Jaunākais izdevums

Subaru krosovers XV sasniedzis Latviju un drīzumā tiks prezentēts potenciālajiem pircējiem.

Kā informēja Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto, pirmais Latvijas tirgum paredzētais Subaru XV tika nopirkts vēl to neiepazīstot dzīvē.

9. un 10. martā AD REM Auto salonā Dārzciema ielā tiks rīkotas jaunā Subaru atvērtās dienas.

Subaru XV ir pirmais Subaru modelis, kura tehniskā aprīkojuma paletē iekļauts jaunais 1,6 litru, 114 zirgspēku benzīna dzinējs un jaunā Lineartronic automātiskā transmisija, kā arī jaunā Auto Start Stop sistēma benzīna dzinējiem. Paralēli jaunajam dzinējam, klientiem Subaru XV tikšot piedāvāts arī komplektācijā ar jau pazīstamajiem 2,0 litru benzīna un dīzeļdzinējiem, kuri spēj attīstīt attiecīgi 150 un 147 zirgspēku jaudu.

Ekonomijas ziņā Subaru XV laužot stereotipu, ka automobiļi ar visu riteņu piedziņu neizceļas degvielas patēriņa rādītājos – XV ar dīzeļdzinēju patērē 5,6 l/100 km un 6,5 l/100 km ar benzīna dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto saņēmis pirmo Subaru kupeju BRZ. Sākot no 25. jūlija, Subaru BRZ pieejams testa braucieniem.

Pirmā Subaru BRZ kupeja, kas ir devusies Rīgas ielās, ir sarkanā krāsā un tās 2,0 litru, 200 zirgspēku opozītdzinēja radīto jaudu aizmugurējiem riteņiem nodod jaunākās paaudzes sešu pārnesumu automātiskā pārnesumkārba, kuru papildina pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas pie stūres rata.

Agresīvā izskata un rakstura BRZ kupeja ir jaunākais Subaru modelis. BRZ ir Subaru automobiļiem raksturīgās virsbūves formas un virsbūves elementi. Taču atšķirībā no citiem šobrīd tirdzniecībā esošajiem Subaru modeļiem BRZ nav aprīkots ar visu riteņu piedziņu un tas nav pieejams komplektācijā ar Subaru turbodzinēju. Subaru inženieri uzskata, ka nedaudz vairāk nekā 1300 kg smagajam automobilim pilnībā pietiek ar dinamiku, ko spēj sniegt 2,0 litru atmosfēriskais dzinējs un klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru reizi, satiekot kādu no Toybaru ģimenes locekļiem, smaids sejā ir līdz ausīm. Vēl jo vairāk, kad, noķerot ziemu aiz astes, ar Subaru BRZ var kārtīgi izbraukāties gan pa trasi, gan slīpēt driftēšanas iemaņas uz speciāli izveidota ledus laukuma

Atgādināsim, ka vārdu salikums Toybaru radās brīdī, kad Subaru un Toyota laulību rezultātā 2012. gadā dzima divas fascinējošas klasiskās piedziņas kupejas Subaru BRZ un Toyota GT 86. Šobrīd abi modeļi jau ir izgājuši renovēšanas procedūras. Izmaiņas tehnikā un vizuālajā tēlā nav graujošas, bet tieši tik daudz, cik tas ir nepieciešams.

Subaru uz Rovaniemi Somijā bija uzaicinājis autožurnālistus izbaudīt ziemas priekus, sasaucot kopā visus galvenos zīmola personāžus, iekaitot Subaru XV, Subaru Outback, Subaru WRX Sti un uzlaboto rotaļlietu lieliem puikām Subaru BRZ.

Atslēdzot visus elektroniskos vagarus, ar BRZ ir kaifs slidināties pa sniega un ledus trasi. Neatsverams palīgs šādiem piedzīvojumiem ir radžotās riepas, jo pat ar mīkstajām frikcijas ziemas riepām BRZ jau varētu pārvērsties par nevadāmu lādiņu. Precīzā un ātrdarbīgā stūres reakcija ir viena no Subaru BRZ firmas zīmēm. Starp citu, uzlabotajam BRZ salonā ir parādījusies jauna stūre ar mazāku diametru un vēl ērtāku satvērienu. Sarkanas krāsas diegu nošuves salonā arī ir jaunums, kā arī tas, ka BRZ ir pirmais no Subaru modeļiem, kas izmantos full LED gaismas tehniku, bet aizmugurē uz bagāžnieka vāka ir uzsēdināts jaunā parauga antispārns, kas nodrošinās vēl labāku astes gala piespiedējspēku, nekā tas bija līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karstasinīgā Subaru WRX Sti priekšdaļu salaulājot ar universāļa pakaļgalu, japāņu ražotājam ir izdevies uzmeistarot saimniecisku un dinamisku vāģi ar nosaukumu Subaru Levorg

Patiesībā Levorg japāņi sākotnēji nemaz neplānoja tirgot Eiropā, taču pēc uzstājīgiem Eiropas Subaru tirgotāju lūgumiem japāņu ražotāja vadība atmaiga un pieņēma lēmumu šo modeli piedāvāt arī Vecajam kontinentam. Starp citu, pirmajā tirdzniecības gadā Japānā Subaru pārdeva vairāk nekā 50 tūkst. jauno Levorg. Kas attiecas uz Eiropu, tad atsevišķu valstu tirgū, tostarp Šveicē, Skandināvijā un arī Baltijas valstīs būs jaunā eksemplāra lielākie cienītāji. Šis ir unikāls auto, kam grūti atrast līdzīgu pretinieku ne tikai pēc izmēriem, bet arī pēc pildījuma. Pēc Eiropas Subaru marketologu domām, jaunais Levorg itin labi varētu iet pie dūšas tiem, kas iepriekš fanojuši par Subaru Legacy.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētais Subaru krosovers XV joprojām ir pašpietiekams un uzticams auto, kas viegli iekļausies pilsētas satiksmē, taču tam pa zobam ir arī krietni sarežģītāki braukšanas apstākļi

Savelkot kopā visus labumus, ir jāsecina, ka lauku skolas direktoram vai lauku ārstam, kam ziemā ir jābrauc pa ne tik gludiem un te tik labi tīrītiem ceļiem Subaru XV varētu būt vajadzīgās sirdszāles, lai neuztrauktos par iebraukšanu grāvī vai iestigšanu kādā kupenā.

Pašsaprotami, ka Subaru XV pēc definīcijas nevarēs būt lētāks par priekšpiedziņas līdzinieku armiju. Jāpatur prātā, ka ieguldījums savā un salonā esošo pasažieru drošībā ir nenovērtējams lielums. Pašā liesākajā izpildījumā ar standarta 114 Zs jaudīgo 1,6 l benzīnmotoru Subaru XV cena būs, sākot no 20 400 eiro. Savukārt tandēmā ar 150 ZS benzīnmotoru un Lineartronic variatoru – sākot no 23 750 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto ir nodevis jauno Subaru krosoveru XV pirmajai klientei Latvijā, kura šo automobili pasūtīja vēl pirms oficiālās prezentācijas.

Par pirmo Subaru XV īpašnieci Latvijā ir kļuvusi ģimenes ārste Dace Zirnīte.

«Meklēju viegli vadāmu automobili ar automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu, jo, dodoties uz mājas vizītēm, ar savu līdzšinējo automobili bieži nespēju pārvarēt piesnigušos vai dubļainos piebraucamos ceļus,» stāsta jaunākā Subaru modeļa īpašniece.

Viņa arī uzskata, ka šis esot labs auto sievietei.

Kā informē AD REM Auto, Subaru XV ir pirmais Subaru modelis, kas tiek komplektēts ar pilnīgi jauno 1,6 litru, 114 zirgspēku benzīna dzinēju un jauno Lineartronic automātisko pārnesumkārbu, kā arī Auto Start Stop sistēmu. Subaru XV dzinēju paletē iekļauti arī 2,0 litru benzīna un dīzeļdzinēji. Auto ar dīzeļdzinēju patērē 5,6 l/100 km un 6,5 l/100 km ar benzīna dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Subaru XV: vīrišķīgāks, vairāk prasmju

Aldis Zelmenis,06.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā brīža mazākais Subaru krosovers XV ir mikroskopiski mainījis savu ārējo imidžu, toties pēc satura tas ir pilnīgi jauns auto

Subaru XV viss ir jauns, ieskaitot jaunu platformu, izturīgu virsbūves karkasu un daudz tehnisku risinājumu, kas palīdz jaunajam XV kļūt par modernu un mūsdienīgu auto gan braukšanas komforta, gan drošības ziņā. Garāks, platāks, ar īsākām pārkarēm un garāku riteņu bāzi. Garumā klāt nākuši 15 mm, platumā tie jau ir 20 mm, attiecīgi blakussēdētāja plecs vairs nebūs tik uzmācīgs, kā tas bija iepriekš. Subaru marketologi aprēķinājuši, ka plecu rajonā starp priekšā sēdošajiem telpas ir kļuvis par teju 3 centimetriem vairāk, un tas ir arī jūtams. Visbeidzot XV riteņu bāze ir palielināta par 30 mm. Tas savukārt stiprinās XV vadāmību un stabilitāti uz ceļa, pie reizes piesolot vairāk vietas aizmugurējo pasažieru kājām. Nemainīgs no iepriekšējās paaudzes ir palicis auto augstums, kā arī iespaidīgais 22 centimetru klīrenss un standartā esošā Symetrical All Wheel Drive (AWD) pilnpiedziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pats mazākais Mazda krosovers CX-3 uz esošo un gaidāmo konkurentu fona nav fukcionalitātes paraugs, taču tas prot labi un azartiski braukt

Pēdējo gadu laikā japāņu Mazda centīgi atjauno modeļu klāstu, kas vienubrīd bija jau neglābjami novecojis, liekot pat uzticīgākajiem faniem pārcelties pie citu marku automobiļiem. Šobrīd līdzās labi zināmo un atsvaidzināto Mazda 6 un Mazda 3 modeļu rindai ir pievienojies jaunais krosovers Mazda CX-5 un tagad arī mazākais brālis CX-3. Svarīgi, ka paralēli estētiskām izmaiņām zem ādas visiem jaunajiem modeļiem ir iešūti Mazda inženieru jaunākie sasniegumi. Vērienīgais inženiertehniskais projekts ar nosaukumu SkyActive ietver sevī virsbūves konstrukcijas, šasijas, mehāniskās un automātiskās transmisijas padziļinātu modernizāciju, kā arī jaunas paaudzes benzīna un dīzeļa dzinēju izstrādi. Daļa no visiem šiem labumiem nonākuši arī CX-3 rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Auto mēbeļu izgatavotājs: Cilvēku sajūsma man dod enerģiju turpināt

Lelde Petrāne,07.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esam traki un gatavi realizēt vēl trakākas gan savas, gan citu cilvēku idejas,» biznesa portālam db.lv saka Rolands Grantiņš, pēc profesijas Stila mēbeļu modelētājs, kurš meistaro paša izdomātas auto mēbeles.

Līdz šim brīdim ar viņa rokām tapis Subaru Legacy komplekts, kurā ietilpst dīvāns, divi vienvietīgie krēsli un galdiņš, kā arī BMW 525 dīvāns. «BMW «dzīvo» manā istabā un ir man skaistākā naktslampiņa rajonā. Tumsā tiešām izskatās, ka mašīna būtu iebraukusi istabā,» saka R. Grantiņš. Savukārt, Subaru komplekts izvietots vecāku viesu nama telpās.

«Esmu pabeidzis Rīgas Amatniecības vidusskolu, koka nodaļu, pēc profesijas skaitos Stila mēbeļu modelētājs. Ikdienā līdzdarbojos līdzi tēvam viņa uzņēmumā, kas arī oficiāli ir mana darba vieta. Izgatavojam visa veida galdniecības darbus, durvis, logus, mēbeles, kāpnes, kā arī mums ir Mucu muzejs. Izgatavojam ozolkoka mucas pēc vecajām tradīcijām, koka kublus, koka vannas. Tapusi pat pārvietojama pirts kuģa izskatā ar visu kublu. Vadu arī ekskursijas mucu muzejā. Otra darba vieta man ir mēbeļu veikalā - esmu pārdevējs - konsultants,» par sevi stāsta jaunietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viegls, bezbailīgs un tagad arī nedaudz atsvaidzināts ar modernāku bižutēriju – tāds ir uzlabotais Subaru Forester

Jau ieraušoties pie Subaru Forester stūres, ir skaidrs, ka šī auto dabā nav baidīties no sniega, dubļiem un citiem izaicinošiem braukšanas apstākļiem, kam lielākā daļa kompakto SUV modeļu met līkumu. Vēl vairāk – Subaru Forester redzesloks ir daudz plašāks pat par tiem, kas apkrāvušies ar dārgām pilnpiedziņām un pazeminātiem pārnesumiem un sauc sevi par tīrasiņu dubļu karaļiem. Īsās pārkares, viegla pašmasa un teju rekordliels 22 centimetru klīrenss paplašina Forester izmantošanas iespējas. Subaru Forester nav baltrocītis, un tas izsaka daudz. Vienīgais, kas varētu atbaidīt, ir visai augstā bāzes modeļa cena, proti, sākot no 24,2 tūkst. eiro. Nopakojot auto pēc savas gaumes un patikšanas un vēl piesviežot klāt divu litru dīzeli, jau būs jārēķinās vismaz ar 30 tūkst. eiro. Tomēr, rafinētāk paanalizējot visus labumus, ko var iegūt, slēdzot draudzību ar Forester, daudzi būs spiesti atzīt, ka tas piedāvā diezgan unikālu kombināciju. Arī pret pasažieriem japāņu krosovera salons būs gana viesmīlīgs. Diviem brangas miesasbūves večiem otrā sēdekļu rindā vietas būs gana arī tad, ja pirmās rindas krēslos omulīgi būs iekārtojušies tikpat apaļīgi kolēģi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Opel Insignia Country Tourer vizināšanās pa sniegu un ledu patiks daudz vairāk nekā dzīvošanās pa dubļiem

Aldis Zelmenis,21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Opel Country Tourer ir labs pieteikums automobiļu segmentā, kurā Opel līdz šim nav bijis.

Mūsdienās ikviens autoražotājs meklē jaunus veidus, kā pārsteigt un iekārdināt savus pircējus, neapstājoties tikai pie klasisko virsbūvju modeļu ražošanas. Spilgts piemērs ir Nissan Qashqai – pilsētas krosovers, kurš radīja pilnīgi jaunu klasi, balvā saņemot milzīgu Eiropas pircēju atsaucību. Pēc būtības Opel Country Tourer nav nekas revolucionārs, taču Opel tas ir pagaidām neapgūts lauciņš. Teorētiski šis gājiens varētu piespēlēt vācu ražotāja klientu datu bāzei kadrus, kas iepriekš nekad nav skatījušies Opel virzienā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Universālu mode no rietumeiropiešiem ir pielipusi arī mums, turklāt kombinācijā ar 4X4 piedziņu tā kļūst vēl interesantāka. Neba velti joprojām pietiekami lielos apmēros tirgoti Volvo XC70, jo īpaši mazlietotie. Par fanu trūkumu nevar sūdzēties viens no principiālākajiem Country Tourer konkurentiem Subaru Outback. Šim klubiņam nu ir pievienojies arī Opel. Vācu ražotāja izstrādājums ir iekārtojies starp šiem abiem pieminētajiem konkurentiem. Emocionāli un saturiski Country Tourer vairāk līdzināsies XC 70 paraugam. Premium auto raksturīgais iekārtojums ar digitalizēto vadības paneli būs galvastiesu pārāks par askētisko Subaru Outback salona iekārtojumu. Atšķirībā no Subaru Outback, kas ar entuziasmu būs gatavs līdz ausīm mesties peļķēs un dubļos, jaunajam Country Tourer vairāk patiks glamūrīgāka vide, piemēram, pa Alpu kūrortiem, kur, vizinoties caur piparkūku namiņu ciematiņiem, pilnpiedziņa ziemā bieži vien ir neaizstājama.Tiem, kuriem iepatiksies jaunais Country Tourer, vajadzēs likt galdā vismaz 31 163 eiro. Vēl ir jāpatur prātā, ka jaunajam modelim no kopējās Insignia motorizācijas programmas būs pieejami tikai trīs jaudīgi turbomotori, proti, divu litru 163 ZS un 195 ZS CDTi dīzeļi un tiešās iesmidzināšanas 250 ZS jaudīgais divu litru benzīnmotors. Pilnīgi noteikti abi dīzeļi būs piemērotākie Country Tourer motortelpai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot “BluOr Bank” finansējumu 2,14 miljonu eiro apmērā, Rīgā, K.Ulmaņa gatvē uzsākta Eiropā lielākā “Subaru” autocentra būvniecība, kurā automobiļu tirdzniecības un servisa pakalpojumus sniegs autoražotāja “Subaru” oficiālais pārstāvis Latvijā SIA “AD REM Auto”.

Kopējās investīcijas projekta īstenošanā plānotas 2,8 miljonu eiro apmērā.

Autocentra jaunbūve projektēta kā paaugstinātas energoefektivitātes – gandrīz nulles enerģijas ēka.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka šis būs lielākais “Subaru” autocentrs Eiropā un, iespējams, energoefektīvākais autocentrs Latvijā. Uz ēkas jumta plānots uzstādīt 216 saules paneļus ar kopējo sistēmas jaudu 78kW. Aprēķināts, ka gada laikā tie spēs saražot 70 080 kWh zaļās enerģijas, nodrošinot aptuveni 40% no autocentra darbībai nepieciešamā elektroenerģijas apjoma.

Vienlaikus, papildu energoefektivitāti nodrošinās arī pēc kaskādes principa uzstādītie siltumsūkņi, kas gādās par dabai draudzīgu ēkas apkuri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija satiksmes drošības uzraudzībā saņēmusi ne tikai jaunas netrafaretās Škoda un Subaru markas automašīnas, bet arī trafarētus busiņus Renault.

Valsts policijas vadība šodien automašīnu prezentācijas pasākumā skaidroja, ka ir iegādāti ne tikai 40 jaunas tumšas krāsas netrafarēti Subaru Forester apvidus automobiļi un Škoda Superb markas spēkrati, bet arī trafaretās automašīnas - 45 Opel Mokka, 46 Škoda Octavia un 15 mikroautobusi Renault Traffic.

Visas iepriekšminētās automašīnas ir aprīkotas ar nepieciešamo aparatūru, lai konstatētu ātruma pārkāpējus.

Viens no būtiskākajiem akcentiem automašīnas parka papildināšanai ir tieši Subaru Forester un mikroautobusi Renault Traffic. Policijas vadība nenoliedz, ka šādas markas izvēlētas, lai sajauktu kārtis un satiksmes noteikumu pārkāpēji nedomātu, ka ceļu policija pārvietojas tikai ar pāris konkrētu marku spēkratiem. Tāpat sabiedrība uzskatot, ka ar Opel Mokka automašīnām pārvietojas vien iecirkņu inspektori, taču tagad ar tiem kontrolēs arī satiksmes noteikumu pārkāpējus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektās paaudzes Subaru Forester nav diži mainījis savu tēlu, tomēr tam «aiz ādas» ir pilnīgi jauna tehnika

Jauna platforma, lai automobili spētu «saprecināt» ar hibrīdsistēmu un AWD pilnpiedziņu, jauns virsbūves karkass, kas veidots no augstas izturības metāliem, pilnveidotas atbalsta sistēmas – tas viss kopā paaugstina Forester kopējo vērtību, lai to atkal sauktu par vienu no pasaulē daudzpusīgākajiem krosoveriem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Joprojām universālais kareivis, kam pilnīgi vienalga, vai aiz loga ir vasara, ziema vai pavasaris. Tam ir vienalga, kur ar to būs izlēmis braukt tā īpašnieks. Dubļus, dziļus sniegus vai izdangātu un apledojušu lauku ceļu Subaru Forester uzņems ar sajūsmu. Auto ir kļuvis vēl ērtāks, attiecīgi priekšā un jo īpaši aizmugurē sēdošajiem pasažieriem vietas ir kļuvis vēl vairāk. Paliekot bateriju bloku zem aizmugurējā sēdekļa, Subaru inženieriem ir izdevies panākt, ka bagāžas nodalījums salīdzinājumā ar esošo Forester ir pat nedaudz lielāks, proti, 505 litru vietā turpmāk būs 509 litru liela telpa. Vēl iepriecinošs fakts, ka bagāžnieka dzīlēs zem grīdas varēs atrast mazizmēra rezerves riteni, kas pie mums ir noderīgs aksesuārs. Vēl viens patīkams sīkums, ka bagāžnieka aizvēršana ar elektropiedziņu ir paātrināta un vairs nekaitinās steidzīgos klientus, kas pēc veikala apmeklējuma vēlēsies Forester bagāžnieku atvērt un pēc tam arī aizvērt. Superērts un parocīgs auto ar AWD pilnpiedziņas sistēmu, iespaidīgu 22 centimetru klīrensu, kas veidots, strikti ievērojot iepriekšējo paaudžu tradīcijas. Jāatzīst, ka kopā ar hibrīdsistēmas komponentēm jaunais Forester ir kļuvis par 110 kg smagāks nekā priekšgājējs, turklāt tas aiz sevis spēs pavilkt nedaudz mazāk kilogramu, proti, 1270 kg. Citu acīmredzamu trūkumu nav, ja nu vienīgi tas, ka jauno, Eiropas tirgum paredzēto Forester, kas vēl gaida ražošanas sākumu, pie mums ieraudzīsim tikai 2019. gada novembrī, un tā provizoriskā cena būs, sākot no 33 līdz 40 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākā Subaru Outback vizuālie uzlabojumi ir tik niecīgi, ka tos pat zinātājiem pamanīt nebūs viegli

Tomēr tādu ir gana daudz.

Latvijas koplietošanas ceļiem neko piemērotāku par Subaru Outback nevar vēlēties. Šis auto, līdzīgi kā talantīga un čakla lauku saimniece ar veselīgiem apaļumiem, prot visu. Ar standartā uzstādīto Subaru Symetrical All Wheel Drive (AWD) pilnpiedziņas sistēmu Outback omulīgi jutīsies pat īpaši sarežģītos braukšanas apstākļos, izpildot to pašu, kas ir pa spēkam kārtīgam džipam ar pazeminātajiem pārnesumiem. Kritiskākajos brīžos, kad ar atslēgtu pretbuksēšanas sistēmu nepietiks, var likt lietā X-Mode sistēmu, kas līdz 40 km/h lielam ātrumam salāgos transmisijas, motora un elektronikas vagaru darbu tā, lai Outback spētu izkārpīties no draudīgākiem brikšņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma «Subaru» vadītājs Jasujuki Josinaga otrdien paziņoja, ka viņš un pārējie augsta līmeņa vadītāji atmaksās daļu no sava atalgojuma līdz nākamā gada martam saistībā ar automašīnu pārbaužu skandālu.

«Visi vadītāji brīvprātīgi atmaksās daļu no sava atalgojuma,» preses konferencē norādīja Josinaga.

«Subaru» pagājušajā mēnesī paziņoja, ka valstī atsauc 395 000 automobiļu saistībā ar automašīnu pārbaužu skandālu.

Šis atsaukums aptver deviņus modeļus, tostarp automašīnu, ko «Subaru» ražo Japānas autobūves kompānijai «Toyota», taču ārvalstīs pārdotie automobiļi nav ietekmēti.

«Subaru» oktobrī atzina, ka tas ļāvis nesertificētiem darbiniekiem veikt atsevišķu automobiļu pārbaudes.

Uzņēmuma otrdien Japānas valdībai iesniegtajā ziņojumā, ko veikusi trešā puse, teikts, ka nesertificētu darbinieku veiktas pārbaudes varētu būt aizsākušās pirms aptuveni 30 gadiem 20.gadsimta 80.gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ceturtās paaudzes Subaru Impreza tirgo, sākot no 13 tūkstošiem latu

Lelde Petrāne,06.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1992.gada, kad saules gaismu ieraudzīja pirmā Subaru Impreza, ir pagājuši vairāk nekā divdesmit gadi un šonedēļ, krietni pirms oficiālās tirdzniecības uzsākšanas, arī Latviju sasniegusi jaunākā, ceturtās paaudzes Impreza.

Izstrādājot jaunākās paaudzes Impreza, Subaru inženieri un dizaineri īpašu uzmanību veltījuši dizainam, vienlaikus paturot prātā, ka mūsdienās automobiļiem ir jābūt ekonomiskiem un videi draudzīgiem.

Vēsturiski gandrīz visu Subaru modeļu raksturīgākā īpašība ir bijusi paaugstināta caurgājamība un pazemināts smaguma centrs. Tas tiek panākts ar Subaru pastāvīgo visu riteņu piedziņas sistēmu Symmetrical AWD un boksera tipa dzinējiem. Ceturtās paaudzes Impreza modelī ir izmantoti jaunie 1,6 litru atmosfēriskie benzīna dzinēji, kas aprīkoti ar beznomaiņas ķēdi, iepriekš izmantotās zobsiksnas vietā. Jaunajam dzinējam ir mazāka berze, labāks griezes moments pie nelieliem un vidējiem dzinēja apgriezieniem, kas kopumā ir ļāvis panākt degvielas ekonomijas pieaugumu un kaitīgo izmešu līmeņa samazinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums «Subaru» ceturtdien paziņoja, ka valstī atsauc gandrīz 400 000 automobiļu saistībā ar automašīnu pārbaužu skandālu.

Šis atsaukums aptver deviņus modeļus, tostarp automašīnu, ko «Subaru» ražo Japānas autobūves kompānijai «Toyota», taču ārvalstīs pārdotie automobiļi nav ietekmēti.

«Subaru» oktobrī atzina, ka tas vairāk nekā 30 gadus ļāvis nesertificētiem darbiniekiem veikt atsevišķu automobiļu pārbaudes.

Tajā laikā uzņēmums norādīja, ka, visticamāk, nāksies atsaukt 250 000 automobiļu, kas izmaksās aptuveni piecus miljardus jenu (37,4 miljonus eiro). Pagaidām nav zināms, cik kompānijai izmaksās 395 000 automašīnu atsaukšana, par ko tika paziņots ceturtdien.

Ietekmētās automašīnas ražotas divās rūpnīcās laika periodā no 2014.gada janvāra līdz 2017.gada oktobrim.

Automobiļi, kas iegādāti pirms tam, jau tikuši pakļauti obligātām pārbaudēm trīs gadus pēc pirkšanas, skaidro Japānas Transporta ministrijas amatpersona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.

Dizaina eklektika

Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

LMT rallija komanda startēs sešos pasaules rallija čempionāta posmos

Lelde Petrāne,17.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas čempioni - Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda - 2012. gadā gatavojas startēt sešos Pasaules rallija čempionāta posmos jaunizveidotajā Rally Class ieskaitē, kā arī turpinās piedalīties Latvijas rallija čempionātā.

Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals 2012. gadā piedalīsies jaunizveidotajā rallija kausā Rally Class, kura uzvarētāji tiks noskaidroti sešos Pasaules čempionāta posmos Portugālē, Grieķijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un Spānijā.

Andis Neikšāns norāda: «Lai arī šobrīd nav nosaukts Rally Class dalībnieku sastāvs, domāju, ka mums ir ļoti lielas izredzes cīnīties par godalgotām vietām. Viennozīmīgi mums ļoti palīdzēs pieredze, ko esam guvuši, piecreiz startējot Somijas rallijā, kā arī pagājušā gada nogalē Rallye du Var, Francijā. Sportiskā ziņā iespējams grūtākais un vienlaicīgi interesantākais būs pierast pie Subaru rallija automobiļa.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektās paaudzes Subaru Outback ir saviļņojis daudzus japāņu ražotāja fanus, turklāt ilgi gaidītās dīzeļa laulības ar automātu nav pats lielākais notikums

Pēc tehniskajiem parametriem jaunākais Outback salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi ir nedaudz garāks un platāks, bet riteņu bāze ir palikusi nemainīga. Toties, veicot fundamentālas pārbīdes konstrukcijā un apdares paneļu izvietojumā, Outback iekštelpa ir kļuvusi manāmi lielāka, jo īpaši to var teikt par sagādātajām ērtībām aizmugurējiem pasažieriem. Arī pats bagāžas nodalījums ir izaudzis līdz 559 litriem, ko, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1848 litriem. Būtiski uzsvērt, ka, izmantojot augstas izturības tēraudu un alumīniju, jaunais Outback ir divkāršojis virsbūves izturību pret vērpi, kas tiešā veidā ietekmēs auto stabilitāti un komfortu uz ceļa. Visbeidzot, auto ir kļuvis nesalīdzināmi klusāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Atsevišķas Subaru automašīnas pārbaudījuši nesertificēti darbinieki

LETA--AFP,27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmuma «Subaru» divās rūpnīcās vairāku desmitu gadu garumā saražoto automašīnu pārbaudes veikuši nesertificēti darbinieki, piektdien vēsta Japānas mediji.

Iekšējā izmeklēšanā konstatēts, ka šāda prakse ilgusi aptuveni 30 gadus, uzņēmumam īstenojot līdzīgus pārkāpumus kā Japānas autoražotājam «Nissan Motor Co.», ko jau aptvēris automobiļu pārbaužu skandāls, ziņo mediji.

«Subaru» pārstāvji norādījuši, ka atsevišķas automašīnu pārbaudes divās rūpnīcās uz ziemeļrietumiem no Tokijas veikuši darbinieki, kuri joprojām tiek apmācīti un vēl nav saņēmuši attiecīgu sertifikātu, skaidro ziņu aģentūra «Kyodo News».

Tikmēr laikraksts «Nikkei» vēsta, ka šis skandāls varētu būt ietekmējis līdz pat 300 000 automobiļu.

«Subaru» krietni atpaliek no lielākajiem konkurentiem «Toyota», «Nissan» un «Honda», pārdodot aptuveni vienu miljonu automašīnu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamās pilsētas sīkaļas Fiat 500 nosaukumā pievienojot burtu X, ir radīts pilnīgi cits Fiat, kādu iepriekš itāļu modeļu gammā nav nekad bijis

Sāksim ar to, ka Fiat 500 X ir Jeep Renegade asinsradinieks, attiecīgi arī Fiat jaunais modelis būs pieejams gan ar priekšējiem vai arī visiem četriem velkošajiem riteņiem. Vienīgā būtiskākā atšķirība – itāļu krosovers ne tikai vizuāli, bet arī emocionāli ir iznācis smalkāks un pilsētnieciskāks krosovers, līdz ar to tehniskajā ekipējumā, vismaz pagaidām nav plānota īpaša bezceļa versija ar pazeminātajiem pārnesumiem, kāda ir Jeep Renegade Trailhawk ar kārtīgu Active Drive Low pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar Selec-Terrain vilkmes kontroles sistēmu. Atliek tikai pieminēt, ka jaunais Fiat 500 X nule kā ir ieradies arī Latvijas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir kā darba apģērbs, ko nav bailes saburzīt, sašmulēt vai pat saplēst. Ja tas arī notiks, nebūs liela bēda, jo tas tak ir darba apģērbs.

Dacia Duster nav auto, ko apjūsmot, tas ir darba instruments, kas noder ikdienā, turklāt nemaksā dārgi. Tas ir tas, kas Latvijā un pārējās postpadomju valstīs tiek vērtēts visaugstāk, proti, cena. Šāda taktika atmaksājas ar uzviju, jo salīdzinājumā kaut vai ar alianses partnera Renault pasažieru modeļiem, kas negribīgi pamet autosalona telpas, Dacia Duster par pircēju trūkumu neuztraucas. Patiesībā pieprasījums joprojām ir lielāks nekā piedāvājums, attiecīgi Dacia Duster tīkotāji joprojām ir spiesti stāvēt rindā un pacietīgi gaidīt.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Cena un daudzfunkcionālais pielietojums ir divi iedarbīgākie Dacia Duster argumenti. Jauns krosovers pat ar sulīgu aprīkojumu par 15 tūkst. eiro? Izklausās neticami, bet tas ir iespējams. Attiecīgi ne tikai mežizstrādes uzņēmumi, zemnieku saimniecības vai apsardzes firmas un cita veida kompānijas labprāt dod priekšroku Dacia Duster. Rumāņu mazcenas krosoveru ļoti iecienījušas privātpersonas, turklāt ne tikai no lauku reģioniem, bet arī pilsētām. Vēl viena stabila Dacia Duster pircēju auditorija ir pensionāri. «Augstāk sēdi, tālāk redzi» koncepcija komplektā ar draudzīgo cenu ir tas, kas patīk, turklāt Dacia tirgotājiem par prieku šie pircēji neķēpājas ar līzingu, bet auto pērk pašu spēkiem. Pēc Dacia tirgotāju stāstītā, ne tikai pensionāri, bet arī pārējā privātpersonu masa spēj par automašīnu norēķināties paši un neizmantot līzingu kompāniju atbalstu. Pat, apaugot ar dažādām noderīgām ekstrām, proti, multifunkcionālu stūri, Media Nav Evolution multimediju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju, daudzskatu kameru sistēmu, LED dienas gaitas lukturiem u.c. labumiem, Dacia Duster maksās 14 450 eiro. Tas ir neapgāžams arguments pircēju piesaistei. Skaidrs, ka viss nav zelts, kas spīd. Multimediju sistēmas ekrānu, kā arī kameru izšķirtspēja ir draņķīga, tostarp arī LED dienas gaismas diožu virtene ir veidota, strikti ievērojot ierobežoto budžetu. Dacia Duster ir vienkāršs auto vienkāršiem cilvēkiem, ja saimniecībā vajag lētu krosoveru, kurš būs uzticams atbalsts ikdienas darbos, turklāt mīlēs braukt pa grants seguma ceļiem, tad pretinieku rumānim nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais spāņu krosovers Seat Ateca ir eksemplārs, kas pa īstam varētu atklāt Latvijas jauno auto pircējiem Seat labākās īpašības

Jau pats fakts, ka Seat Ateca šobrīd Latvijā ir kļuvis par deficīta produktu, ir nebijis gadījums šīs markas vēsturē. Interese no potenciālo pircēju puses ir ievērojami lielāka nekā pieejamais automobiļu skaits. Zinātkāro pieplūdums pašmāju Seat pārstāvja autosalonā, kas vēlas pašrocīgi aptaustīt un arī izmēģināt jauno Ateca, ir acīmredzami lielāks, nekā to varēja gaidīt. Līdz ar to rodas jautājums - kas tad Seat Ateca ir tāds, lai pat tiem pircējiem, kas Seat zīmolam iepriekš meta lielu līkumu, tagad aiz sajūsmas ļodzītos kājas. Jāsāk ar to, ka Seat Ateca vispirms piesaistīs ar savu izmēru. Nedz par lielu, nedz par mazu. Pircēji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī apjozt savu auto ar 4drive pilnpiedziņu. Nedrīkst nepieminēt to, ka 4,36 metru garajai Ateca būs izšķērdīgi garš elektronisko drošības asistentu komplekts. Pie skaļākajiem un iedarbīgākajiem nosaukumiem var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, aklo zonu brīdinājuma sistēmu, kā arī 360 grādu kameru, kas atļaus, skatoties tikai monitorā, manevrēt un pēcāk noparkoties šaurākajās vietās uz planētas Zeme. No labo īpašību saraksta ir jāizceļ arī tas, ka uz Volkswagen MQB platformas uzsēdinātais spāņu krosovers ir tiešs Škoda Yeti radinieks. Kamēr nākamās paaudzes Yeti savu iznācienu vēl tikai gaida, Seat Ateca šobrīd ar pilnu jaudu cenšas ievākt pēc iespējas lielāku klientu ražu. Abi automobiļi izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiks ražoti vienā rūpnīcā Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jauna tautas vāģa recepte

Aldis Zelmenis,27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai ir iespējams budžeta klases priekšpiedziņas pseidokrosovers ar Mercedes S klases limuzīna cienīgu elektronisko asistentu atbalstu? Izrādās, ka Škoda Kamiq tāds ir

Lakonisks salona iekārtojums maksimālajā aprīkojumā apvieno veselu elektronisko asistentu armiju, kas pirms desmit gadiem nebija iespējama pat Mercedes S klases limuzīnā, bet Kamiq ir un turpmāk rūpēsies gan par drošību, gan par komfortu. Neuzskaitīšu visus labumus, jo to ir pārāk daudz. Jaunais Škoda Kamiq priekšpiedziņas krosovers jau oktobrī ieradīsies Latvijā, attiecīgi ir iemesls pašiem pārbaudīt, kas lācītim ir vēderā. Ne mazāku apbrīnu ir pelnījis kvalitatīviem materiāliem tapsētais Kamiq salons, kurā nav tikai lēta plastmasa, kā tas ir VW T-Cross vai Seat Arona. Vēl lielāks pārsteigums, – neraugoties uz to, ka arī Kamiq izmanto Volkswagen koncerna MQB 0 platformu, uz kuras sēž jau pieminētie T-Cross un Arona, reālā dzīvē Kamiq riteņu bāze ir par 8 cm garāka nekā Arona un T- Cross, toties garumā Kamiq ir par 10 cm garāks nekā T- Cross, bet par Aronu vēl par dažiem centimetriem garāks.

Komentāri

Pievienot komentāru