Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) divu mēnešu laikā ir saņēmis gandrīz 20 patērētāju sūdzības par SIA Relaks Tūre, jo nav notikuši vairāki ceļojumi, kā arī komersants apturējis gandrīz visus plānotos ceļojumus, informē PTAC.
Saskaņā ar normatīviem aktiem šādā gadījumā patērētājam ir tiesības no komersanta pieprasīt visu samaksāto naudas summu, tādēļ PTAC aicina patērētājus rakstveidā vērsties pie komersanta. Vienlaikus - PTAC ir uzsācis administratīvo lietu un izvērtē komersanta īstenoto komercpraksi.
PTAC līdz 20.aprīlim bija saņēmis 19 patērētāju sūdzības par kopējo summu vairāk nekā 55 tūkstošiem eiro, kurās norādīts, ka komersants apturējis ceļojumu nodrošināšanu uz vairākiem galamērķiem – dažādām Eiropas valstīm, Austrāliju, ASV. Pašlaik ir slēgts komersanta birojs, tomēr notiek korespondences pieņemšana.
No 2010. gada 13.aprīļa Ministru kabineta noteikumiem par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību izriet, ka tūrisma operators kāda no klienta neatkarīga iemesla dēļ atceļ pakalpojumu pirms noteiktā datuma, klientam nekavējoties ir tiesības saņemt visu samaksāto naudas summu.
Gadījumos, kad tūrisma operators nespēj nodrošināt uzņemtās saistības, komplekso tūrisma pakalpojumu klientu aizsargā arī klienta iemaksātās naudas drošības garantijas mehānisms. PTAC rīcībā esošā informācija liecina, ka SIA Relaks Tūre klienta iemaksātās naudas drošības garantija apdrošināta sabiedrībā BTA Insurance Company SE par kopējo apdrošinājuma naudas summu 28,5 tūkstošiem eiro. .
Ņemot vērā iepriekšminēto, PTAC iesaka patērētājiem vērsties SIA Relaks Tūre rakstveidā, sūtot iesniegumu uz uzņēmuma juridisko adresi, vēlams ierakstītā pasta vēstulē, vienlaikus vērsties arī BTA Insurance Company SE ar rakstveida lūgumu izmaksāt apdrošināšanas prēmiju, ņemot vērā, ka iestājies apdrošināšanas gadījums, proti, komersants nespēj izpildīt savas saistības līdz savas maksātnespējas procesa pasludināšanai.
Patērētājiem, kas par ceļojumu ir norēķinājušies ar maksājumu karti (kredītkarti vai debetkarti), vērsties pie savas kartes izdevējbankas, lai veiktu iespējamu naudas atmaksas procedūru.
Tāpat klienti aicināti vērsties PTAC ar rakstveida sūdzību.