Pašas ražo un rada tirdzniecības platformu citiem Latvijas ražotājiem. Tāds ir Ingrīdas Ceples un Diānas Rijnieces biznesa modelis, kas apvienots veikalā Micars
Pretēji cietiem Latvijas ražotāju veikaliņiem, kas mājvietu raduši Vecrīgā vai kādā no darbīgajām Rīgas centra ielām, mājīgais veikaliņš Micars iekārtots Rimi lielveikalā Dzirciema ielā, kur visapkārt ir dzīvojamās mājas. «Mūs jau sauc par Pārdaugavas džipsijiem, jo pēdējos gados esam pārvākušās vairākas reizes un veiksmi izmēģinājušas gan Spicē, gan Dammē, kā arī pirmsākumos kopā ar citiem ražotājiem saimniekojām veikalā Rīga Plaza. Tagad esam piezemējušās šajā vietā un ceram, ka uz palikšanu, jo sajūta te ir laba. Cilvēku plūsma arī līdz ar atpazīstamību kļūst aizvien lielāka,» stāsta Ingrīda.
Gan Ingrīdai, gan Diānai ir savs zīmols, kas sāka attīstīties gandrīz vienā laikā pirms aptuveni deviņiem gadiem. Ingrīda darina Peoonia somas, bet Diāna ir tamborēto bērnu cepuru Happu Ulula idejas autore un veidotāja. Pirms sava biznesa sākšanas abas strādājušas algotu darbu cita uzņēmuma paspārnē. Ingrīdai ir grāmatvedes un ekonomistes izglītība, bet Diāna ir mārketinga speciāliste. Zināšanas tagad lieti noder kopīgā biznesā. Abu enerģisko un dzīvespriecīgo sieviešu ceļš krustojās 2015. gada ziemā, kad kopā ar citiem mazajiem Latvijas ražotājiem izveidoja Ziemassvētku PopUp veikalu Rīga Plaza.
«Mums bija ierādītas telpas, kurās kopā ar citiem vairāk nekā desmit mazajiem ražotājiem saimniekojām pusotru gadu. Paši iekārtojām veikalu, tirgojāmies, visu organizējām, ražojām, dalījām izmaksas. Dažādu apstākļu dēļ šis veikals durvis vēra ciet, bet mēs ar Ingrīdu nolēmām, ka vēlamies turpināt strādāt kopā,» stāsta Diāna.
Abas nolūkoja nelielas, 13 m2 plašas telpas Citadeles ielā. Gājēju plūsma tur ir niecīga, bet jaunajām uzņēmējām nebija pa spēkam pacelt augstās nomas maksas darbīgākās Rīgas ielās. Viņas atzīst, ka tas bija ekstrēms izdzīvošanas gads. Abas ražoja preces, pašas strādāja veikalā, bet pa brīvdienām brauca ar pašu ražoto preci uz dažādiem tirdziņiem. «Viss balstījās uz entuziasmu. Veikalā daudz neko nenopelnījām un to uzturējām ar tirdziņos ietirgoto naudu. Tad nāca veiksmīgs piedāvājums Ziemassvētkos uztaisīt veikalu t/c Damme Pārdaugavā. Jau pēc pirmajām četrām dienām sapratām, ka Citadeles ielas veikaliņš ir jāver ciet. Tas bija nesalīdzināmi – kā diena pret nakti. Sapratām, ka ir jābūt iekšā kādā centrā, jo tas nodrošina klientu plūsmu. Diemžēl Dammē bijām tikai četrus mēnešus, jo aizpildījām brīvo telpu, līdz tajā ievācas cits nomnieks. Dammes vadība nebija ieinteresēta piedāvāt mums citas telpas. Ar šādu attieksmi saskaramies arī citviet un varam secināt, ka vēlme atbalstīt Latvijas ražotājus tiek izteikta tikai vārdos, bet darbi to neapliecina,» spriež Ingrīda.
Nedaudz vairāk kā gadu Micars veikaliņš iesildījis jaunas telpas lielveikalā Rimi Dzirciema ielā un pa šo laiku paguvis jau atvēzēties. Sākumā nomāta viena telpa 33 m2 platībā, bet šī gada sākumā bija iespēja apdzīvot arī blakus esošo platību, un uzņēmējas nolēma pieņemt iespēju paplašināt darbību – nu veikaliņš jau ir 55 m2 plašs. Kopumā tajā atrodama aptuveni 60 Latvijas ražotāju produkcija. «Domāju, ka vietai nav tik liela nozīme. Tiesa, Dammē cilvēku plūsma bija lielāka, bet, esot šeit, vairāk par sevi jāstāsta sociālajos tīklos. Mūsu veikalā uzsvars tiek likts uz mazajiem ražotājiem, tādiem, kur darbojas ģimenes locekļi. Tādiem uzņēmumiem grūtāk ir iekļūt citos Latvijas dizaina veikalos, kuros uzreiz nepieciešams nodrošināt lielu produkcijas apjomu. Mēs mazos saprotam, zinām, kā ir būt otrā pusē un visu veidot pašiem savām rokām. Saprotam, kad saka, ka nespēj kaut ko tik ātri izveidot,» teic Diāna.
Visu rakstu lasiet 8. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!
#1/24
«Mūsu veikalā uzsvars tiek likts uz mazajiem ražotājiem, tādiem, kur darbojas ģimenes locekļi. Tādiem uzņēmumiem nereti ir grūtāk iekļūt citos Latvijas dizaina
veikalos, kuros uzreiz nepieciešams nodrošināt lielu produkcijas apjomu,» teic veikala Micars īpašnieces Ingrīda Ceple (no kreisās puses) un Diāna Rijniece.