Jebkura biznesa veiksmes pamatā primāri ir komanda, un vadītāja rokās ir iespēja to izveidot tieši tādu, kādu viņš vēlas, atzīmē Anta Praņēviča, Figure Baltic Advisory Latvijas vadītāja.
Spēcīgu komandu raksturo prasme saredzēt tās iespējas, kuras vadītājs viens pats, iespējams, nekad nepamanītu, kā arī spēja paveikt lietas, kas sākumā šķiet neiespējamas, uzskata A.Praņēviča. Ja starp vadītāju un komandu nav sinerģijas, būs ļoti grūti sasniegt mērķus, spriež A.Praņēviča, nenoliedzot, ka slikts vadītājs var sabojāt arī ļoti labu komandu. Ja vadītājs neiederas komandā, tas gan vēl nenozīmē, ka viņš ir slikts. Iespējams, šis konkrētais līderis vienkārši neder tieši šai konkrētajai komandai, norāda Figure Baltic Advisory Latvijas vadītāja. Viņa atzīst, ka, strādājot ar citu uzņēmumu vadītājiem, uzskatāmi redzams ka bieži līderi veido ap sevi komandu no sev līdzīgiem cilvēkiem. Manuprāt, tā nav pati labākā ideja, jo dažādība veicina radošumu un ļauj daudz labāk izsvērt katru situāciju no atšķirīgiem skatu punktiem, atgādina A.Praņēviča.
Zināšanas noder
Kā jau daudziem bērniem, sākotnēji man bija ļoti daudz ideju par to, kas vēlos būt, kad pieaugšu, stāsta A.Praņēviča. “Gribēju kļūt gan par zobārstu, gan frizieri, un manas domas bieži mainījās. Ja runājam jau par apzinātāku vecumu, tad vidusskolā mani vienlīdz interesēja ekonomika, psiholoģija un māksla. Izvēloties, kur studēt tālāk, priekšroku devu ekonomikai - atceros, ka toreiz domāju, šīs zināšanas noderēs arī psiholoģijas vai mākslas studijās, ja vēlāk nolemšu iet citā virzienā. Tā sāku studijas Rīgas Ekonomikas augstskolā un vēlāk ieguvu bakalaura grādu ekonomikā un uzņēmējdarbībā. Pēc otrā kursa biju praksē uzņēmumā L’Oreal, kas deva iedvesmu mākslas un ekonomikas mijiedarbībai, kā arī ideju, ka varētu tālāk studēt modes industriju. Kad, absolvējot augstskolu, iestājās ekonomiskā krīze, nolēmu to izmantot, lai pamēģinātu ieskatīties dziļāk šajā lauciņā un ieguvu maģistra grādu biznesa vadībā (MBA) Parīzē ar ievirzi modes industrijā. Gan viena, gan otra izglītība man ir bijusi bezgala vērtīga - pirmā iemācīja saprast ekonomikas likumsakarības, otrā ļāva padziļināti izprast marketingu, zīmolu, prezentācijas un paŗliecināšanas prasmju nozīmi, stratēģisko redzējumu,” stāsta A.Praņēviča, piebilstot, ka lielākā daļa tur gūto zināšanu ir viegli pielietojamas arī personālvadībā un konsultācijās.
Jaunās speciālistes pirmā patstāvīgā darbavieta bija personāla atlases kompānija CVO Recruitment, kur viņa darbojās kā jaunākais atlases speciālists. “Tur strādāju ekonomiskās krīzes laikā, kad daudzi uzņēmumi bija spiesti atlaist darbiniekus, tāpēc tā bija ļoti vērtīga pieredze – pārdošanas un psiholoģijas skola. Šajā laikā piedāvāt uzņēmumiem personāla atlases pakalpojumus bija ļoti izaicinoši, taču, pateicoties tam, ka man bija gudra un atbalstoša vadītāja, Jūlija Lobanovska, iemācījos vairāk nekā būtu apguvusi vieglākos apstākļos,” spriež A.Praņēviča.
Visu rakstu lasiet 29.oktobra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.