Jūnija sākumā tika papildināta VAS Latvijas dzelzceļš padome, ieceļot divus jaunus padomes locekļus, tostarp Andri Liepiņu, kurš jau ir Latvenergo padomes priekšsēdētāja vietnieks, bet pirms diviem gadiem 2016. gadā pēc iekšējā audita pazaudēja Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja amatu.
Starptautiskās lidostas Rīga iekšējā audita rezultāti tā arī netika publiskoti un A. Liepiņa CV neparādījās karjeru kompromitējoši ieraksti. Kas īsti bija auditā un kādēļ divi padomes locekļi balsoja par A. Liepiņa atstādināšanu no Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja amata, bet viens – pašreizējais Satiksmes ministrs Tālis Linkaits – pret, netika smalki pamatots. Vien sociālajā tīklā Twitter parādījās T. Linkaita atklāsme, ka viņš balsojis atbilstoši sirdsapziņai. Šobrīd ar ministra T. Linkaita gādību A. Liepiņš kļūst par VAS Latvijas dzelzceļš padomes locekli, bet jautājumi, kas tika izteikti 2016. gada Lidostas auditā tā arī nav atbildēti.
Dienas Biznesa rīcībā ir šī audita rezultāti. Tas, ka T. Linkaits ar tiem iepazinies pilnībā, šaubas nerada, jo dokumentu rotā pašreizējā ministra paraksts (16.06.2016). Vai secinājumi no tā attiecināmi uz jēdzienu sirdsapziņa, Dienas Bizness mēģināja noskaidrot, lasot šo ziņojumu par iepirkumu procedūras īstenošanu VAS Starptautiskā lidosta Rīga.
Audita mērķis bija gūt pārliecību, ka Lidosta veikusi iepirkumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām, ka Lidosta rīkojusies krietni un saimnieciski. Pētījums aptvēra laika periodu no 2015. gada 1. janvāra līdz 2016. gada 13. maijam.
«Audita darba grupa konstatējusi, ka Lidostā iepirkumu process netiek veikts, ievērojot krietna un rūpīga saimnieka rīcību ar kapitālsabiedrības līdzekļiem. Pastāv finanšu līdzekļu nelikumīgas un nelietderīgas izlietošanas risks, kā arī korupcijas risks un pamatotas šaubas par lēmumu pieņemšanu, balstoties uz lietderības apsvērumiem, kā arī valsts amatpersonu ētikas ievērošanu,» vēstī ziņojuma kopsavilkuma pirmie teikumi. Ir ieteikts informēt tiesībaizsargājošās iestādes par iespējamām prettiesiskām darbībām.
«Ministrijai informēt Korupcijas apkarošanas un novēršanas biroju par Lidostas valdes priekšsēdētāja A. Liepiņa personisko interešu īstenošanu,» teikts 2016. gada ziņojumā. Ir apšaubīta lidostas sadarbība ar organizācijām, apšaubīti līgumi ar celtniecības uzņēmumiem un izteikts aicinājums Lidostas padomei veikt kontroli par Lidostas valdes priekšsēdētāja un valdes locekļu veikto darbību likumību.
Vienīgā reakcija uz šo ziņojumu bija A. Liepiņa atstādināšana. Saprotams, ka sirdsapziņa T. Linkaitam varēja likt lūkoties uz toreizējiem Satiksmes ministra U. Auguļa centieniem ar skepsi, bet auditu nav parakstījis kāds politiķis, bet gan profesionāli auditori. Darba grupas vadītāja ir Gita Sirmā, grupā ir dažādu departamentu direktori, kas ir valsts ierēdņi bez politiskas piederības. Ziņojumu uz 28 lapām nav iespējams raksturot kā klaji tendenciozu vai nepamatotu. Ir skaidri parādītas summas, apšaubāmie darījumi, kompānijas un iepirkumi.