Tikai divus gadus pēc lēmuma pieņemšanas pievienoties pirātiem Somālijas piekrastē Saeds Jare (Saeed Yare) kļuvis par multimiljonāru, vēsta Reuters.
Medijs raksta - atspiedies pret luksusa Toyota Landcruiser (viens no jaunākajiem modeļiem piejūras pilsētā Bosasso) durvīm, Jare aizkūpina cigareti. «Būt par pirātu nav viegls darbs. Tu riskē ar savu dzīvību, bet man patīk būt pirātisma magnātam,» stāstījis 27 gadus vecais vīrietis, kurš ģērbies uzvalkā, kas, pēc viņa sacītā, ir itāļu.
«Pirātisma bizness ir kā prezidenta krēsls, kolīdz izbauda tā «saldumu», atteikties vairs negribas. Mans draugs nesenās jūras kara flotes operācijas laikā mira, bet viņš atstāja vienu miljonu dolāru!» stāstījis Jare.
Saskaņā ar viņa teikto 2010.gadā pirāts nopelnījis 2,4 miljonus ASV dolāru. Viņš pelnot, gan investējot naudu pirātu darbībās, gan pats piedaloties kuģu nolaupīšanās.
«Es iztērēju daļu naudas par ieročiem, privātiem miesassargiem, luksusa automašīnām, kravas automašīnām, laivu un trīs villām. Un man joprojām ir pietiekami daudz, ko izmantot līdz nākamā kuģa nolaupīšanai,» lielījies pirāts.
Pirātu bandas laupījumu sadalot pēc šādas formulas: nolaupītāji saņem 50%, investori - 35%, bet sargi - 15%. Pirātu mērķis esot nauda, nevis ķīlnieku spīdzināšana vai nogalināšana.
Šā gada janvāra vidū BBC vēstīja, ka jūras pirātisms globālajai ekonomikai izmaksā no 7 līdz 12 miljadiem ASV dolāru gadā.
Ziņojumā, ko publiskoja Lielbritānijas institūts Chatham House, aprēķināta summa, ko veido izpirkuma maksas, drošības iekārtas un ietekme uz tirdzniecību. Lielākā daļa izmaksu saistīta tieši ar pirātismu Somālijā.
Lai gan šīs izmaksas esot grūti aprēķināt, pētnieki lēš, ka tās kopš 2005.gada ir pieaugušas aptuveni piecas reizes.