SIA CrossChem cer iekosties gardajā Vakareiropas tirgus kumosā, kur jākonkurē ar milžiem, kuru apgrozījums mērāms miljardos
Auto ķīmijas ražotāja SIA CrossChem kāpinājusi apgrozījumu no 2,75 milj. eiro 2014. gadā līdz 8,34 milj. eiro 2017. gadā, kas ļāvis uzņēmumam iekļūt Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošo kompāniju jeb Gazeļu sarakstā.
«Peļņas rādītāju ziņā pēdējie trīs gadi nav bijuši slikti. 2017. gadā, salīdzinot ar 2016. gadu, esam audzējuši apgrozījumu par 43%, bet peļņu – par 45%. Arī šajā gadā izaugsmes temps ir labs, domāju, ka gaidāms vēl viens rekordgads. Lai gan man nepatīk prognozēt, taču iepriekš izvirzītie plāni tiek pildīti, kas ļauj secināt, ka Latvijā apgrozījums varētu sasniegt aptuveni 12 milj. eiro, bet CrossChem International grupas apgrozījums varētu būt 20–25 milj. eiro. Globālā līmenī izteikt precīzākas prognozes ir grūti, jo no jauna izveidotie uzņēmumi un ražotnes strādā ar pozitīviem rādītājiem, bet tām ir nepieciešams laiks, lai «ieskrietos»,» teic SIA CrossChem dibinātājs, valdes loceklis Ričards Andersons.
Apmierina vajadzību
SIA CrossChem ražo auto ķīmiju, piemēram, dažāda veida vējstikla šķidrumus, motora dzesēšanas šķidrumus, bet tās pamata produkts ir degvielas piedeva AdBlue, kas paredzēta transporta līdzekļiem, kas darbojas ar dīzeļdegvielu un kas aprīkoti ar selektīvo katalītisko reducēšanas sistēmu (SCR). «Tās mērķis ir viens – samazināt kaitīgos izmešus auto izplūdes gāzēs. To var sasniegt vairākos veidos, tostarp auto aprīkot ar filtriem, bet principā, lai sasniegtu tik zemus izmešu apjomus, kā nosaka likuma normas, ir nepieciešams radikāls risinājums. Iekšdedzes dzinējs, kas radīts XX gadsimta sākumā, savu potenciālu ir izsmēlis, un bija nepieciešami papildu rīki, kas atbilst mūsdienu prasībām. Amonjaka ūdens jeb degvielas piedeva AdBlue ļoti lielā apjomā samazina kaitīgos izmešus, pat līdz 99%. Motors dara savu darbu, un to neviens neaiztiek. Pēc tam, kad motors ir iedevis enerģiju, izplūdes sistēmā tiek iesmidzināts amonjaka ūdens, kas radikāli noņem visu slāpekļa oksīdu. Būtībā izplūdes sistēmā notiek ķīmiska reakcija,» skaidro R. Andersons. AdBlue gala patērētājs ir dīzeļdzinēju auto īpašnieki – sākot no vieglajām automašīnām, busiņiem un beidzot ar kravas auto. CrossChem klientu lokā ir arī prāmji un pasažieru vilcienu kompānijas, arī tādi uzņēmumi, kas degvielas piedevu izmanto specifiskai celtniecības tehnikai, piemēram, tādi ir eskalatori un buldozeri. «Tokijā mūsu klientam ir lielākais un stiprākais ceļamkrāns pasaulē, kas ir spējīgs pacelt 3200 tonnu. Viens no tā mērķiem ir apkalpot atomelektrostacijas. Arī tāds klients patērē mūsu ražoto produktu,» stāsta R. Andersons.
Ražotne Olaines novadā uzbūvēta pirms diviem ar pusi gadiem, ieguldot 3,5 milj. eiro. Latvijas ražotnē saražotais AdBlue pārsvarā tiek eksportēts, un pie mums paliek tikai aptuveni 12%.
Visu rakstu Kā Sprīdītis plašajā pasaulē lasiet 22. oktobra laikrakstā Dienas Bizness. Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!