SIA 4SmartStreets izstrādājis vairākus produktus, kas palīdz analizēt satiksmi pilsētā, lai noskaidrotu, kādi uzlabojumi ir nepieciešami
Uzņēmums izaudzis KleinTech services paspārnē, kura viens no zināmākajiem produktiem ir VAS Latvijas dzelzceļa uzskaites sistēmas izveide, proti, pirms tam vagonu uzskaiti un pārbaudi veica cilvēki, bet pēc KleinTech services risinājuma uzstādīšanas šo darbu īsteno automatizēti vārti, caur kuriem izbraucot, tiek saņemta visa nepieciešamā informācija par vilciena sastāvu. Līdz šim Latvijā ir izveidoti četri šādi vārti – divi Daugavpilī un divi Rēzeknē, un šogad ir plānots tādus ieviest Jelgavā un Rīgā. Tas ir industriālais virziens, kuru vēl aizvien attīsta KleinTech Services.
«Tikai industriālajā sfērā darbojāmies līdz 2016. gadam, bet tad pie mums ieradās Carnikavas domes pārstāvji ar lūgumu analizēt noslodzi tiltam, kas bija nesen uzcelts pāri Gaujai. Tas mums deva grūdienu veidot risinājumus, kas ir noderīgi ikdienas satiksmes organizācijas izpētei. Sapratām, ka ne tikai Carnikavā, bet kopumā nekas tāds Latvijā līdz šim nebija veikts un satiksmes kustība visbiežāk tika uzskaitīta manuāli vai arī zemē tika iestrādāts detektors. Noticējām produktam un sākām to attīstīt vēl tālāk, lai video novērošanas analīze būtu interesanta gan pašvaldībām, gan uzņēmumiem,» stāsta SIA KleinTech Services valdes loceklis, SIA 4SmartStreets valdes priekšsēdētājs, produkta vadītājs Kaspars Egliņš.
Lūko pēc dzirdīgām ausīm
2016. gadā nolemts saimniecības juridiski nodalīt, līdz ar to tika izveidots uzņēmums SIA 4SmartStreets. Tā fokuss ir veicināt gudrās jeb viedās pilsētas izveidi. «Brālīgi dzīvojam un sēžam zem viena jumta, kur darbojamies kā viena ģimene, komanda. 4SmartStreets nav tipisks jaunuzņēmums, kas nāk ar savu ideju, jo mums jau bija komanda ar pieredzes bagāžu,» viņš atklāj. Līdz šim uzņēmuma izstrādāto video novērošanas algoritmu izmanto vairākas pašvaldības – Tukums, Ogre, Carnikava, Liepāja. Vai Rīgas pašvaldība saredz pielietojumu šim produktam? K. Egliņš atklāj, ka pie Kaņepes kultūras centra uzņēmums bija izvietojis t.s. demo novērošanas kameru ar mērķi uzskaitīt un analizēt kustību pa blakus esošo veloceliņu, kā arī novērtētu plūsmas intensitāti netāli esošajās auto stāvvietās un veiktu iegūto datu analīzi. Tos uzņēmums prezentējis Rīgas domes pārstāvjiem, bet līdz šim viņi nav izrādījuši tālāku interesi par galvaspilsētas satiksmes analīzes nepieciešamību.
Visu rakstu Palīdz gudri plānot pilsētas satiksmi lasiet 11. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.