SIA Cartiero ir savs šūšanas cehs, kur tiek gan izgatavoti pašu dizainēti tērpi, gan sniegti ārpakalpojumi citiem uzņēmumiem un dizaineriem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
SIA Cartiero bizness ir sācies ar visai specifisku produktu – tērpiem autosportistiem. Uzņēmuma īpašniecēm Lindai Baltiņai un Kristīnei Smilgai patīk mašīnas, viņas brauca uz autosporta pasākumiem un sapņoja, ka kādreiz pašas varētu piedalīties, rezultātā gan radās doma piedāvāt tērpus autosportistiem. «Tā mēs kaut kādā mērā varējām iesaistīties,» saka Kristīne. Izstrādājušas apģērbu piedāvājumu, viņas devās uz sacensībām, iepazīstināja tur klātesošos ar savu pakalpojumu. Sākumā viņas pirka šūšanas ārpakalpojumu, bet vēlāk izveidoja savu cehu. Autosportistu apģērbs top pēc individuāla pasūtījuma, viss tiek šūts pēc konkrēta cilvēka mēriem. «Šādus tērpus nevar atrast nevienā veikalā, klients mājaslapā pasūta un uzšujam pēc viņa mēriem, ar sponsoru logo,» saka Linda.
Ar latvju rakstiem
Šobrīd šie specializētie tērpi ir tikai viens no uzņēmuma darbības virzieniem. Kompānija šuj arī Latvijas valsts karogus, bet jaunākā apģērbu līnija ir By Feelings Jump, kas piedāvā tērpus sievietēm. Redzamākais un līdz šim pazīstamākais Cartiero produkts ir garie svārki ar Lielvārdes jostas motīvu. Pieprasījums bijis pārsteidzoši liels, jo tie tirdzniecībā pagājušajā gadā nonāca neilgi pirms Līgo svētkiem. Ideja par svārkiem ar jostu, kurus rotā latvju raksti, Lindai un Kristīnei radās spontāni. «Vienā dienā izdomājam un nākamajā jau top,» saka Kristīne. Linda piebilst, ka viņas bieži vien strādā, pamatojoties uz sajūtām – pašām patīk un liekas, ka citi arī novērtēs pozītīvi. Pašlaik uzņēmumam nozīmīgākā ir sieviešu līnija ar latvju rakstiem. «Tagad tie ir populāri visdažādākajos veidos,» saka Kristīne. Piedāvājumā gan ir arī apģērbi bez rakstiem – svārki, bikses, žaketes, blūzes.
«Mēs piedāvājam šūšanas pakalpojumus arī citiem uzņēmumiem un dizaineriem. Daudziem nav sava šūšanas ceha, tāpēc mēs viņiem nodrošinām šūšanu. Vēl nejūtam, ka varētu nodrošināt darbu ceham tikai ar savu dizaina lietu šūšanu,» saka Linda. Gadās, ka dizaineri paši uzrunā uzņēmumu, tāpat arī īpašnieces pašas ir viņiem piedāvājušas savus pakalpojumus. Vaicātas, kā ir sadarboties ar citiem dizaineriem un māksliniekiem, viņas teic, ka nav bijis gadījuma, kad kaut kādu iemeslu dēļ sadarbība neizdodas.
Visu rakstu No autosporta līdz tautiskiem motīviem lasiet 3. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.