Mazais bizness

Sākam biznesu: Arvien vairāk – sava zīmola lietas

Anda Asere,17.11.2015

Jaunākais izdevums

Tevi varētu interesēt

Dalies ar šo rakstu

Atšķirties no citiem Latvijas preču veikaliem, kas pēdējos gados sakuplojuši Rīgā un piedāvā līdzīgus darinājumus, var ar individuāli izstrādātām sava zīmola precēm , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šādu ceļu izvēlējusies SIA Etmo īpašniece Signe Auziņa. Uzņēmums tirgo gan sava zīmola preces, gan citu amatnieku un dizaineru lietas. «Vēlamies atšķirties no citiem mazumtirgotājiem, tāpēc piedāvājam arvien vairāk savu lietu,» saka Signe. Amatnieku piedāvājums nebūt nav tik plašs, tāpēc sava kolekcija ir viens no veidiem, kā atšķirties no konkurentiem, jo pēdējā laikā Latvijas preču veikalu skaits ir pieaudzis. Uzņēmuma divu darbības gadu laikā ir tapušas vairākas šaļļu kolekcijas, pēc Etmo pasūtījuma tiek austas linu somas, galda salvetes un celiņi, gatavoti koka paliktnīši, šobrīd top arī porcelāna krūzītes. Šovasar uzņēmums papildināja savu sortimentu arī ar apģērbu – linu kleitām, ziemā tiks papildināts tas ar adījumiem.

Jūt sezonalitāti

«Šis ir ļoti sezonāls bizness – no maija līdz septembrim ir izteikts peļņas laiks, no oktobra līdz decembrim ir mazāk pircēju, bet no janvāra līdz aprīlim ir smagākais laiks gadā. Tagad uzņēmums gatavojas klusajam laikam, veicu uzkrājumus – tad sezonalitāte ir vieglāk pārciešama. Klusajā laikā var plānot, ko darīt tālāk, – darba jau nepietrūkst, tas nebeidzas ar izsistu čeku. Visu laiku domājam par vasaru, jau tagad šujam un testējam kleitas,» stāsta Signe. Turpmāk viņa vēlētos Etmo vairāk pieteikt interneta vidē.

Visu rakstu Arvien vairāk – sava zīmola lietas lasiet 17. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Uzņēmējs = talants + darbs

Anda Asere,18.01.2016

Kristers Moisejs, 3D printeru ražotāja SIA Mass Portal līdzīpašnieks

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā citi talanti, arī uzņēmējspēja ir īpašība, kas daļēji ir iedzimta, ar pacietību un darbu iespējams to attīstīt, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmēju viedoklis par to, vai ir tāds uzņēmēja «gēns» vai arī visu var iemācīties darot, dalās. Daļa uzskata, ka uzņēmējspējas ir daļēji iedzimtas, citi – ka visu var iemācīties. «Uzskatu, ka cilvēks piedzimst ar šo īpašo domāšanas veidu un dzīves laikā kļūst par uzņēmēju,» saka Kristers Moisejs, 3D printeru ražotāja SIA Mass Portal līdzīpašnieks. Tam piekrīt Valters Šverns, kapsulu garšvielu maisījumu Kapsulings idejas autors. Viņš iesaka paskatīties uz bērniem, kuri darbojas ar Lego, – viņiem galvās ir redzējums, sirdīs – aizrautība, un tiek gūts rezultāts. «Būt uzņēmējam, uzņemties – tas ir cilvēka dabā, tikai šajā laikmetā tas «īpašais» izpaužas kā drosme atļauties izkustēties no ērtā dīvāna. Zinu daudzus, kuri gadiem nevar saņemties tikt laukā no ikdienas «riņķa danča». Redzu, kā viņi grib, bet nespēj noticēt paši sev, jo nav jau reālas pieredzes. Principā ikvienam sapņotājam jebkurā vecumā ir iespējams kļūt par biznesmeni. Šķiet, ka vēl viens aspekts, kas aptur vēlmi darīt savu lietu, ir kredītu jūgs vai tik ierastie tēriņi, no kuriem negribas šķirties,» spriež V. Šverns.

Komentāri

Pievienot komentāru