30.08.2007. Tuvojoties rudenim, skolēniem un viņu vecākiem aktuāli kļūst sagatavoties jaunajam mācību gadam. Aptuveni puse vecāku ar bērniem skolas vecumā jau līdz augusta vidum bija iegādājušies visu vai gandrīz visu nepieciešamo, lai bērni 1.septembrī varētu doties uz skolu. Šādus datus uzrāda mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia 2007.gada augustā veiktais pētījums.
1.septembris – nozīmīga diena ģimenēs ar bērniem skolas vecumā
Lielākā daļa respondentu, kuriem ir skolas vecuma bērni, atzīmē 1.septembri (82 %) – lielākā daļa no tiem 1.septembri uzskata par ļoti nozīmīgu dienu, kura tiek atzīmēta vienmēr vai gandrīz vienmēr (50 %), savukārt aptuveni trešdaļa (32 %) respondentu dažreiz atzīmē šo dienu. Tomēr aptuveni piektajai daļai respondentu ar skolas vecuma bērniem 1.septembris nav nozīmīga diena un tā netiek svinēta.
Puse skolnieku – gatavi skolai
Aptuveni puse (49 %) vecāku jau līdz augusta vidum bija iegādājušies visu vai gandrīz visu nepieciešamo, lai bērni 1.septembrī varētu doties uz skolu, to skaitā 16 % vecāku bija iegādājušies visu nepieciešamo, bet 33 % – gandrīz visu nepieciešamo. Savukārt aptuveni puse vecāku vēl bija nopirkuši tikai dažas skolai nepieciešamas lietas (23 %) vai pat vispār nebija sākuši iepirkties (25 %).
Bērnu sagatavošanai skolai tērē vidēji vairāk nekā 120 latus
Vidēji vecākiem visu bērnu sagatavošana skolai izmaksā 124,97 latus. Par vienu bērnu vecāki vidēji iztērē 88,12 latus.
Lai arī vairāk nekā divas trešdaļas vecāku bērnu sagatavošanai skolai netērē vairāk par 100 latiem (68 %), dažiem vecākiem izdevumi sasniedz pat vairākus simtus latu. Lielāki kopējie izdevumi ir, sagatavojot skolai vairākus bērnus. TNS Latvia projektu vadītājs Intars Āboms norāda, ka, ja ģimenei jāsagatavo skolai vairāki bērni, tad izdevumi par viena bērna sagatavošanu skolai samazinās.
Visvairāk tērē apģērba iegādei
Lielākās izmaksas skolai ir ne tik daudz saistītas ar pašu mācību procesu, cik ar to, lai bērns skolā justos ērti un patīkami. Vislielākos izdevumus lielākajai daļai vecāku, sagatavojot bērnus skolai, sagādā apģērba iegāde (50 %). Mācību grāmatu iegādi par vislielākajiem izdevumiem nosaukusi vien trešdaļa (34 %) respondentu, citiem mācību palīglīdzekļiem - 11 %.
Par aptauju
Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2007.gada 8. līdz 14.augustam, visā Latvijā aptaujājot 506 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300