Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) ir dziļā neizpratnē par šodien publicēto informāciju, ka Latvijas lidsabiedrība airBaltic nodarbosies ar pakalpojumu sniegšanu pasažieru pārvadājumos ar autobusiem.
Kā skaidro asociācijā, vakar LPPA pārstāvjiem tiekoties ar satiksmes ministru Anriju Matīsu (V), netika pat pieminēts, ka valsts grasās iekļauties pasažieru pārvadājumos ar autobusiem šādā veidā. Ņemot vērā samērā nelielo informāciju, ir radies daudz jautājumu par pašu pakalpojumu, uzsver asociācijā.
Protams, ka šādi pārvadājumi ietekmēs starppilsētu pārvadājumu biznesu, jo, nenoliedzami, daļa pasažieru, kas šobrīd izmanto aviācijas pakalpojumus, nokļūšanai lidostā izmanto sabiedrisko transportu. Cik liela ietekme būs, ir grūti pateikt, bet tāda noteikti būs. Taču šobrīd būtiskais jautājums ir tas, uz kāda tiesiska pamata šādi pārvadājumi tiek organizēti, jo pašlaik nevar gūt priekšstatu par to, vai tie būs regulāri, neregulāri vai transfēri. Jebkurā gadījumā jānorāda arī tas, ka šobrīd tiek veikti dažādi starptautiskie regulārie reisi, kuriem kā pieturvieta ir starptautiskā lidosta Rīga. Šajā gadījumā arī tie tiks apdraudēti," uzsver asociācijas direktors Ivo Ošenieks.
Ņemot vērā to, ka tikai "airBaltic" klientu pārvadāšana varētu nesegt izdevumus pārvadājumu nodrošināšanai, pastāvot bažas par citu pasažieru uzņemšanu šādos reisos vai arī par šķērssubsidēšanu, skaidro Ošenieks. To pastiprinot arī tiesībsargājošo institūciju nepietiekamā aktivitāte nelegālo pasažieru pārvadājumu ierobežošanā.
LPPA vērsīsies Satiksmes ministrijā, lai rastu skaidrojumu saistībā ar radušos situāciju.
Arī Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) pārstāvis Uldis Kolužs norāda, ka airBaltic ieceri iesaistīties pasažieru pārvadājumos uztver negatīvi. «Ja tas ir paredzēts kā reiss no kāda apdzīvota punkta uz Rīgas lidostu, tad pareizi būtu, ja uz tādu pārvadājumu izsludinātu konkursu,» uzsver Kolužs. Ar šādu pašdarbību tikšot nodarīts kaitējums regulārajiem pasažieru pārvadātājiem. «Jāsaka, ka mūsu valstī šobrīd pasažieru pārvadājumos un it īpaši Satiksmes ministrijas un Autotransporta direkcijas (ATD) rīkotajos konkursos ir bardaks, kas jau daļēji ir sagrāvis nozari un ir degradējis jēdzienu godīgs pasažieru pārvadātājs. Pie tā ir novedusi neprofesionālā pieeja jautājumu risināšanā,» uzsver Kolužs.
Kā ziņots, airBaltic 1.martā sāks piedāvāt jaunu pakalpojumu - autobusu pārvadājumus -, lai savienotu Rīgu ar reģionu pilsētām Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.
Kā biznesa portālu Nozare.lv informēja lidsabiedrībā, airBaltic Bus uzlabos reģionu pilsētu savienojumus ar Rīgas lidostu un nodrošinās klientiem ērtāku nokļūšanu airBaltic piedāvātajos galamērķos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Krievijā/NVS valstīs.
airBaltic izpilddirektors Martins Gauss norādījis, ka jaunā aktivitāte uzlabos Latvijas reģionu pieejamību.
airBaltic Bus sniegs bezmaksas pārvadājumu pakalpojumus airBaltic pasažieriem, kuri lido uz un no starptautiskās lidostas Rīga. Autobusi savienos lidostu ar autoostām tādās Latvijas pilsētās kā Valmiera, Jēkabpils, Jelgava un Daugavpils, Tartu Igaunijā un Šauļiem Lietuvā. Autobusi brauks pēc grafika, kas izveidots atbilstoši airBaltic reisu ielidošanas un izlidošanas laikiem.
Kā biznesa portālam Nozare.lv norādīja airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, šis pasākums absolūti neietekmēs patlaban tirgū strādājošos pasažieru pārvadātājus, jo lidsabiedrība pārvadāšot specifisku klientu segmentu tikai uz lidostu. Vienlaikus Vanags norādīja, ka nevar atklāt, cik lielas investīcijas ieguldītas šajā pasākumā, jo tā esot konfidenciāla komercinformācija.
Pēc airBaltic lidojuma rezervēšanas klienti varēs pieprasīt bezmaksas autobusa pakalpojumus airBaltic tīmekļa vietnē.
airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. AS Air Baltic Corporation ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" flotē ir 25 lidmašīnas - piecas Boeing 737-500 astoņas Boeing 737-300 un divpadsmit Bombardier Q400 NextGen.