Latvijā radīto mūzikas mācību lietotni «Solfeg.io», kas palīdz apgūt mūziku vispārizglītojošās skolās, izmēģina vairāk nekā 1500 skolotāji 96 pasaules valstīs, lielāko popularitāti iemantojot ASV un Zviedrijā
Digitālo tehnoloģiju priekšrocības mūzikas teorijas sasaistē ar praktisko muzicēšanu divu mēnešu laikā pārbaudījuši arī 225 skolēni un 18 pedagogi no 19 Cēsu pilsētas un tuvējo novadu skolām. Mūzikas mācību lietotnes «Solfeg.io» idejas autore Lauma Kazaka stāsta, ka pilotprojekta dalībnieki atzinīgi novērtējuši lietotnes sniegto iespēju praktiski līdzdarboties mūzikas stundās – skolēni ar lielu aizrautību iesaistās dziesmu un instrumentu izvēlē, kā arī labprāt muzicē starpbrīžos. Kā atzīst pedagogi, Solfeg.io radītā mācību forma ļauj ne vien strādāt grupā un pilnībā iesaistīt visu klasi, bet arī realizēt mācību mērķus – mēneša laikā apgūstot pat desmit jaunas dziesmas. Tāpat projekta rezultāti rādot, ka 86% gadījumu klasē esot uzlabojusies disciplīna, turklāt jaunā pieeja pozitīvi ietekmējusi skolēnu muzikālās un sadarbības prasmes.
«Īstenotais pilotprojekts Cēsīs mūsu komandu iedvesmo neapstāties pie sasniegtā. Nākotnē plānojam papildināt dziesmu bibliotēku ar jauniem skaņdarbiem, kā arī veikt citus uzlabojumus, lai mācību satura apgūšanu mūzikas stundās padarītu par vēl aizraujošāku pieredzi. Tāpat ceram līdzīgus pilotprojektus drīzumā īstenot arī citās pašvaldībās gan tepat Latvijā, gan Zviedrijā,» saka L. Kazaka.
Viņa norāda, ka Latvijā radītais digitālais risinājums mūzikas apgūšanai ir piemērots dažādiem zināšanu un prasmju līmeņiem, klases lielumam un pieejamajiem mūzikas instrumentiem. Lietotne piedāvā izmēģināt vairāk nekā 130 populāras dziesmas, kuras veido dažādi skaņu celiņi – balss, instrumenti un ritms. Tāpat lietotne attēlo dziesmu vārdus, notis, akordus un metronomu, kā arī ļauj pēc vajadzības pievienot vai izslēgt kādu no skaņu celiņiem, tādējādi nodrošinot labāku mācību satura apguvi.
«Mūzikas stundām ir būtiska loma vispārizglītojošo skolu mācību saturā – ir pierādīts, ka mūzika ne vien labvēlīgi ietekmē skolēnu sekmes, bet arī mazina agresiju jauniešos. Tā attīsta kognitīvās spējas, radošumu un sadarbības prasmes, kā arī sniedz pozitīvas emocijas. Tādēļ ir svarīgi ieinteresēt skolēnus apgūt mūziku. Es ticu, ka kopīga muzicēšana ir efektīvākais veids, kā to panākt, un tas ir iemesls, kāpēc aicinājām skolas piedalīties pilotprojektā,» teic L. Kazaka.