AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) pabeigusi vēl divu lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un saņemot jaunus pasūtījumus, informē uzņēmuma pārstāvji.
No kuģu būvētavas doka ir aizkuģojis kravas kuģis UBC Tampico, kurš peld zem Kipras karoga un kura pieraksta osta ir Limasola. UBC Tampico garums ir 182,6 metri, platums – 28,6 metri, kravnesība – 37,8 tūkstoši tonnu. Kravas kuģis atbilst Panamax klasifikācijai, - šāds platuma ierobežojums ir nepieciešams, lai kuģis varētu caurbraukt Panamas kanālu, kas savieno Kluso un Atlantijas okeānu.
Remonta laikā kravas kuģim tika pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas tērauda caurules, veikti hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat pirmo reizi RKB speciālisti veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas sprauslas dzenskrūvi Mewis Duct. Šāda dzenskrūve ļauj kuģim efektīvi sasniegt lielāku ātrumu, tādējādi ietaupot degvielu.
Šonedēļ tika pabeigts arī līdzīga lieluma tankkuģa Baltic Freedom remonts. Kuģa garums ir 182 metri, platums – 27 metri, kravnesība – 37 tūkstoši tonnu. Darbos ietilpa enkura ķēdes restaurācija, krāsošanas darbi, galvenā dzinēja un apkures sistēmas remonts.
Patlaban RKB notiek pārtikas pārvadājumiem paredzētā kuģa Nova Florida, kurš ir aprīkots ar speciālām temperatūru kontrolējošām iekārtām, un tankkuģa Navig8 Loucas remontdarbi, un rindā jau gaida jaunie pasūtījumi, kuri tiks veikti tuvākajā laikā.
RKB pēdējo divu mēnešu laikā jau ir veikusi vairāku lielu kuģu - RN Murmansk, Artic Blizzard, Cape Tees remontu, kā arī uzbūvējusi kuģi PATRICK C.
«Patlaban kuģu būves sezona ir uzņēmusi pilnus apgriezienus, un tas dod pamatotas cerības, ka gads būs veiksmīgs. Protams, priecē arī tas, ka panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem un savstarpējo pretenziju atrisināšana novērsuši arī juridiskos kavēkļus uzņēmuma pilnvērtīgam darbam un attīstībai,» atzīst RKB valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs.
Savukārt Tosmares kuģu būvētava, kas ir lielākais RKB meitas uzņēmums, šogad saviem ilggadējiem partneriem KJ Hydraulics no Farēru (Fēru) salām jau ir nodevusi trīs uzbūvētos zivsaimniecības apkalpes katamarānus. šiem partneriem TKB jau iepriekš ir uzbūvējusi 19 šādus kuģošanas līdzekļus, kā arī saņēmusi vēl divu būves pasūtījumus.
Aktīvs darbs TKB rit arī kuģu remontēšanas jomā, un pirmajā ceturksnī jau ir izremontēti seši kuģi. Drīzumā reizē ar remontu sezonas sākumu tiek sagaidīti jauni pasūtījumi.
TKB ir arī apguvusi divus jaunus tirgus segmentus – atklātās jūras industriju un vēsturisko kuģu restaurāciju.
Uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar kompāniju TS Reels par smagā veltņa ražošanu zemūdens elastīgajiem cauruļvadiem.
Db.lv jau rakstīja, ka A/s Rīgas kuģu būvētava pērn apgrozījusi 53,7 miljonus eiro, kas ir gandrīz piecas reizes mazāk nekā 2012. gadā. Gads noslēgts ar zaudējumiem 1,9 miljonu eiro apmērā, rāda Lursoft dati.
Zaudējumi saistīti ar nedienām, kas piemeklēja, realizējot trīs jaunbūvētos peldošos restorānus, norādījusi uzņēmuma vadība.
Kopumā pērn a/s Rīgas kuģu būvētava veikusi 60 kuģu remontu, kas ir tikpat, cik 2012. gadā. Uzņēmums pērn uzbūvējis un ūdenī nolaidis astoņus kuģu korpusus. Salīdzinājumam 2012. gadā uzbūvēti piecu kuģu korpusi.