Teju katras kafejnīcas ēdienkartē atrodams kāds augļu dzēriens, un arī veikalu plauktos līdzās ārzemju smūtiju ražotājiem redzamas vietējās alternatīvas.
Pašmāju patērētājiem ir izvēle šajā produktu kategorijā, teic SIA Lat Eko Food valdes priekšsēdētāja Egija Martinsone. Veikalu plauktos parādās arvien vairāk šāda veida produktu. Ir cilvēki, kuri rūpīgi lasa sastāvu, bet ne visiem tas ir svarīgs. Tāpat ir ļaudis, kam rūp, vai produktam ir pievienots cukurs vai ūdens. Citiem ir svarīga cena. E. Martinsone gan norāda, ka reizēm tie produkti, kam pievienots ūdens, rezultātā maksā tikpat, cik tie, kam nav pievienots, kas «izskatās» dārgāki. «Par saviem produktiem varam likt roku uz sirds, ka tie visi ir tīri, dabīgi, pilnvērtīgi, nekas nav šķaidīts,» uzsver uzņēmēja.
To, ka pēdējā laikā šādi produkti kļūst populārāki, nosaka vairākas tirgus un cilvēku ieradumu tendences, teic Raitis Avots, SIA Orkla Foods Latvija mārketinga direktors un zīmola Gutta pārstāvis. Aizvien attīstās līdzņemamo ēdienu koncepcija – cilvēki iecienījuši produktus, kurus steidzīgajā ikdienā var ērti «paķert līdzi», lietot ceļā. Viņš uzskata, ka smūtiji tirgū ir uz palikšanu un ka šī kategorija attīstīsies un augs vēl lielāka.
«Jau šobrīd tirgū šajā kategorijā ir vairāk spēlētāju, nekā bija, piemēram, pirms gada,» saka R. Avots. Šādi produkti atbilst tirgus tendencēm – cilvēki aizvien vairāk pievērš uzmanību produktu sastāvam un vēlas, lai produktā nebūtu papildus pievienots cukurs, saldinātāji, mākslīgas krāsvielas vai aromāti. Augļu dzērienu tirgū var just nelielu sezonalitāti. Līdzīgi kā jebkurai dzērienu kategorijai, arī smūtijiem no marta līdz oktobrim patēriņš ir lielāks nekā ziemā, norāda R. Avots.
Visu rakstu Smūtiji – uz palikšanu lasiet 13.jūnija laikrakstā Dienas Bizness!