Foto

Plaša eksporta ģeogrāfija krīzi ļauj pārvarēt ātrāk

Anda Asere, 26.09.2012

Jaunākais izdevums

Uzņēmuma veiksmi nosaka īpašnieku iesaistīšanās biznesā un spēja piedāvāt reģionam atbilstošus produktus.

Igauņu uzņēmums Krimelte OÜ, kas ietilpst Wolf Group, ražo dažāda veida celtniecības putas, silikona un akrila hermētiķus, celtniecības līmes, tīrīšanas līdzekļus u.c. produktus. «Līdz šim šis gads ir bijis diezgan labs. Mēs esam palielinājuši pārdošanas apjomus par aptuveni 10%, salīdzinot ar pērno gadu. Vienmēr varētu vēl vairāk, bet šis ir diezgan labs rādītājs,» uzskata Alars Salums (Alar Salum), Wolf Group valdes loceklis.

Arī pagājušais gads uzņēmumam bijis veiksmīgs un iepriekšējos gados izaugsme ir bijusi samērā stabila. «Mums bija tikai viens gads, kad pārdošanas apjomi samazinājās – tas bija 2009. gadā, kad bija krīze. Taču jau 2010. gadā pārdošanas apjomi sasniedza 2008. gada rezultātus,» viņš saka.

To, ka lielākā krīzes ietekme bija jūtama tikai vienu gadu, viņš to skaidro ar smagu darbu – uzņēmumam ir plaša eksporta ģeogrāfija un katrā valstī krīze bija ļoti atšķirīga. Piemēram, Baltijas valstīs krīze neilga tikai vienu gadu, bet gan krietni ilgāk. «Kopš pagājušā gada otrā pusgada mēs redzam atspirgšanu Baltijas valstīs, bet līdz tam joprojām bija krīze. No mūsu skatupunkta Latvija no krīzes cieta visvairāk. Taču tagad izskatās, ka valsts atgūstas un situācija kļūst arvien labāka. Šobrīd Latvijas tirgus attīstās ļoti labi un no mūsu biznesa skatupunkta šķiet, ka krīze ir beigusies. Salīdzinājumā ar pagājušo gadu, Latvijā ir vērojama izaugsme – 30%,» stāsta A. Salums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO, VIDEO: NATO gadadienas ceļojumā uzņēmēji dalās pieredzē un diskutē par nākotni

Db.lv, 17.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 80 uzņēmēji, universitāšu zinātnieki, jaunuzņēmēji un Aizsardzības ministrijas pārstāvji maija izskaņā dalījās pieredzē un iesaistījās diskusijās Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācijas (DAIF Latvija) rīkotajā divu dienu pasākumā ''Nacionālais ceļojums: atzīmējot divdesmito gadadienu Latvijas dalībai NATO".

Ceļojuma atklāšanā, kas notika 22.maijā RTU Zinātnes un inovāciju centrā, DAIF Latvija valdes priekšsēdētāja Elīna Egle iezīmēja šī ceļojuma diskusiju galveno tēmu –saruna par mūsu 20 gadu dalību NATO. Par mūsu sasniegumiem un to, ko visi kopā varam uzlabot nākotnē. Šis ir nozīmīgs gads - NATO svin pastāvēšanas 75 gadadienu un mūsu dalībai NATO aliansē ir 20 gadi. Tādēļ svarīgi ir izvērtēt, kādi ir bijuši mūsu uzņēmēju veiksmes stāsti un kādu ceļa maizi mēs varam nodot mūsu jaunajiem uzņēmējiem.

Elīna Egle atzīmēja, ka mūsu ceļš vienmēr vedis kopā ar Aizsardzības ministriju, tādēļ vārds tika dots Aizsardzības ministrijas valsts sekretāram Aivaram Puriņam. Viņš atzina, ka visiem klātesošajiem ir kopīgs mērķis – spēcīga industrija, kas var atbalstīt mūsu Nacionālos bruņotos spēkus un stiprināt mūsu valsts drošību. Armija nav vienkāršs klients un publiskās naudas vienmēr būs par maz, tādēļ jāliek idejas kopā, jāmeklē labākie risinājumi. Kopā ar Ekonomikas ministriju jāstrādā pie aizsardzības industrijas stratēģijas. Uzņēmējiem ir jāzina nozares vajadzības. Paralēli tam Aizsardzības ministrijā tiks stiprināta personāla kapacitāte, kas palīdzēs uzturēt saikni ar industriju un pētniecību. Arī NATO uzsver industrijas un pētniecības nozīmi. Ir jāspēj piesaistīt finansējumu idejām. Uzņēmējiem ir jāspēj iziet ārpus Latvijas tirgus, jāspēj iesaistīties NATO piegādes ķēdēs, bet tam nepieciešams atrast sadarbības partnerus Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru