Ilze Kubila izgatavotajām svecēm Nine Black Birds ir dažādi uzraksti, pats galvenais šajā produktā ir vēstījums, nevis svece
«Pietiek ar trim vārdiem, lai cilvēki smaidītu. Daži vārdi pasaka ļoti daudz. Nevajag garus dzejoļus, lai kādu iepriecinātu. Cilvēkiem patīk vienkāršas un saprotamas lietas,» ir pārliecināta Ilze. Vispopulārākie teksti ir «Laime ir tepat» un «Dzīve ir svētki». Ilzes novērojumi liecina, ka pircēji biežāk izvēlas uzrakstus latviešu valodā, arī ārzemnieki – viņiem šķiet eksotiski nopirkt preci ar tekstu vietējā valodā. Nine Black Birds sortimentā šosezon ir arī citi produkti – somiņas un krūzītes. «Likās, ka ar svecēm vien nepietiek, vajag arī citus produktus, kam nebūtu tik izteikts sezonāls raksturs. Gribu attīstīties, tāpēc neturos tikai pie svecēm, bet izgatavoju arī citas lietas, lai aptvertu plašāku cilvēku interešu loku,» saka Ilze.
Stāstot par to, kā radusies biznesa ideja, Ilze atklāj, ka pie viņas tā atnākusi līdz ar sliktu darba pieredzi. «Pagājušā gada vasarā pabeidzu augstskolu un septembrī sāku strādāt par administratori SPA salonā. Jā, šis amats varbūt nav nekas īpašs, tomēr pirmajam darbam pēc skolas tas likās pieņemams, nolēmu, ka kādu gadu varētu salonā pastrādāt. Izrādījās, ka uzņēmums nav īpaši godprātīgs – nemaksāja algas, bija arī citas problēmas. Aizgāju no darba bez domas, ko darīt tālāk, jo šķita labāk sēdēt mājās, nevis darbā, kur nemaksā,» viņa dalās pieredzē.
Tiesa, Ilzei vienmēr ir gribējies sākt savu biznesu, bet līdz šim nebija idejas, ko tieši darīt. Taču pagājušā gada nogalē viņai radās ideja ražot sveces ar vēstījumu. «Pirmais uzraksts bija «Tu esi skaista», jo es ievēroju, ka vīrieši mums nebūt to visu laiku nesaka. Es gribēju vēstīt ko labu, ko cits citam varētu pateikt, bet bieži vien nesaņemas. Vīriešiem varbūt ir grūti to pateikt, bet viņi var uzdāvināt sveci un paziņot šādā veidā. Galvenais elements bija teksts, nevis pati svece,» saka Ilze.
Plašāk lasiet rakstā Galvenais - vēstījums trešdienas, 11.novembra laikrakstā Dienas Bizness (16.lpp)!