Vīriešu veļas zīmols "tom àdam" drīzumā plāno uzsākt tirdzniecību uni-sex pidžamām, kas šūtas no ekoloģiski inovatīva auduma, kas ir radīts no rožu krūma, informē zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš.
Daļa no pidžamām ir ražotas, izmantojot rožu krūmus, un otra daļa ir no "tencel", kas ir dabiska šķiedra, kuras izejmateriāls ir koksne. Asimilācijas cikls ļauj izmantotajam šķīdinātājam pārstrādāties gandrīz 100%. Tas nozīmē, ka ražošanas procesā nerodas indīgas vielas, kas varētu piesārņot gaisu vai ūdeni, norāda dizainers. Tādā veidā produkcija tiek padarīta ekoloģiski draudzīga.
Pēc T.Ā.Vītoliņa domām, tas būs ļoti piemērots apģērbs tieši šim laikam, kad visi uzturas mājās. Pidžamu audums tiek izstrādāts Portugālē, pie viena no senākajiem Portugāles kreklu audumu ražotājiem. Tas ir ģimenes uzņēmums, kas ir vēl viens svarīgs faktors sadarbībai.
Zīmola produkcija joprojām tiek ražota Latvijā.
Zīmola attīstītājs norāda, ka kopumā ar biznesu veicas labi, tas aug un attīstās. "Šī visnotaļ nestabilā situācija globālajā tirgū ļauj mazākiem zīmoliem ar mazākiem budžetiem un kreatīvu domāšanu rast veidus, kā turpināt attīstīties un tajā pašā laikā pārdomāt zīmola pamatvērtības un prioritātes, uz kurām ir vērts koncentrēties nākotnē," komentē T.Ā.Vītoliņš.
"tom àdam" klienti visbiežāk ir vīrieši, jo lielākā daļa zīmola produkcijas sastāv no vīriešu veļas un peldšortiem. "Mūsu best-sellers ir vīriešu apakšveļa, šobrīd attīstām jaunus modeļus un krāsas. Būs interesanti novērot, kā ceļošanas ierobežojumi ietekmēs peldšortu tirdzniecību. Tomēr pieprasījums kopsummā ir pieaugošs, kas priecē," stāsta zīmola attīstītājs.
Kopumā 99% procentus no zīmola pārdošanas apjomiem veido eksports. Galvenās eksporta valstis ir Francija, Vācija, Lielbritānija un citas Eiropas valstis.
Vaicāts, kā ārkārtas situācija ietekmējusi zīmola darbu, T.Ā.Vītoliņš stāsta: "Protams, ka pašreizējā situācija ir ietekmējusi gan mūs, gan visus pārējos. Labā ziņa, ka cilvēki, paliekot mājās, joprojām nēsā apakšveļu. Ir patīkami novērot, ka zīmoli un cilvēki ir īpaši aktīvi, lai savā starpā sadarbotos un palīdzētu viens otram šajos izaicinošajos laikos, kā arī cilvēki arvien vairāk ir gatavi pirkt mazāk, bet kvalitatīvāk."
Zīmols strādā pie jauniem produktiem gan vīriešiem, gan sievietēm. Viens no galvenajiem "tom àdam" uzdevumiem ir biznesu padarīt dabai draudzīgāku, katrā no tā aspektiem. "Mēs esam atbildīgi par to, ko mēs radām un laižam pasaulē. Turpināsim radīt produktus, ko mēs paši vēlamies valkāt un kas mūs padara priecīgus," pauž T.Ā.Vītoliņš.
DB jau rakstīja, ka vīriešu apakšveļas zīmola «tom àdam» ambīcijas ir mainīt vīriešu veļas tirgu, rādot piemēru, ka ir iespējams virzīties uz ētiskāku produkciju. T. Ā. Vītoliņš uzskata, ka mūsdienu pārbagātajā modes pasaulē ir iespējams piesaistīt klientus, izglītojot cilvēkus un parādot atšķirību starp ētiski ražotu veļu un to, kas tiek ražota, piemēram, Kambodžā.
Ideja par šo biznesu T. Ā. Vītoliņam radās 2015. gadā, dodoties ceļojumā uz Japānu. «Tokijā iegāju astoņstāvīgā vīriešu modes universālveikalā «Isetan». Jutos kā mazs puika pirmo reizi Disnejlendā – mani apbūra veikala klāsts un piedāvājums. Izstaigājot veikalu, sapratu, ka ir ārkārtīgi daudz augstas kvalitātes vīriešu uzvalku un kurpju, taču, ieejot vīriešu veļas nodaļā, kvalitatīvākā un modīgākā ir veļa, kas tiek ražota neētiskos apstākļos Kambodžā un ir dekorēta ar ārkārtīgi lielu logotipu uz gumijas, kas man nešķiet īpaši pievilcīgi. Tas manī radīja vēlmi izpētīt vīriešu veļas industriju un radīt augstas kvalitātes estētisku veļas zīmolu, kas ražots ētiskos apstākļos,» viņš iepriekš norādījis.