Latvijas zīmols Just5 paziņojis par ieiešanu viedtelefonu tirgū un prezentējis Just5 Spacer modeli. Tehnoloģiju eksperts Juris Kaža portālam Db.lv pauda, ka telefonam ir iespējas izdzīvot jau tā saspīlētajā vietdelefonu tirgū, taču tas būs atkarīgs no vairākiem aspektiem.
[Ziņa papildināta ar J. Kažas un K. Skuteļa, LMT un Tele2 komentāriem]
Just5 Spacer pamatā ir pati jaunākā viedtelefonu platforma MediaTek MT6582M un to darbina Android Jelly Bean 4.2.2 operētājsistēma. Tālrunis tirgū tiek virzīts ar četrkodolu procesoru, divu SIM karšu atbalstu, piecu collu ekrānu.
Viedtālrunis Just5 Spacer ir aprīkots ar astoņu megapikseļu fotokameru (ar autofokusu un zibspuldzi), frontālo fotokameru videozvaniem (izšķirtspēja 2 megapikseļi), 1 GB operatīvo un 4 GB iebūvēto atmiņu, Bluetooth un Wi-Fi moduļiem.
Telefona komplektācijā ietilpst divi ārējie maināmie paneļi - melns un balts.
Tehnoloģiju zinātājs J. Kaža portālam Db.lv norādīja - ja telefons ir likts kopā gana kvalitatīvi, tad tas uzskatāms par «pietiekami solīdu» un lielākā atšķirība no citu zīmolu viedtelefoniem ir vien tā logotips. «Visi telefoni ir ļoti līdzīgi, lielākās atšķirības ir to dizainā, tāpat atšķiras dažas nianses. Tas ir standarta produkts, kuram ir uzrakstīts zīmols Just5,» pauda J. Kaža.
Līdzīgās domās ir arī tehnoloģiju entuziasts, IT blogeris Kristaps Skutelis,(@krizdabz): «Idejiski līdzīgus telefonus var izveidot ikviens, ja vien ir nauda un vēlme, pasūtot šādas ierīces Ķīnā.»
K. Skutelis sarunā ar Db.lv norādīja, ka Just5 Spacer izmantotajā operētājsistēmā Android Jelly Bean 4.2.2 nav ieviesti jauninājumi vai uzlabojumi, kas šo produktu atšķirtu no daudziem citiem līdzīgiem. «Pasaulē jau ir milzum daudz šādu, Ķīnā ražotu ierīču,» pauda tehnoloģiju entuziasts, norādot, ka Spacer viņam «milzu sajūsmu nav izraisījis, tomēr zemās cenas uz dažiem ierīces trūkumiem var pievērt acis».
Tirdzniecības cena ir 99 lati, un tas tirgū nonāks 2013. gada decembra pirmajā nedēļā. J. Kaža uzskata, ka cena varētu piesaistīt pircējus, taču jautājums ir, vai uzņēmums no tā gūs peļņu. Eksperts arī skaidro, ka liela nozīme būs tam, vai Just5 izdosies slēgt sadarbību ar kādu no lielākajiem mobilo sakaru operatoriem.
Pašlaik Just5 jau sadarbojas ar mobilo sakaru operatoru Tele2, un tā lietotāju skaits aug, Db.lv norādīja Tele2 pārstāve Egita Māliņa.
LMT Retail&Logistics valdes priekšsēdētājs Rinalds Kalniņš Db.lv pauda, ka uzņēmums pagaidām nav saņēmis no šī telefona ražotāja piedāvājumu izplatīt jaunās iekārtas LMT tirdzniecības tīklā, bet ir gatavi izskatīt sadarbības piedāvājumu, ja tāds būtu. «Būtu gan pārāk optimistiski cerēt, ka šo viedtālruņu tirdzniecības apjomi varēs kaut attāli tuvoties atpazīstamo zīmolu apjomiem, kuri iegulda ļoti lielus līdzekļus mārketingā, tomēr sava tirgus niša varētu būt arī Just5 viedtālruņiem,» norādīja R. Kalniņš.
«Varbūt Just5 izredzes ielauzties pašmāju tirgū palielinās tas, ka viņi ir pašmāju zēni,» pauda eksperts. Viņš arī norāda - kopumā ienākšana viedtelefonu tirgū nozīmē, ka kompānijai ir izdevies ievērojami paplašināt savu tirgu, jo sākotnēji Just5 bija telefons, kurš nodrošināja telefona pamatfunkciju - balss saziņu.
Latvijā zīmols Just5 jau ir pietiekami labi zināms, jo iepriekš tika īstenota pamanāma reklāmas kampaņa, tirgū virzot «parastos» Just5 podziņtelefonus, tādēļ jaunajam Just5 Spacer ir «iespēja kļūt populārākam nekā daudziem citiem Latvijā pieejamiem ķīniešu ražojumiem», uzskata K. Skutelis.
Pirmo mobilo tālruni - CP09, zīmols Just5 laida tirgū 2009.gadā. Zīmols Just5 kopš 2009.gada pārdevis vairāk nekā miljonu savu mobilo tālruņu Krievijā, NVS valstīs, Eiropā un ASV.