Esam gatavi atvērt bāzi vienā no Baltijas valstīm, taču savu izvēli vēl neesam izdarījuši, jo steigai nav pamata – ja neuzbūvēsim bāzi nākamgad, izdarīsim to vēlāk, izšķirošais faktors būs lidostas cenu piedāvājums
Tā intervijā DB apgalvoja Eiropā lielākās budžeta klases aviokompānijas Ryanair komercdirektors Deivids O`Braiens (David O’Brien), kurš apmeklēja Rīgu ar mērķi pastāstīt par aviokompānijas jaunajiem reisiem un apspriest Ryanair bāzes atvēršanas iespēju Starptautiskajā lidostā Rīga.
Fragments no intervijas, kas publicēta 5. marta laikrakstā Dienas Bizness:
No kā ir atkarīga izvēle, kurā no Baltijas valstu pilsētām atvērsiet bāzi?
Tā ir atkarīga no lidostu izcenojumiem un to stabilitātes noteiktā laika periodā. Lidmašīna Boeing 737 maksā 100 miljonus ASV dolāru, un, lai atvērtu bāzi, nepieciešamas vismaz trīs lidmašīnas, drīzāk pat piecas. Tās ir lielas investīcijas, tādēļ mums jāzina, ka lidostu izcenojumi būs stabili, nevis zemas cenas vienā gadā un tad būtisks cenu lēciens augšup nākamajā. Mums ir svarīgas arī infrastruktūras iespējas – vai lidosta ir spējīga izvietot mūsu bāzi. Visbeidzot – mums jābūt informētiem par situāciju vietējā ekonomikā un jāsaprot, vai lidosta ir gatava jauniem maršrutiem u.tml. Jāpiebilst, ka lidostu cenas Rīgā, Tallinā un Viļņā ir aptuveni vienādas.
Šobrīd Ryanair bāzes jau ir Viļņā un Kauņā. Kad reāli būs iespējams atvērt vēl vienu bāzi Baltijas valstīs?
Visas mūsu aviācijas jaudas ir sadalītas līdz 2020. gadam. Tuvākais laiks, kad varam atvērt vasaras bāzi Baltijā, ir 2019. gada ziema. Skatīsimies, kāda cenu politika Rīgas lidostā būs uz periodu 2020.–2025. gadam.
Vai esat apsvēruši kā vienu no variantiem bāzes būvniecībai Liepājas lidostu?
Nē. Nekad neesmu dzirdējis par Liepāju, bet jebkurā gadījumā mēs dodam priekšroku saviem reisiem izmantot galvenās lidostas.
Taču citās valstīs jūs lidojat arī no otršķirīgām lidostām.
Gan jā, gan nē. Piemēram, Beļģijā Ryanair lido gan no Brussels Charleroi lidostas, gan no Brussels Zaventem. Milānā – no Bergamo un Malpensas. Uz Romu lidojam, izmantojot Fiumicino un Ciampino lidostas. Taču manis pieminētās valstis ir ļoti lielas. Berlīnē lidojam uz Schönefeld, kas ir otršķirīga lidosta, taču pati Berlīne ir Vācijas galvaspilsēta, bet Latvijas iedzīvotāju skaits nav lielāks kā, piemēram, Dublinā.
Visu interviju Ryanair pārdomās par Rīgu, Liepāju neizskata lasiet 5. marta laikrakstā Dienas Bizness.