Jebkura biznesa veiksmes pamatā primāri ir cilvēki, domā Baiba Mikāla, SIA Amazone vadītāja.
Lai uzņēmējs būtu veiksmīgs, viņam ir jābūt līderim, taču tādam līderim, kurš ciena savu komandu un uzticas tai, spriež B.Mikāla. Ikvienam vadītājam būtu jāsaprot, ka viens nav karotājs, jo, lai sasniegtu nospraustos mērķus, līdzās nepieciešami cilvēki, kuri tic uzņēmuma idejām un ir gatavi ieguldīt savu darbu un laiku, lai tās realizētu, atzīmē SIA Amazone vadītāja.
Mācās būt radoša
Savu pirmo naudu nopelnīju, vēl būdama skolniece, atminas B.Mikāla. “Tie bija Padomju laiki un es, kā jau daudzi citi bērni un jaunieši, vasarās kolhozā ravēju bietes. Tolaik man bija vien apmēram astoņi gadi, tāpēc jāsaka, ka faktu, ka nauda nenāk tāpat vien, es apzinājos diezgan agri. Savu pirmo lielo naudu savukārt nopelnīju 14 gados - dabūju ļoti labi apmaksātu darbu un kopā ar savu draudzeni kolhozā ganīju govis. Tā tiešām bija ļoti liela nauda - 140 rubļi! Par to es nopirku magnetafonu un velosipēdu Tūrists,” stāsta B.Mikāla, piebilstot, ka savā būtībā viņa vienmēr ir bijusi ļoti radošs cilvēks.
“Manī vienmēr mita dažādas idejas un es tās labprāt mēģināju arī realizēt. Jau skolas laikā man bija izteiktas līdera dotības un problēmas nesagādāja neviens mācību priekšmets. Tajā pašā laikā sevišķu patiku izjutu pret literatūru. Man bija fantastiskas latviešu un krievu literatūras skolotājas, pateicoties kurām, šie mācību priekšmeti, kā arī kultūra un māksla kopumā, mani ļoti vilināja,” teic B.Mikāla, kura, pēc vidusskolas beigšanas, iestājās Kultūras darbinieku tehnikumā, iegūstot izglītību kultūras darbā, bet vēlāk Latvijas Valsts universitātē - arī maģistra grādu biznesa vadībā. “Paralēli studijām strādāju Latvijas Valsts operā par rekvizitori, kur iemācījos izprast klasiskās mūzikas skaistumu un iemīlēju baletu. Tāpat šajā darbavietā guvu arī vēl vienu atziņu - sapratu, ka jebkuru darbu var darīt radoši, piemēram, uzlabojot vidi, kurā strādā. Neraugoties uz to, ka es operā biju tikai studente, kas tur piestrādā, man bieži bija ptiekšlikumi, kā pamainīt kādas lietas,lai pašiem būtu ērtāk strādāt. Šo īpašību es augstu novērtēju arī mūsdienu jauniešos. Kad pieņemu darbā jaunus darbiniekus, man patīk, ja viņi ir proaktīvi un dalās ar savu vīziju par to, ko uzņēmums varētu darīt citādāk. Šādi cilvēki biznesā viennozīmīgi ir liels ieguvums,” spriež B.Mikāla.
Visu rakstu lasiet žurnāla Dienas Bizness 30.aprīļa numurā!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.
Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!