevis pa bišķītim, bet plānot lielākus pirkumus, lai iztiktu ilgāku laiku bez iepirkšanās. Un cilvēki patiesi tā arī dara un plāno uz priekšu," saka E. Novada.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ: