Šodien un rīt Somijas galvaspilsētā Helsinkos notiek vērienīgs startup jeb jaunuzņēmumu pasākums Slush
Pērn pasākums pulcēja 15 tūkstošus apmeklētāju, tostarp 1700 startup, 800 investorus un 630 žurnālistus. Tāpat pērn Slush norisinājās arī Tokijā un Pekinā. Šogad pasākums notiek Helsinkos, Tokijā, Šanhajā un Singapūrā.
Līdzās pasākumiem uz vairākām skatuvēm notiek arī Slush 100 - jaunuzņēmumu prezentāciju konkurss, kur starp simt labākajiem un daudzsološākajiem startup iekļuvuši arī trīs projekti no Latvijas – Notakey (kategorijā finanšu tehnoloģijas un e-komercija (Fintech & Online marketplaces)), Nordigen (kategorijā programmatūra un analītika uzņēmumiem (Enterprise Software & Analytics)) un Vividly (mākslīgā intelekta un virtuālās realitātes kategorijā (AI & VR)).
«Cerības uz Slush 100 ir lielas. Jūtamies stipri, bet konkurence šogad arī ir stiprāka nekā jebkad,» saka Rolands Mesters, Nordigen līdzīpašnieks. Arī Notakey līdzīpašnieks Jānis Graubiņš teic, ka ir cerības uzvarēt, tāpat mērķis ir parādīt sevi no labākās puses tiem investoriem, ar kuriem tur uz vietas ir sarunātas tikšanās.
Tas, ka no Latvijas šajā konkursā iekļuvuši trīs startup, R. Mestera acīs nozīmē, ka jaunuzņēmumu kultūra vēl joprojām ir spēcīga un spējīga katru gadu radīt kaut ko unikālu un prezentēt to Slush 100 žūrijai. «Es domāju, ka no Latvijas varētu būt vairāk startup, kas kvalificētos, taču, tā kā pasākums ir vairāk orientēts uz investīciju piesaisti, tad tas ne visiem šobrīd ir aktuāli,» spriež J. Graubiņš.
No Latvijas uz konferenci dodas apjomīga delegācija - to organizē finanšu tehnoloģiju kompānija Twino. Uz Eiropā vērienīgāko šī veida pasākumu Slush tā vedīs 30 pārstāvjus no Latvijas startup un jaunajiem, progresīvajiem uzņēmumiem. Tiks pārstāvēti tādi Latvijas jaunuzņēmumi kā Toneboard, Notakey, Nordigen, Anatomy Next, Dripit.io, WhatTheBus, Poker Art, Sorry as a Service, Swipegateway.com, Walmoo, Qfer, Zoomcharts, kā arī Startup Slalom hakatona uzvarētāji – web platforma un mobilā lietotne, kas ļauj vecākiem kontrolēt ar bankas karti veiktos bērna maksājumus un pirkumus – CardOn. Latvijas delegācijas dalībniekus izvēlējās Twino sadarbībā ar Latvijas Start-up uzņēmumu asociāciju Startin.LV un IT koprades telpu TechHub Riga.
«Globāls skatījums ir tas, kas spēj izcelt ideju tūkstošiem citu vidū. Slush sniedz iespēju mācīties no citiem un piesaistīt sev Eiropas un pasaules līmeņa spēlētāju uzmanību. Mēs ceram, ka Latvija to izmantos un mums būs par kādu veiksmes stāstu vairāk. Īpašs prieks par Nordigen un Notakey, kas pieņēmuši izaicinājumu un piedalīsies ātro prezentāciju (pitch) konkursā Slush 100 Pitching Competition,» teic Twino Investīciju platformas vadītājs Jevgeņijs Kazaņins.
«Slush šogad pulcē vairāk nekā 15 tūkstošus apmeklētāju, pārstāvjus no vairāk nekā diviem tūkstošiem uzsācējuzņēmumu un vairāk nekā 750 dažādus investīciju uzņēmumus. Iespēja uzstāties uz Slush 100 skatuves starp labākajiem tehnoloģiju jaunuzņēmumiem dod fantastisku iespēju pieteikt sevi kā stipru nozares spēlētāju. Ja tu esi uz šīs skatuves, tev noteikti ir, ko dot sabiedrībai, un tu esi no tiem, kuru progresam ir vērts sekot līdzi,» teic Gunita Kuļikovska, Vividly (SIA Go VR) īpašniece.
Runājot par mērķiem, viņa vēlas ne vien piesaistīt investīcijas produkta nākamajiem attīstības posmiem, bet arī atrast līdzīgi domājošus sadarbības partnerus, ar ko kopā veicināt industrijas attīstību.