Šis gads Virši-A ir ļoti radikāls, tiek pilnveidota uzņēmuma komanda, kompānija kļūst atbilstošāka mūsdienu nepieciešamībai
Tā intervijā saka pašmāju degvielas tirgotāja a/s Virši–A izpilddirektors Jānis Priedītis.
Vai izpilddirektora amata ieviešana ir saistīta ar uzņēmuma jaunā koncepta attīstību?
Akciju sabiedrība Virši-A ir sasniegusi ļoti nozīmīgu ciklu savā attīstībā – šogad uzņēmumam bija divdesmit gadu jubileja. Līdz ar straujo uzņēmuma izaugsmi, kas īpaši vērojama pēdējo trīs četru gadu laikā, šogad ir pieņemti vairāki stratēģiski lēmumi – veidot lielam uzņēmumam atbilstošu struktūru un darbības principus, kā arī ieviest jaunus procesus, lai būtu gatavi visām nākotnes izmaiņām, kuras ir iespējamas mūsdienu ļoti dinamiskajā ekonomiskajā dzīvē. Arī uzņēmuma izpilddirektora amata izveidošana ir saistīta ar šīm pārmaiņām, kas paredz izmaiņas uzņēmuma struktūrā. Pārmaiņas ir ļoti būtiska katra uzņēmuma sastāvdaļa. Tās labāk ir ieviest plānoti tad, kad redzam tam ekonomisko pamatojumu, nevis gaidīt līdz brīdim, kad tā ir vienīgā izeja no kādas sarežģītas situācijas uzņēmējdarbībā. Svarīgi, ka darbinieki un kolēģi saprot to mērķi, ko mēs ar šīm pārmaiņām sasniegsim. Jāuzsver, ka šobrīd mēs ieguldām būtiskas investīcijas mūsu darbiniekos, sadarbībā ar vietējiem un starptautiskajiem speciālistiem sniedzot apmācības gan uzņēmuma vadības līmeņa darbiniekiem, gan dažāda līmeņa degvielas uzpildes staciju (DUS) darbiniekiem.
Vai pašmāju degvielas tirgotājiem nav grūti konkurēt ar lielajām starptautiskajām degvielas ķēdēm?
Mana iepriekšējā darba pieredze ir saistīta ar vairākiem lieliem starptautiskiem uzņēmumiem. Tāpēc, nonākot vienā lielā vietējā uzņēmumā ar skaidru akcionāru struktūru, es tieši šeit redzu vairāk priekšrocību un iespēju, ņemot vērā, ka šeit mūsu lēmumu pieņemšanas process un to izpilde ir iespējama daudz ātrākā laikā. Jā, tiešām mēs esam lielākais pašmāju DUS tīkls. Lepojamies ar to un vēl vairāk sevi pozicionēsim tieši šādi. Esam uzsākuši sadarbību ar pašmāju ražotājiem un tirgotājiem par iespēju veidot lielāku pievienoto vērtību mūsu klientiem.
Tirgus līderiem degvielas mazumtirdzniecības jomā, kas pašlaik ir lielie starptautiskie tīkli, ir izteikts degvielas uzpildes stacijas standarts, kamēr daudziem DUS tīkliem klienta apkalpošanas kvalitāte dažādos benzīntankos stipri atšķiras. Patīkami, ka daudzas Virši-A degvielas stacijas ir ieguvušas jaunu veidolu, vai to iegūs visas?
Katrā nozarē, protams, ir vadošie uzņēmumi, kuri ir nozares līderi. Mana pieredze saistās ar četriem lieliem uzņēmumiem dažādās nozarēs – Lattelecom grupa, Balta, Kurši un Statoil. Visur ir vadīti, organizēti un konsultēti tieši biznesa procesi. Uzņēmumā Virši-A esmu nostrādājis pirmās 100 dienas. Varu teikt, ka ir daudzas lietas, kuras mēs ieviesīsim, ir tādas, kuras ir eksistējušas, bet nav bijušas kā rutīnas lietas uz papīra. Jau šā gada rudenī mēs ieviesīsim energoefektivitātes standartu ISO 50001. Nākotnē saskaņā ar ISO plānots ieviest arī citus nozarē atbilstošus standartus. Taču viena lieta ir standarta ieviešana, cita – tā realizācija dzīvē. Standarts ir standarts, bet reālā biznesa dzīve var būt pavisam kas cits. Ja jūs runājat par augsto klientu apkalpošanas kultūru vadošajos tirgus līderu uzņēmumos, tad mana pārliecība ir tā, ka visu nosaka kadri. To esmu savā dzīvē mācījies – 90% veido attieksme un 10% profesionālā kvalifikācija. Tāpēc arī šis gads mūsu uzņēmumam ir ļoti radikāls. Pilnveidojam gan savu vadības komandu, gan uzņēmuma komandu kopumā. Uzņēmums kļūst atbilstošāks mūsdienu nepieciešamībai.
Uzdošu pavisam piezemētu jautājumu. Iebraucot kādā no tirgus līderu DUS, es vienmēr zinu, kāda tur būs tualete un kafija, savukārt citās DUS var sagaidīt zināmi pārsteigumi. Vai Virši-A domā par to, lai klienta apkalpošana visās DUS, vienalga, vai tā atrodas Rīgā vai laukos, būtu vienāda?
Arī man, uzsākot darbu «Viršos», viens no pirmajiem uzstādījumiem sev pašam bija apbraukāt pēc iespējas vairāk DUS. Sadarbības pieredze ar Virši-A man iepriekš nebija bijusi. Atšķirības starp DUS ir. Tieši tāpēc šogad vasarā ir uzsākts jauns projekts. Mēs vēlamies nodrošināt klientiem vienlīdz labu servisu, vienlīdz labas sajūtas visur. Gan stacijā iekšā, gan piebraucot pie tās. Ir sastādīts investīciju plāns esošajām stacijām, bet paralēli strādājam pie jaunu koncepta moduļu ieviešanas. Pirms kāda laika Virši-A ir ieviests jau šis kafijas modulis jeb kafijas siena. Tagad tiek strādāts, lai klients mūs pazītu piebraucot, esot iekšā un aizbraucot no mūsu degvielas uzpildes stacijas. Un aizbrauc ar tikpat labām sajūtām, ar kādām atbrauc.
Visu interviju Pašmāju DUS tīkls pārmaiņu vējos lasiet 18. septembra laikrakstā Dienas Bizness.