Stikla apstrādes rūpnīca SIA Transparence un SIA Re&Re panākušas vienošanos saistībā ar Valsts ieņēmuma dienesta (VID) jaunās ēkas būvniecībai piegādāto materiālu apmaksu un dokumentācijas nodošanu būvniekiem, kas garantēs iespēju ēku nodot ekspluatācijā būves fasādes, logu un stiklojuma sadaļu, informē Transparence valdes loceklis Agris Līdaka.
Starp abiem uzņēmumiem panāktā vienošanās paredz, ka Re&Re veic pilna apmēra apmaksu par Transparence VID jaunās ēkas būvniecības vajadzībām piegādātajiem materiāliem, savukārt Transparence izsniedz Re&Re «Ekspluatācijas īpašību deklarāciju» attiecīgajam projektam piegādātajai produkcijai, kā arī apliecina, ka sadaļā "fasāde, logi un stiklojums" objekts ir pabeigts un gatavs nodošanai ekspluatācijā.
Transparence aizturēja attiecīgās ēkas sadaļas nodošanai ekspluatācijā nepieciešamo dokumentāciju pēc tam, kad projekta apakšuzņēmējs Montāžnieks D, ar kuru Re&Re slēdza līgumu par logu izgatavošanu un uzstādīšanu, ilglaicīgi nespēja norēķināties par Transparence piegādātajām objekta būvniecībai nepieciešamajām stikla paketēm.
Pēc Montāžnieks D pasludinātās maksātnespējas Transparence izmantoja tiesības vērsties pie projekta ģenerāluzņēmēja Re&Re, prasot atlīdzināt neapmaksātos pakalpojumus.
«Lai gan pārrunas ar Re&Re noritēja samērā smagi un ilglaicīgi, mums izdevies panākt vienošanos, kas apmierina abas puses. Tā kā VID ēkā izmantots vairāk nekā 3500 stiklotu elementu, no kuriem lielāko daļu piegādāja mūsu uzņēmums, neapšaubāmi gan darbu apjomi, ko veica mūsu uzņēmums, gan līdzekļi, kurus ieguldījām, bija pietiekami lieli - līguma kopējā summa bija 150 000 eiro. Uz šo brīdi Re&Re veicis apmaksu pilnā apmērā. Tāpēc esam apmierināti ar pārrunu rezultātu un esam gatavi nodot Re&Re rīcībā visus nepieciešamos sertifikātus, lai būti iespējams VID jauno ēku nodot ekspluatācijā, kā arī apturēt pret Re&Re ierosinātās juridiskās procedūras,» norāda Līdaka.
«Protams, nevaram pozitīvi vērtēt, ka kopumā rodas šādas situācijas un domstarpības starp būvniekiem un piegādātājiem. Tomēr apsveicami, ka abas kompānijas atradušas veidu, kā vienoties. Šim gadījumam jābūt paraugam un apliecinājumam, ka, ja radusies problēma, divām pusēm jāspēj savā starpā sarunāties un vienoties par kompromisu. Jāsaprot, ka gadījumā, kad starp būvobjekta celtniecībā iesaistītajiem rodas strīdus situācijas, cieš vienīgi pasūtītājs,» piebilst Latvijas logu un durvju ražotāju asociācijas izpilddirektors Ivars Brants.
Plānots, ka jaunajā administratīvo ēku kompleksā Talejas ielā 1 strādās vairāk nekā 2500 darbinieku no visām patlaban 14 dažādās adresēs Rīgā esošām VID struktūrvienībām, kā arī atradīsies plašs un ērts klientu apkalpošanas centrs.
Ēku kompleksa projekta īstenotājs ir SIA Biroju centrs Ezerparks, projekta autors - arhitektu birojs Sarma&Norde Arhitekti, būvuzraudzību veic SIA Būves un būvsistēmas, būvdarbu ģenerāluzņēmējs ir SIA Re&Re, bet projekta finansētājs - banka Nordea.