Vadītājam ir jāuzticas saviem darbiniekiem un jāļauj viņiem pieņemt lēmumus tajās jomās, kurās viņi ir eksperti, uzskata Alvis Ērglis, Latvijas aptiekas valdes priekšsēdētājs un īpašnieks.
Lēmumu pieņemšana un kolēģu savstarpējā sadarbība veicina darba efektivitāti, jo tādā veidā komanda spēj ātrāk virzīties uz priekšu, reaģēt uz problēmām un atrisināt tās, spriež A.Ērglis. Ja vadītājs dod iespēju lēmumus pieņemt arī darbiniekiem, viņi jūtas novērtēti un zina, ka viņiem uzticas. Tas veicina arī viņu vēlmi uzņemties atbildību, kā arī iesaistīties uzņēmuma attīstībā, teic Latvijas aptiekas valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka nevajadzētu baidīties arī no kļūdām. Nekļūdās tikai tas, kurš neko nedara, pārliecināts ir A.Ērglis.
Saista datori
Bērnībā sapņoju kļūt par šoferi, atminas A.Ērglis. “Šobrīd tas šķiet nedaudz dīvaini un smieklīgi, bet laikā, kad biju mazs puika, šofera profesija man asociējās ar nebeidzamu brīvību, iespēju doties jebkur, kur vēlies un satikt jaunus cilvēkus. Tolaik man nebija ne mazākās nojausmas, ko šoferi patiesībā dara - nezināju, ka šajā darbā jāievēro konkrēti plāni, grafiki un maršruti. Man viss šķita vienkārši - sēdi mašīnā un brauc. Skolas laikos man padevās teju visi mācību priekšmeti, bet, lai gan atzīmes kopumā bija labas, nekad sevi neuzskatīju par teicamnieku. Sevišķi mani interesēja informātika - tolaik Latvijā jau sāka parādīties pirmie datori un mani šī jaunā nozare patiesi aizrāva. Arī pēc vidusskolas beigšanas, nolēmu turpināt virzību šajā jomā un iestājos Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē, kur apguvu ekonomisko informātiku. Mūsdienās mēs šo novirzienu saucam par digitalizāciju, taču tolaik tas bija kaut kas jauns un nezināms,” stāsta A.Ērglis, kurš studiju laikā sāka arī strādāt.
“Pievienojos kompānijai, kas nodarbojās ar uzņēmuma vadības risinājumu ieviešanu - Columbus IT Partner. Tā bija lieliska iespēja pielietot savas teorētiskās zināšanas arī praksē, kā arī iemācīties strādāt ar dažādām ieinteresētajām pusēm - uzņēmuma īpašniekiem, struktūrvienību vadītājiem, informācijas tehnoloģiju (IT) departamentiem un citiem. Jāsaka, ka katram no viņiem bieži vien bija sava izpratne par to, kā digitalizācijas procesam būtu jāattīstās, un tas bija interesants izaicinājums. Ieviešot jebkuru IT risinājumu, nepietiek tikai ar tehnoloģijām - svarīgi ir arī, lai visi procesā iesaistītie sadarbotos un izprastu, kāpēc konkrētais risinājums nepieciešams,” teic A.Ērglis.
Visu rakstu lasiet 1.aprīļa žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.