Sestdien, 14. maijā, norisināsies Latvijas 1. atklātās datorikas olimpiādes 2. kārta, kurā 100 skolēni, kuri 1. kārtā ieguvuši visvairāk punktu, sacentīsies āķīgu algoritmu risināšanā programmēšanas valodā Scratch.
Olimpiāde notiek divās vecuma grupās – 4.-6. klašu un 7.-9. klašu skolēniem. Pasākumu organizē Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (PPMF) studenti sadarbībā ar programmēšanas skolotājiem un LU Datorikas fakultāti.
«Līdz ar tehnoloģiju attīstību un arī jaunā mācību priekšmeta Datorika ieviešanu skolās, bērnu un jauniešu interese par programmēšanu palielinās, tāpēc olimpiādes organizatori vēlas piedāvāt skolēniem iespēju apliecināt savas zināšanas un sacensties ar vienaudžiem, izmantojot Scratch programmēšanas valodu,» par olimpiādi stāsta galvenais organizators, LU PPMF students Raivis Ieviņš.
«Tā ir viena no pasaulē populārākajām vizuālās programmēšanas valodām, kuras lietotāju skaits mērāms desmitos miljonu. Scratch ir īpaši piemērota bērniem, jo ir intuitīva un viegli uztverama. Vizuālā programmēšana nozīmē - lai radītu programmu, kods nav jāraksta teksta veidā, bet to veido no jau gataviem posmiem, kurus savieno vajadzīgajā secībā.»
Olimpiādes 1. kārta norisinājās aprīlī. Skolēniem bija jāatrisina atbilstošās vecuma grupas uzdevums un jāiesūta pieteikums dalībai 2. kārtā.
Olimpiādes 2. kārta būs sestdien, 14. maijā, no pulksten 10.30 līdz 15.30, LU galvenajā ēkā Rīgā, Raiņa bulvārī 19.