Pārtika

Rūjienas saldējumam divu miljonu eiro investīciju plāni

LETA, 18.09.2024

"Rūjienas saldējuma" valdes priekšsēdētājs un īpašnieks Igors Miezis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Saldējuma ražotāja SIA "Rūjienas saldējuma" kopējās investīcijas šogad un nākamgad sasniegs aptuveni divus miljonus eiro, pastāstīja "Rūjienas saldējuma" valdes priekšsēdētājs un īpašnieks Igors Miezis.

Viņš teica, ka prognozētās investīcijas ir aptuvenas, jo iekārtu iepirkumi vēl nav noslēgušies, un uzņēmums vēlas atrast pēc iespējas kvalitatīvāku, bet ne dārgu piedāvājumu. Uzņēmums turpmāk plāno investēt jaunās iekārtās, kuras "Rūjienas saldējums" sācis ražot un veidot sadarbībā ar dažādiem uzņēmumiem, kā arī plānota iekārtu nomaiņa un telpu izbūve Rūjienā.

Uzņēmums katru gadu investē dažādos projektos, tostarp procesos, kas saistīti ar uzņēmuma ilgtspējību un nedod uzreiz acīmredzamus rezultātus, bet sadārdzina ražošanas procesu, piemēram, uzņēmums pirms dažiem gadiem izvietoja ūdens attīrīšanas iekārtas, lai attīrītu ūdeni pirms tā laišanas pilsētas kanalizācijā, kas palielināja izdevumus, skaidroja Miezis.

Tāpat vēsturiski "Rūjienas saldējuma" ražotne vienmēr kurināta ar ogļu apkuri, jo tai nav pievilkta gāzes caurule. Tāpēc šogad uzņēmums plāno atbrīvoties no ogļu apkures, pārejot uz sašķidrinātās gāzes apkuri, kas arī sadārdzinās ražošanas procesu.

Miezis atzina, ka ne vienmēr piekrīt visām zaļajām iniciatīvām, bet lielākā daļa no tām ir pareizas, apsveicamas un nozīmīgas. Tāpēc "Rūjienas saldējums" veic pasākumus, kas uzreiz nedod peļņu, bet bez kuriem nākotne, pēc uzņēmuma valdes priekšsēdētāja teiktā, nav saredzama un ir nepieciešami ilgtspējīgai darbībai.

Tāpat viņš minēja, ka 2024.gads uzņēmumam līdz šim ir bijis veiksmīgs, lai gan uzņēmumu piemeklējuši dažādi iekšējie sarežģījumi, kuru cēlonis bija ārējie apstākļi, tostarp kvalificēta darbaspēka trūkums.

Tāpat starp sarežģījumiem Miezis atzīmēja izmaksu celšanos, ko ietekmēja augošā EURIBOR likme, uzņēmuma darbinieku algu celšana, kā arī augošās izejvielu cenas, piemēram, sviesta un krējuma, piebilstot, ka patlaban izdevīgāk var būt pat iegādāties sviestu vai krējumu mazumtirdzniecības veikalos iepakotus ar pievienotās vērtības nodokli (PVN), nekā to iegādāties vairumā. Tāpat viņš uzsvēra, ka, neskatoties uz apgrūtinājumiem, "Rūjienas saldējums" nav cēlis produkcijas cenas.

Pieprasījuma ziņā 2024.gads uzņēmumam līdz šim bijis labs, bet vasaras sezona vēl turpinās. Dažādu apstākļu dēļ uzņēmums šogad nav spējis izpildīt visus pasūtījums, kas saistīts gan ar kvalificēta darbaspēka trūkumu, gan arī eksporta tirgus paplašināšanu, atzīmēja Miezis, piebilstot, ka uzņēmums eksportē aptuveni 75% no produkcijas uz vairāk nekā 40 valstīm.

Viņš arī prognozēja, ka uzņēmuma apgrozījums šogad pieaugs par 30% līdz 40%, bet peļņa kritīsies, samazinoties rentabilitātei un pieaugot apgrozījumam, saistībā ar eksportu jaunās valstīs un esošo valstu tirgus palielinājumu.

"Rūjienas saldējuma" valdes priekšsēdētājs arī akcentēja, ka Latvijā ekonomisko situāciju ietekmē nestabilā ģeopolitiskā situācija, ko uzņēmums izjūt, sadarbojoties ar ārzemju partneriem. Viņš arī teica, ka saldējuma nozare nav atrauta no pārtikas nozares un kopējā situācija Latvijā šajā nozarē nav vienkārša.

Tāpat Miezis stāstīja, ka ārzemju sadarbības partneri uzņēmumam jautājuši, ko "Rūjienas saldējums" iesāks, ja sāksies karš. Viņš norādīja, ka atbildi uz šo jautājumu nespēj sniegt, piebilstot, ka ukraiņi arī nezināja, ko darīt, sākoties karam, bet patlaban uz Ukrainu pārdošanas apjomi nav mainījušies un ir novērojams pat pieaugums. Tomēr situācija patlaban gan ekonomikā, gan ģeopolitikā ir trausla.

2023.gadā "Rūjienas saldējums" strādāja ar 6,633 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa saruka par 18,4% - līdz 509 728 eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir 751 389 eiro. "Rūjienas saldējums" īpašnieks ir Miezis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un dzērienu ražošanas nozare Vidzemē, orientējoties uz viedo specializāciju, saskata izaugsmes iespējas nišas produktiem ar augstu pievienoto vērtību, ko sekmē arī pieprasījums pēc bioloģiskās pārtikas pasaulē.

Bioresursu ražošana ir galvenā pārtikas industrijas konkurētspējas priekšrocība Vidzemē. Pārtikas ražošanas nozarei reģionā ir ne tikai vēsturiskas tradīcijas, bet arī prasmes un jauni talanti, kuri pārtikas ražošanas specialitāti apgūst reģiona un valsts izglītības iestādēs. Nākotnē pārtikas un dzērienu ražotāji reģionā cer vairāk izmantot viedās tehnoloģijas, lai ražošanu padarītu produktīvāku un videi draudzīgāku, samazinot siltumnīcefekta gāzu emisiju negatīvo ietekmi uz klimatu, kā arī palielinātu noietu ārējos tirgos.

Vidzemē inovatīvi un eksportspējīgi nišas produktu ražotāji

Vidzemi mēdz dēvēt par Latvijas „piena šūpuli”, jo tā var lepoties ar bagātīgu piena produktu ražošanas vēsturi. Šeit strādā vieni no lielākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Latvijā (Smiltenes piens, Valmieras piens, Rūjienas saldējums), darbojas arī valstī nozīmīgi alus ražotāji (Valmiermuižas alus un Somijas koncernā Olvi ietilpstošais Cēsu alus). Reģionā pārstāvēti arī citi pārtikas ražotāji, piemēram, Aloja-Starkelsen, kas ir pasaulē otrais lielākais bioloģiskās kartupeļu cietes ražotājs, un KarLiz, kas izmēģina insektu miltus.

Komentāri

Pievienot komentāru