Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.
Uz jautājumiem šonedēļ atbild Pica Rīga līdzīpašniece Eva Broda – Bērziņa.
- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?
Neskatoties uz to, ka ēdināšanas jomā iepriekš nekad nebiju strādājusi, es vienmēr esmu zinājusi, ko vēlos sagaidīt no laba restorāna - zinošu un prasmīgu personālu, sezonālu ēdienkarti, mājīgu atmosfēru, pārdomātu dzērienu karti un dažādus sīkumus, kas spēj mani pārsteigt un justies īpašai.
-Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?
Mani iepriecina tas, ka ne tikai Rīgā, bet arī mazpilsētās ir atvērti daudz un dažādi restorāni, kafejnīcas un bāri. Prieks, ka īpašnieki īpaši piedomā pie interjera dizaina un ēdienkartes. Brīvdienās bieži kopā ar vīru aizbraucam pusdienās uz restorāniem, kas atrodas Kuldīgā, Cēsīs vai Tērvetē. Mūsu ikdienu krāsaināku padara dažādas gastronomiskās performances, piemēram, Gundegas Skudriņas rīkotie vakariņu cikli Gadalaiki.
Man no tiesas ir žēl, ka daudzi cilvēki nevar finansiāli atļauties baudīt šos gastronomiskos priekus.
-Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?
Iepriecina, ka ar katru dienu mēs augam, attīstāmies un palielinās pastāvīgo klientu skaits. Prieks, ka lielākā daļa jauno klientu apmeklē mūs pēc ieteikumiem, kad cilvēki pagaršo un iesaka tālāk saviem draugiem un paziņām.
Diemžēl daudzi cilvēki domā, ka picas ir neveselīgas, taču varu apgalvot pretējo – ja picas tiek gatavotas no labiem un augstvērtīgiem produktiem, tad ir cita garša un vērtība. Pārsvarā izmantojam vietējos produktus, zinām katra produkta izcelsmi.
-Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?
Tuvākajā laikā plānojam atvērt Pica Rīga picas restorānu.
-Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos? Kāpēc – jā vai nē?
Jā, var! Virtuālā vide mums ir ļoti aktuāls kanāls, lai mēs varam sasniegt mūsu mērķauditoriju, jo pagaidām picas piegādājām tikai pasūtījumiem.
- Atklājiet savu labāko un sliktāko īpašību?
Labākā īpašība ir mērķtiecība! Sliktākā īpašība ir nepacietība, es nekad neesmu varējusi sagaidīt Ziemassvētku vakaru un savu dzimšanas dienu, vienmēr gribu dāvanas no saviem mīļajiem saņemt jau iepriekšējā dienā…
- Ko jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?
Galvenais mērķis ir nostabilizēt uzņēmumu. Noteikti gribētu vairāk laika pavadīt kopā ar ģimeni un ceļot. Esmu sarakstījusi ceļojuma plānu līdz saviem 99 gadiem, ceru, ka paspēšu visu izbraukāt!
- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?
Cilvēkam ir jāmīl tas, ko viņš dara. Mēs neesam liels kolektīvs, tāpēc gribam, lai visi darbinieki strādā uz visiem 100%. Darbiniekiem ir jābūt profesionāļiem savā jomā, jātic tam, ko dara, jāprot augt un attīstīties.
- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?
Mans pirmais darbs bija žurnālā Sievietes Pasaule, strādāju par reklāmas menedžeri un žurnālisti. Kā tagad atceros alga bija 20 lati, bet iegūtā pieredze bija nenovērtējama: jauni kontakti, iemācījos komunicēt ar klientiem, taču svarīgākais bija tas, ka ieguvu pirmo ierakstu savā CV, kas bija ļoti svarīgi, lai varētu tālāk virzīties šajā nozarē. Reklāmas nozarē jau strādāju 12 gadus. 10 gadus vadu savu reklāmas aģentūru BANGBANG, tas ir mans hobijs un mana sirdslieta. Kādu dienu ar vīru runājām par iespējām izveidot ģimenes biznesu. Ilgi nedomāju un radījām projektu Pica Rīga.
- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?
Pica Rīga logo radīja reklāmas aģentūras BANGBANG mākslinieks. Sākumā man gribējās ļoti vienkāršu un askētisku nosaukumu - Pica, bet mākslinieks apspēlēja logo, pievienojot klāt vārdu Rīga. Logo pozitīvi ir novērtējuši daudzi mūsu klienti un mākslinieki, kas strādā ar mākslu saistītā nozarē.
- Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?
Nodevība jebkurās tās izpausmēs.
-Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.
Vai Jūs zinājāt, ka Pica Rīga cep picu melnā krāsā? Pavāra vīzija par šo picu radās, iedvesmojoties no uzņēmuma logo melnās krāsas.
- Vai jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?
Tikai un vienīgi ticība sev.
- Kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?
Viens no maniem lielākajiem pārsteigumiem un patīkamākajiem brīžiem ir mana mazā dēliņa nākšana pasaule, tā ir mīlestība, kas nav izmērāma.
Nepatīkamās lietas neturu sevī un nemaz nemēģinu atcerēties.
- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?
Pusdienu pikniks gaisa balonā virs Alpiem.
Ēdienkarte: šampanietis ar macarons cepumiem.
- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?
Personīgi man vismīļākās filmas ir biogrāfiskie stāsti Into the Wild un INTOUCHABLES.
- Kas Jūs iedvesmo un motivē?
Mani iedvesmo skaisti, gudri un bagāti cilvēki - gan iekšēji, gan materiāli.
- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?
Ceļojumos. Noīrētu mašīnu un mēnesi apceļotu Jaunzēlandi.
- Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?
Rituālu mums nav, bet vienmēr ir svarīgi, lai birojā būtu mājīga atmosfēra un visi justos, kā viena liela ģimene.
- Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.
Vienmēr esmu apbrīnojusi cilvēkus, kas atceras anekdotes, es nekad nevienu neesmu zinājusi.
- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.
Dedziet sveces, dzeriet vīnu, ēdiet no skaistiem traukiem, nekrājiet nevajadzīgas lietas un nekad negaidiet īpašu brīdi!
- Lūdzu iesakiet kādu kultūras pasākumu, kuru pēdējā laikā esat apmeklējusi un kuru ieteiktu arī citiem?
Iesaku aizbraukt uz Alexander McQueen tērpu izstādi Londonā, kā zināms, viņš bija viens no inovatīvākajiem tērpu dizaineriem.
Informācija par rubriku: Jautājumi visiem šīs rubrikas dalībniekiem ir vienādi. Atbildes dalībnieki sniedz rakstiski.