Tūkstošiem pasažieru jau ceturto diennakti kā ķīlnieki atrodas Maskavas Šerementjevas lidostā, ziņo vesti.ru.
Cilvēki guļ gan uz saviem koferiem uz grīdas, gan pie galdiņiem kafejnīcās. Turklāt pagaidām reisu masveida aizturēšanai gals nav redzams un neviens arī nenosauc pārcelto lidojumu termiņus. Pagaidām arī lidosta nav spējīga uzsākt darbu normālā režīmā.
«Ja informācija jau agrāk būtu sniegta pasažieriem, tad daudzi ar ģimenēm un bērniem, iespējams, varētu kaut kur aizbraukt vai viņiem tiktu piedāvāta viesnīca. Jo naktī uz grīdas šeit gulēja gan pieaugušie, gan bērni, kā varēdami,» situāciju raksturo kāds pasažieris. Vēl kāds cits bija neizpratnē, ka neviens neko nav teicis visu vakaru, bet nākamā dienā paziņots, ka reiss nav bijis. Vienīgā izeja pasažieriem – palikt terminālos. Tie, kuri paspējuši, ieņēmuši ērtākās vietas uz soliem, bet pārējiem nākas palikt uz grīdas vai citur. Lidostā noorganizēta ēdināšana un ūdens apgāde, tāpat administrācija atļāvusi bez maksas izmantot bagāžas uzglabāšanas kameras, kā arī piegādājusi 30 piepūšamos matračus bērniem.
Lidostas pārstāve Anna Zaharenkova atzīst – lidosta strādā pagaidu režīmā, skrejceļi tiek tīrīti un pieejami visu veidu lidaparātiem. Šodien līdz 11.00 jau pieņemti 103 reisi, bet izlaisti 95, savukārt 22 atcelti un 70 aizturēti, kas galvenokārt ir Aeroflot reisi. Ne pirmo nakti uz koferiem pavada arī pasažieri citās pilsētās un valstīs, gaidot reisu izlidošanu uz Maskavu. Viens no pasažieriem Ņujorkā informējis vesti.ru, ka bija plānots viens reiss, taču aptuveni 700 pasažieru nav zinājuši, kas notiek, turklāt vienīgā aviokompānijas pārstāve uz jautājumiem nav atbildējusi un ar kompānijas vadību nav sazinājusies.
Paredzams, ka Aeroflot gaida daudzas pretenzijas no pasažieriem, kuru plānus izjaukusi daudzo reisu aizturēšana. Tikmēr aviopārvadātājs aicina nenotikušo un atcelto reisu pasažierus nodot biļetes atpakaļ Aeroflot kasēs.