Vietējais tirgus veido 20% no visa lietuviešu kompānijas Mobili Baltija biznesa. Tam seko Latvija ar 12%, Igaunija ar 7%.
«Telefoni kļūst dārgāki, un lielie ražotāji nav īpaši ieinteresēti ražot telefonus, kas ir lētāki par simt eiro, un zemākā cena ir ap 200 eiro. Šī ir laba niša tādiem telefoniem kā Just5 un citām zemas cenas ierīcēm, jo ne visi var nopirkt telefonu par 300 vai 500 eiro,» spriež Audris Leimonts (Audrys Leimontas), Mobili Baltija, UAB attīstības vadītājs.
Mobili Baltija vidējā pārdotā telefona cena tagad ir aptuveni 250 eiro, bet pirms diviem gadiem tie bija 170 eiro. «Izaugsme ir ievērojama,» viņš saka. Cilvēki mobilos telefonus maina vidēji vienā līdz divos gados.
Vienlaikus ir iezīmējusies tendence, ka cilvēki ir ieinteresēti pirkt mazlietotus vai atjaunotus telefonus, un tagad daudzi veikali tādus piedāvā. Piemēram, ASV ir iespēja lietot iPhone mēnesi un atdot atpakaļ tirgotājam, un atgūt samaksāto naudu. Šādus telefonus iepērk Mobili Baltija un pārdod otrreizējā tirgū. «Lielās kompānijas ierobežo darbinieku izvēlēto telefonu cenas, piemēram, viņi var izvēlēties telefonu, ne dārgāku par 500 eiro. Mēs tādiem uzņēmumiem pārdodam diezgan daudz lietotu iPhone, jo jaunu viņi nevar nopirkt, bet mazlietotu – var. Interesanti, ka šī tendence nav tikai Baltijā, bet arī Somijā un ir redzama vēlme nepirkt lētāko jauno modeli, bet drīzāk vecākas paaudzes mazlietotu telefonu par zemāku cenu. Šis ir jauns tirgus segments,» raksturo A. Leimonts.