Lai bērni nedomātu, ka pārtikas produkti rodas veikalu plauktos, Kristīne Jacino sagatavojusi grāmatu sēriju Kur rodas, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
«Bērni ir pieraduši visus produktus redzēt veikala plauktā. Negribu, lai viņi domā, ka viss rodas pats. Bērniem patīk būt gudriem. Es gribu iedrošināt domāt līdzi. Vēlos viņos radīt zinātkāri un interesi noskaidrot līdz galam – lai viņi zina, kā rodas milti un ka tos izmanto gan pankūkās, gan kūkās. Katrā grāmatiņā ir informācija par ar produktu saistītajām profesijām, kā arī receptes, kur šos produktus ikdienā var izmantot,» viņa stāsta.
Visi procesi grāmatās attēloti tā, lai bērniem būtu saprotami un viegli uztverami. Kristīne teic, ka pieaugušie iemācījušies domāt ļoti sarežģīti. Tomēr, lai arī piens ir viens no sarežģītāk ražojamiem produktiem, un tas nebūt nav vienkāršs process, nav pamata baidīties, ka bērni to nesapratīs, un tāpēc par to nerunāt. «Katrs bērns ir pelnījis iegūt zināšanas. Tāpēc mans mērķis ir, lai grāmata ir maksimāli pieejama,» saka Kristīne.
Šobrīd ir izveidotas divas grāmatas – Kur rodas piens un Kur rodas milti. Ideja par tām viņai radās brīdī, kad, gatavojot pankūku mīklu un berot klāt miltus, Kristīnes dēls pajautāja, kur rodas milti. Viņa ir pārtikas zinātņu doktore, tāpēc bija izaicinājums to izstāstīt, jo viņa nevēlējās attēlot, kā tas notika agrāk, bet gan, kā ir mūsdienās. Kristīne sāka lasīt universitātes bibliotēkas grāmatas, pētīja interneta resursus un, kad bija savākts gana daudz informācijas, viņa secināja, ka var dalīties ar to. Vienā brīdī, kad informācijas bija tik daudz, ka viņa bija jau sākusi skicēt uz lielām lapām, viņa to visu parādīja radu bērniem, un arī viņiem tas šķita interesanti.
No sākuma viņa bija domājusi vienā grāmatiņā apvienot vairāku produktu ražošanu, bet saprata, ka tad grāmatiņa taps ļoti ilgi. Tā vietā katram produktam veltīta sava grāmata.Kristīne sadarbojas ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes pārtikas tehnoloģijas fakultātes pasniedzējiem un Latvijas lielākajiem ražotājiem. «Piesaistot ražotājus, tiek nodrošināts, ka informācija ir ļoti precīza, un grāmatas var atļauties vecāki ar dažādu ienākumu līmeni. Piesaistot sponsorus, grāmata veikalos ir lētāka, nekā būtu bez to atbalsta. Es esmu par to, lai grāmata ir maksimāli pieejama,» viņa pamato.
Visu rakstu Lai bērni domātu līdzi lasiet pirmdienas, 26.marta laikrakstā Dienas Bizness!