Saldējuma tirgū konkurence aizvien smagāka; vietējie ražotāji meklē partnerus ārvalstīs, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Latvijas saldējuma tirgū, ienākot starptautiskajām kompānijām un privāto zīmolu produktiem, vietējiem ražotājiem jādomā, kas būs niša, kurā viņi spēs gūt panākumus.
Šajā gadā laika apstākļi saldējuma ražotājus nav lutinājuši – liela daļa vasaras bija lietaina, kas pārdošanas apjomiem ražas laikā lika kristies par vairākiem desmitiem procentu. Tomēr tas nav vienīgais izaicinājums, ar ko patlaban jāsastopas vietējiem uzņēmumiem. Saldējuma ražotāji norāda uz vairākām pēdējā laika tendencēm, kas spiež uz leju tirdzniecības apjomus.
«Pirmkārt, tirgus patlaban sašaurinās, jo cilvēki dodas ārpus Latvijas un tas ļoti spēcīgi un acīmredzami ietekmē saldējuma pārdošanas apjomus,» atzīst SIA Rūjienas saldējums īpašnieks Igors Miezis. Arī tirgus konjunktūra mainās, jo ik gadu palielinās privāto zīmolu loma, kurus virza lielveikali. Šāda tendence, pēc I. Mieža teiktā, vērojama visā Eiropā, taču viņš piebilst, ka Latvijā, salīdzinot ar citām valstīm, situācija vēl runā par labu vietējiem ražotājiem, jo daudzi cilvēki vēl aizvien paliek uzticīgi konkrētiem saldējumu zīmoliem.
Saldējuma tirgu iedragājusi arī šā gada sliktā vasara, viņš apstiprina.
Visu rakstu Saldējuma tirgū asa cīņa lasiet 17. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.