Auto

Prezentēts jaunākais latviešu radītais Paikspīkas sacensību elektroauto

Dienas Bizness,27.05.2016

Jaunākais izdevums

Pirms dalības leģendārajās kalnā braukšanas autosacīkstēs Pikes Peak International Hill Climb, kas 26. jūnijā notiks Kolorado, ASV, ceturtdien, 26. maijā tika prezentēts jaunākais Andra Dambja vadītā uzņēmuma Drive eO radītais elektroautomobilis.

Auto prezentācija noritēja inženiera Andra Dambja vadītā tehnoloģiju uzņēmuma Drive eO mājvietā – Ogres servisa centrā, Dambīšos, Ogresgala pagastā, piedaloties uzņēmuma komandai, šā gada sacensību pilotam Rīsam Millenam, kā arī komandas ģenerālsponsoram DNB bankai.

Šis sacensību gads ir īpaši zīmīgs, jo leģendārās auto sacīkstes norit jau 100. reizi. Par godu tam dots nosaukums arī šogad radītajam spēkratam, nodēvējot to par PP100. Jaunais auto modelis ir pagājušā gada PP03 automobiļa uzlabota versija. Lielākā daļa šī auto komponentu un dizaina risinājumu ir Andra Dambja vadītās komandas radīto inovāciju un tehnisko zināšanu rezultāts.

«Andra Dambja būvēto elektroautomobiļu panākumi ir kārtējais apliecinājums, ka Latvija var. Mazā Latvija var parādīt lielajai pasaulei, ka, izvirzot ambiciozus mērķus un stratēģiski virzoties uz to īstenošanu, iespējams sasniegt pat šķietami neiespējamo. Kopā ar Andra Dambja komandu esam jau kopš 2013. gada, kad viņa radītais auto eO PP01 ar komandas pilotu Jāni Horeliku uz Paikspīkas sacensībām devās pirmo reizi. Esam ļoti lepni par to, ka varējām sniegt savu atbalstu arī pērn, kad ar modeli eO PP03 Dambja komanda mākoņu braucienā uzvarēja, turklāt sasniedza arī jaunu elektroklases rekordu,» komentē DNB Līzinga vadītājs Krišjānis Znotiņš.

Komanda ar auto savu ceļu uz sacensībām uzsāks jau šosvētdien no rīta, caur Frankfurti dodoties uz Losandželosu. Atsevišķi tiek transportēts spēkrata litija akumulators, kas uz Losandželosu tiks nosūtīts kravas lidmašīnā no Luksemburgas. Denveras pilsētā Kolorado štatā komanda sāks divu nedēļu treniņa posmu, kam seko nedēļu gari oficiālie sacensību treniņi. Fināla sacensības noritēs 26.jūnijā plkst. 8.00 (plkst.17.00 pēc Latvijas laika).

«Uzvarēt izdevās jau pagājušajā gadā, tāpēc šogad uz sacensībām dodamies ar mērķi iepriecināt sevi un citus. Lai uzbrauktu kalnā, nepieciešama pieredze, tāpēc uzticamies mūsu pilotam Rīsam Milleram, kuram ir jau 20 gadu stāžs. Šogad būsim ātri, bet par jauniem rekordiem neuztrauksimies,» stāsta Andris Dambis.

Paikspīkas kalnā braukšana ir otras senākās auto sacensības ASV. Sacensību dalībnieku uzdevums ir pieveikt 20 km garo trasi ar 156 pagriezieniem, kas sākas 2862 metru augstumā un finišē kalna virsotnē 4301 metra augstumā. Šis uzdevums nav vienkāršs, tieši tāpēc auto inženieri tiecas meklēt aizvien jaunus auto būves tehniskos risinājumus, kas ļauj pievarēt salīdzinoši īso, bet sarežģīto trasi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Latviju olimpiskajās spēlēs pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos

LETA,22.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviju nākamajā mēnesī gaidāmajās Phjončhanas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos, pirmdien pavēstīja Latvijas Olimpiskā komiteja (LOK).

Iepriekšējās trijās Ziemas olimpiskajās spēlēs, kas risinājās Turīnā, Vankūverā un Sočos, Latvijas delegācijā bija pa 58 sportistiem, bet šoreiz šo skaitu samazināja hokeja izlases netikšana uz Phjončhanu.

Hokeja izlasē parasti ir 25 spēlētāji, līdz ar to, ja Latvijas hokeja valstsvienība būtu kvalificējusies Olimpiādei, uz Phjončhanu dotos 60 atlēti.

Kopā ar komandu būs 35 treneri un atbalsta personāla dalībnieki, septiņi medicīniskā personāla pārstāvji, desmit LOK viesi, deviņas amatpersonas, seši LOK pārstāvji un piecu federāciju prezidenti.

Latvijas olimpiskās komandas karognesējs atklāšanas ceremonijā tiks nosaukts nākamajā pirmdienā.

Pirms oficiālās paziņošanas delegācijā bija divas intrigas - kura būs otrā slēpotāja sastāvā, kā arī vai olimpiskajās spēlēs pie starta beidzot tiks pieredzējušais bobslejists Intars Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv,11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eiropas fondu nauda nevar būt vilcējspēks biznesā

Jānis Goldbergs,06.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Manuprāt, uzņēmējs nevar gaidīt, kad valsts atvērs zaļo koridoru un nauda birs no gaisa, un tikai tad mēs ražosim," uzskata divu inovatīvu kompāniju – SIA Ogres Servisa centrs un SIA eO – vadītājs, Dakāras rallija braucējs, elektromašīnas, kas uzvarēja Paikspīkas kalnā Kalifornijā visu dzinēju kopvērtējumā, radītājs Andris Dambis.

Viņaprāt, ir jārada labs produkts un tad jāizmanto šīs Eiropas naudas iespējas, un jāpiedāvā labais produkts tieši tajā brīdī, kad valstij to vajag.

Trīs gados no prototipa līdz 30 elektroautobusiem gadā 

Divu inovatīvu kompāniju – SIA Ogres Servisa centrs un SIA eO –...

“Piemēram, kādai pašvaldībai vajag elektromikroautobusus – mums ir, un viņi var izvēlēties. Mums šis produkts būs, un būs iespēja to nopirkt. Eiropas fondu nauda nevar būt vilcējspēks biznesā, lai arī tā var radīt papildu vilkmi. Tāpat ir, raugoties no pircēja viedokļa. Var jau domāt no pozīcijas – būs valsts atbalsts, un tad pirkšu elektromašīnu! Tā būtu ideāli, tikai Latvija nav tik bagāta. Es personīgi uzskatu: ja ir jautājums – samaksāt skolotājiem vai ārstiem vai piemaksāt elektroautomašīnu iegādei, tad labāk ir samaksāt skolotājiem un ārstiem. Tajā pašā laikā, ja valstī ienāk nauda, kas ir tieši mērķēta zaļo tehnoloģiju ieviešanai, tad tā būtu jāizmanto, un, protams, tieši šie ieguldījumi ļaus izpildīt CO2 izmešu jaunos mērķus,” intervijā Dienas Biznesam saka A.Dambis.

Visu interviju lasiet žurnāla "Dienas Bizness" 3.augusta numurā!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Daugavā pie Jēkabpils ūdens līmenis krītas par diviem centimetriem stundā

LETA,16.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš sestdienas rīta, kad Daugavā pie Jēkabpils ūdens līmenis sasniedza augstāko atzīmi pēdējās desmitgadēs, tas pazeminājies par 68 centimetriem, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra (LVĢMC) dati.

Pirmdien plkst.5 ūdens līmenis Jēkabpils novērojumu stacijā bija 8,24 metri virs nulles punkta. Augstākais ūdens līmenis - 8,92 metri - tika sasniegts sestdien ap plkst.9, un tas bija tikai piecus centimetrus zemāks par 1981.gada pavasara plūdu rekordu.

Pēdējās divās diennaktīs ūdens līmenis Daugavā pie Jēkabpils pazeminās nepārtraukti, taču lēni. Iesākumā tas kritās par vienu centimetru stundā, patlaban tas samazinās par diviem centimetriem stundā.

Upe Jēkabpilī aizvien ir piepildīta ar vižņiem, ledus kustība ir minimāla.

Lejpus Jēkabpils - pie Zeļķiem un Pļaviņām - kopš svētdienas vakara ledus kustības dēļ vērojamas ūdens līmeņa svārstības. Gan pie Zeļķu tilta, gan pie Pļaviņām ūdens līmenis agrā pirmdienas rītā ir zemāks par gada sākumā sasniegto maksimālo atzīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģiju uzņēmums "Aerones" ieguvis 1,6 miljonus dolāru finansējumu, lai izstrādātu uz zemes bāzētu robotikas sistēmu vēja turbīnu uzturēšanai un pārbaudei.

“Aerones” ir pabeidzis robotizētas sistēmas palaišanu vēja turbīnu pārbaudei un apkopei, kuras pamatā ir patentēta uz zemes balstīta vinča un robotu roku tehnoloģija. Šis risinājums aizstāj “Aerones” smago pacēlāju - rūpniecisko dronu ar vienkāršāku, daudzpusīgāku un precīzāku risinājumu.

"Y Combinator" akseleratorā ASV kā investori pievienojušies arī sēklas kapitāla investīciju fonds "Change Ventures", kā arī tādi biznesa eņģeļi kā Pols Bušheits (Gmail izveidotājs) un Jānis Krūms, tādējādi kopējais sākotnējais finansējums ir piesaistīts līdz 1,6 miljoniem ASV dolāru.

Aerones piesaista vēl 2,7 miljonu eiro investīcijas 

Latvijas tehnoloģiju uzņēmums «Aerones» ir piesaistījis investīcijas 2,7 miljonu eiro apmērā...

"Aerones pēdējo divu gadu laikā ir sapratis izaicinājumus, ar kuriem saskaras vēja enerģijas nozare, lai pārbaudītu un uzturētu pieaugošo vēja turbīnu lāpstiņu skaitu un izmēru. Viņi no jauna izgudroja savu sākotnējo dronu tehnoloģiju, lai pielāgotu robotu un vinčas sistēmu. Mēs ar prieku atbalstīsim šo komandu ar lielāku kapitālu, lai šo produktu nogādātu klientiem visā pasaulē," komentē "Change Ventures" vadošais partneris Andris K. Bērziņš.

Latvijas Aerones iekļuvis startup festivāla Slush TOP3 

Startup festivālā Slush Somijas galvaspilsētā Helsinkos pulcējas tūkstošiem jaunuzņēmumu,...

Datorizētā vinčas sistēma nodrošina, ka robotizētā roka var veikt virkni pārbaudes un apkopes darbu, ieskaitot tuvplāna fotografēšanu, priekšējās malas virsmas lāzera skenēšanu, zibens vadītspējas testus, lāpstiņu tīrīšanu, kanalizācijas caurumu tīrīšanu un aizsargājošu materiālu pārklāšanu. Sistēma ļauj divu cilvēku apkalpei katru dienu apkalpot vairākas turbīnas, dažus pakalpojumus veicot pat naktī un zemā temperatūrā.

"Tehniķi ierasti karājas simtiem metru gaisā, ar roku strādājot pie katras turbīnas lāpstiņas. Tagad šos pārbaudes un apkopes pakalpojumus var veikt attālināti, izmantojot vadības ierīces, kuras ir tikpat viegli lietojamas. kā bērnu spēļu konsole," komentē Aerones izpilddirektors Jānis Putrāms.

Uzņēmumu "Aerones" izveidojuši Jānis Putrāms, Dainis Krūze un Andris Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Izsludina Dailes teātra teritorijas labiekārtojuma metu konkursu

Lelde Petrāne,20.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai iegūtu arhitektoniski augstvērtīgu un funkcionāli pārdomātu Dailes teātra publiskās ārtelpas risinājumu, Rīgas domes Īpašuma departaments izsludina pieteikšanos līdz 5.martam metu konkursam zemesgabaliem Brīvības ielā 75 un Šarlotes ielā 5.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Oļegs Burovs informē: «Par Dailes teātra skvēra sakārtošanu un izmantošanu tiek diskutēts jau vairākus gadus. Uzskatu, ka beidzot šai teritorijai ir jārada visiem pieņemams risinājums. Tāpēc pagājušā gada rudenī vienojāmies ar Kultūras ministrijas, Valsts nekustamo īpašumu un Dailes teātra vadību par metu konkursa izsludināšanu, ar kura starpniecību varētu rast risinājumu pilsētas centra teritorijas sakārtošanā un labiekārtošanā, lai tā atbilstu mūsdienu pilsētvides prasībām un saglabā kultūrvēsturiskā būvmantojuma vērtības. Plānojam teritorijas atjaunošanas darbus realizēt līdz teātra 100.gadadienai – 2020.gada novembrim.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Astoņas versijas Dailes teātra skvēra labiekārtošanai

Monta Glumane,08.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dailes teātra teritorijas labiekārtojuma izsludinātajā metu konkursā saņemti astoņi projektu pieteikumi, informē Rīgas domes Īpašuma departamentā.

Teritorija pie Dailes teātra daļēji ir gan valsts, gan pašvaldības īpašums - teātra skvēra daļa Bruņinieku ielas pusē un Brīvības ielas pusē līdz teātra kasēm ir Valsts nekustamie īpašumi pārvaldībā, atlikusī daļa Brīvības ielas pusē - no kasēm līdz Matīsa ielai - Rīgas pašvaldības īpašumā.

Skvērs pie Dailes teātra ir Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorija. Tas izveidots 1976.gadā, kad šajā vietā uzbūvēja Dailes teātra ēku. 1999. gadā skvērā atklāja māksliniekam Voldemāram Irbem veltītu pieminekli. Plānots visas teritorijas atjaunošanas darbus realizēt līdz Dailes teātra 100.gadadienai – 2020.gada novembrim.

Pašlaik komisija izvērtē projekta pieteikumus (skatīt galerijā), nezinot, kas ir to iesniedzēji. Rezultātus plānots paziņot 22.martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģiju uzņēmums «Aerones» ir piesaistījis investīcijas 2,7 miljonu eiro apmērā no «InnoEnergy» investīciju platformas, lai turpinātu tehnoloģiju attīstību

«Aerones» padomes loceklis Zigmārs Reklaitis stāsta, ka finansējums ir paredzēts gan pētniecības aktivitātēm, gan arī ražošanas platformas izveidei ar mērķi realizēt franšīzes biznesa modeli globālā mērogā. ««InnoEnergy» atbalsts ir nozīmīgs solis «Aerones» attīstībā, jo ļaus turpināt attīstīt esošās dronu tehnoloģijas un jaunizgudrotos robotiskos risinājumus vēja turbīnu apkalpošanai. Veiksmīgi uzsāktais vēja turbīnu mazgāšanas pakalpojums ar droniem tiks paplašināts, izmantojot robotizētas sistēmas, kas ļaus veikt arī vēja turbīnu tehnisko apkopi un uzraudzību. Savā segmentā tas ir unikāls pakalpojums pasaules līmenī,» viņš apgalvo.

«Expansion Capital AIFP» valdes priekšsēdētājs Ēriks Fricsons piebilst, ka, pateicoties sākotnējam «Expansion Capital AIFP» fonda un «Altum» atbalstam 2,2 miljonu eiro apmērā, «Aerones» meitas uzņēmums «Aerones Nordic» esot kļuvis par faktiski vienīgo uzņēmumu pasaulē, kas spēj nodrošināt «vienas pieturas» pakalpojumus vēja turbīnu īpašniekiem. Izmantojot papildu finansējumu no «InnoEnergy», pakalpojums tiks paplašināts ar robotizētiem risinājumiem vēja turbīnu tehniskajai apkopei un attiecīgi būšot vēl interesantāks vēja parku īpašniekiem. «Pirmie pilotprojekti ir veiksmīgi realizēti šā gada sākumā Latvijā un «Aerones Nordic» ir jau uzsācis pakalpojumu sniegšanu Vācijā. Kompānija plāno strauju ekspansiju arī citos Eiropas lielākajos vēja turbīnu tirgos kā Spānija, Lielbritānija un Francija,» norāda Ē. Fricsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pabeigta Latvijas Nacionālā teātra ēkas jaunās piebūves celtniecība

Rūta Lapiņa,18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies šovasar īstenotā Latvijas Nacionālā teātra ēkas vēsturiskās fasādes atjaunošana un uz tās ir uzstādīts dekoratīvais apgaismojums. Lai nodrošinātu teātra vēsturiskajai ēkai arī vides pieejamību, ir izbūvēta arī jauna trīs stāvu piebūve, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību daļa.

Atjaunošanas darbi veikti pēc Rīgas domes Īpašuma departamenta pasūtījuma par godu valsts simtgadei. Jaunā piebūve ir ar skaistu skatu uz kanālu, tai ir arī lifts, kas beidzot dos iespēju LMT Jaunās zāles izrādes apmeklēt arī tiem cilvēkiem, kuriem ir grūtības pa kāpnēm uzkāpt uz trešo stāvu.

Nacionālā teātra piebūves celtniecība aizkavējusies

FOTO: Nacionālajam teātrim top jauna piebūve

Svinīgā piebūves atklāšana notiks ceturtdien, 19. oktobrī. Plānots, ka pasākumā piedalīsies kultūras ministre Dace Melbārde, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks, Rīgas domes Pilsētas īpašuma komitejas priekšsēdētājs Oļegs Burovs, Latvijas Nacionālā teātra direktors Ojārs Rubenis, LMT prezidents Juris Binde un būvniecības kompānijas «Velve» valdes priekšsēdētājs Ainārs Leitēns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Trīs gados no prototipa līdz 30 elektroautobusiem gadā

Jānis Goldbergs,03.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu inovatīvu kompāniju – SIA Ogres Servisa centrs un SIA eO – vadītājs, Dakāras rallija braucējs, elektromašīnas, kas uzvarēja Paikspīkas kalnā Kalifornijā visu dzinēju kopvērtējumā, radītājs Andris Dambis šogad uzņēmumos sola saražot līdz 30 elektromikroautobusiem, kas pārvadās pasažierus dažādos maršrutos.

Slavenā inženiera eksperimentālā prototipu darbnīca pārtop neliela izmēra rūpnīcā. Par to, ka Latvijā elektroautomašīnu ražošana ir iespējama, inženieris nevis pārliecina, bet parāda ar piemēru.

Fragments no intervijas

2012. gadā Dakāras rallijā startēja automobilis OSCar eO, kas bija pilnpiedziņas elektroautomobilis, kurā gan bija arī iekšdedzes dzinējs, kas darbināja ģeneratoru, bet tomēr tā bija izšķiršanās ko tādu veidot. Elektromašīnas ideja ir tikpat veca kā iekšdedzes dzinēju auto iecere. Kādēļ jūs izlēmāt tai ķerties klāt brīdī, kad vēl nebija ne miņas no Parīzes vienošanās, Zaļā kursa un visa cita, kas šobrīd diktē situāciju ražotājiem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Bijušās tekstilrūpnīcas Boļševička teritorijā Mielavs izveido bāru

Monta Glumane,17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Starptautiskās laikmetīgās mākslas biennāles ietvaros Mārtiņš Mielavs kopā ar mākslinieku Andri Eglīti bijušās tekstilrūpnīcas «Boļševička» teritorijā izveidojuši «Brick bar». Visbiežākie bāra apmeklētāji šobrīd ir mākslinieki, un tas būs atvērts tik ilgi, cik Latvijas laikapstākļi to ļaus.

«Jāatzīst, man bija doma, ka gribētos savu kafejnīcu nekurienē, ar neskaidriem noteikumiem un ārpus ierastā, bet es neteiktu, ka man bija mērķis šo ideju realizēt,» biznesa portālam db.lv atzīst M. Mielavs.

Bārs darbojas kopš maija. «Ja paliek auksts, tad nav vērts te sēdēt. Apmeklētāju skaits ir mazliet samazinājies. Skaidrs, ka jārīko pasākumi, jo šī vieta nav pa ceļam uz mājām. Mēs bijām pārliecināti, ka te vispār neviena nav, bet pēc skaļās atklāšanas nedēļas izrādījās, ka blakus ir dzīvojamā ēka un jārespektē kaimiņi. Taču tas ir labi, jo šī vieta nepaliks par dzertuvi,» stāsta M.Mielavs.

Viņš norāda, ka šī vieta ir ar citu uzstādījumu un demokrātiskām cenām. Bārs ir atvērts no trešdienas līdz sestdienai un papildu dzērieniem piedāvā arī dažādas sporta aktivitātes. Piemēram, galda tenisu, basketbolu, volejbolu, pludmales tenisu un mini futbolu. «Tā doma ir, lai šī vieta ir aktīva, dzīva un pašiem būtu interesanti. Viss inventārs šeit ir, lai cilvēki nāk un sporto,» aicina «Brick Bar» līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ar robotisko roku mazgās vēja ģeneratorus Ziemeļeiropā

Anda Asere,15.02.2019

IT un augstās tehnoloģijas attīstās tādos tempos, ka bez papildu investīcijām tā vienkārši būtu muļļāšanās, saka Jānis Zemītis, SIA Aerones Nordic valdes priekšsēdētājs

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Aerones Nordic piesaista 2,25 miljonu eiro riska kapitāla investīcijas vēja ģeneratoru turbīnu mazgāšanas pakalpojuma attīstīšanai Ziemeļeiropā.

«Iegūtais līdzfinansējums no riska kapitāla fonda mums dod iespēju ātrāk attīstīt biznesu. IT un augstās tehnoloģijas attīstās tādos tempos, ka bez papildu investīcijām tā vienkārši būtu muļļāšanās,» saka Jānis Zemītis, SIA Aerones Nordic valdes priekšsēdētājs. Ar investīcijas palīdzību Aerones Nordic plāno attīstīt industriālo dronu pakalpojumu eksportu Skandināvijas un Baltijas valstīs.

Skandināvijas valstis būs galvenais eksporta tirgus, jo tur pašreiz jau ir uzbūvētas vairāk kā 5 tūkstoši vēja turbīnas. Piemēram, Zviedrija plāno tuvāko 20 gadu laikā pilnībā pāriet uz atjaunojamās enerģijas izmantošanu un ir viena no vadošajām Eiropas Savienības valstīm vēja enerģijas ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru