Rīgas satiksme pakāpeniski pāriet uz sistēmu, kad pasažieri, lai iekāptu un izkāptu no sabiedriskā transporta, durvis varētu atvērt paši ar speciālu pogu palīdzību, kas iebūvētas visos jaunākā tipa sabiedriskā transporta līdzekļos.
Lai īstenotu šo ieceri, Rīgas satiksme 19. septembrī uzsākusi informatīvo kampaņu «Nospied pogu un atver durvis pats!». Kampaņas laikā pasažieri sabiedriskajā transportā un pieturvietās tiks informēti par jauno sistēmu.
Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka šīs sistēmas ieguvums ir izvairīšanās no liekas durvju virināšanas. «Ņemot vērā to, ka galvaspilsētā attālumi starp pieturvietām ir salīdzinoši nelieli, sabiedriskā transporta līdzeklis tos bieži vien veic īsā laika posmā. Lai lieki nevērtu durvis, tādējādi ziemas periodā atdzesējot salonu, bet vasaras periodā izlaižot atdzesēto gaisu, pasažieri paši varēs regulēt durvju atvēršanu, nodrošinot komfortablāko temperatūru sabiedriskā transporta salonā,» teikts Rīgas satiksmes paziņojumā.
Patlaban no visiem 889 sabiedriskā transporta līdzekļiem, kas katru dienu apkalpo apmēram pusmiljonu pasažieru, 587 (66% no kopskaita) jau ir aprīkoti ar speciālām durvju atvēršanas pogām.
Rīgas satiksme 2013. gada astoņu mēnešu laikā ir saņēmusi 298 sūdzības no pasažieriem par to, ka sabiedriskajā transportā ir pārāk auksti, un 170 sūdzības par to, ka ir pārāk karsti.
Pasažieri varēs atpazīt tos transporta līdzekļus, kuros minētā sistēma darbojas, pēc uzlīmēm «Nospied pogu un atver durvis pats!». Tāpat par durvju atvēršanas pogām informācija atrodama Rīgas satiksmes interneta vietnē.
#4/14
Kampaņai «Nospied pogu un atver durvis pats!» sagatavotais SIA «Rīgas satiksme» trolejbuss pieturvietā.
#5/14
SIA Rīgas satiksmes' valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens pasākumā Abrenes ielas galapunkta pieturvietā iepazīstina ar kampaņu «Nospied pogu un atver durvis pats!».