Naktī uz otrdienu jūrā pie Kaltenes uz sēkļa uzskrējis Latvijas zvejas kuģis "Kate", piecu cilvēku apkalpe ir evakuēta, taču pastāv dīzeļdegvielas noplūdes risks.
Negadījums noticis nepilnu kilometru no krasta, liecina Krasta apsardzes sniegtā informācija. Kā atzīmēja Ulbina, viena no iespējamām versijām, kādēļ kuģis izbraucis krastā, ir cilvēciskais faktors, aģentūrai LETA pastāstīja Aizsardzības ministrijas Militāri publisko attiecību departamenta pārstāve Liene Ulbina.
Zvejas kuģa apkalpe izglābta ar jaunā patruļkuģa Skrunda palīdzību, informēja Ulbina. Pašlaik uz notikuma vietu norīkots Rīgas ostā dežurējošais kuģis Klints ar mērķi novērot situāciju, kas ir bīstama videi, jo uz kuģa ir deviņas tonnas dīzeļdegvielas un pastāv tās noplūdes risks.
Patlaban speciālisti gatavojas dīzeļdegvielas atsūknēšanai no kuģa, un tikai pēc tam kuģi izvilks krastā, kad arī izmeklētāji varēšot kuģi apskatīt un izdarīt jau konkrētus secinājumus, sacīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja direktors Ivars Gaveika.
Glābšanas darbos ir iesaistīts Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD), uz notikuma vietu ir norīkotas Jūras spēku flotiles vienības naftas seku likvidācijai, ja būs tāda nepieciešamība.
Jūras spēkos ir sasaukta jūras meklēšanas un glābšanas (MRCC) komiteja, kas lemj par situāciju ārkārtas gadījumos. Sanāksmē piedalās VUGD, Jūras spēku flotiles, Jūras administrācijas un Jūras un iekšējo ūdeņu vides pārvaldes pārstāvji. Tiem jāizlemj, kā tālāk rīkoties.
VUGD pārstāvis Latvijas Televīzijas rīta raidījumā informēja, ka negadījums noticis ap plkst.4.30.
Rojas ostas pārvaldnieks Jānis Megnis aģentūrai LETA pastāstīja, ka kuģis uz sēkļa uzskrējis kādas navigācijas kļūdas dēļ. Kuģis Kate pieder Engures zivju pārstrādes uzņēmumam SIA Unda.
Latvijas Jūras administrācijā informēja, ka Kate būvēts 1992.gadā un ir Baltica tipa kuģis. Jūnijā kuģis atradās dokā, un pēc tam Jūras administrācijas inspektori veica visas paredzētās pārbaudes. Pārbaudīti arī kuģa apkalpes kvalifikāciju apstiprinošie dokumenti. Patlaban Jūras administrācijas eksperti piedalās MRCC komitejas darbā, jo administrācijai ir visa informācija par kuģa uzbūvi un tehnisko stāvokli, kas ir svarīga, ņemot vērā iespējamo degvielas noplūdi.
Rojas ostas pārvalde ir gatava sniegt velkoņa atbalstu un piedāvāt izmantot ostu nepieciešamo darbu veikšanai.
Ir sākta izmeklēšana un, analizējot pirmo iegūto informāciju, visticamākā šķietot versija, ka negadījumā vainojams cilvēciskais faktors. Izmeklēšanas rezultāti būšot zināmi pēc pāris mēnešiem, sacīja Gaveika.