Visi pieci pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) valdes locekļi galvaspilsētas mēram Nilam Ušakovam (S) iesnieguši atlūgumus, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija. Tikmēr Ušakovs iecēlis pagaidu valdi trīs cilvēku sastāvā.
Pagaidu valdi vadīs bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss un tajā iekļauti arī divi pašreizējie RS darbinieki - Satiksmes un organizācijas nodaļas direktors Edmunds Zivtiņš un Drošības un risku vadības nodaļas direktors Jānis Geduševs.
Kā aģentūrai LETA sacīja Ušakovs, tad pirmais Matīsa uzdevums būs apturēt visu pašreizējo sabiedriskā transporta iepirkumu norisi, kas saistīti ar transporta piegādi. "Visos gadījumos, kad piegādes vēl nav pabeigtas un kur to ļauj likumu normas - ir jālauž līgumus un jāizsludina atlikušo transporta vienību iepirkumus no nulles," pauda Ušakovs.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka viņam nav ko pārmest nevienam no valdes locekļiem, jo visi strādājuši pēc labākās sirdsapziņas. "Pēc viņu domām, tas ir būtiskākais, ko viņi pašlaik var izdarīt, lai saglabātu uzņēmuma reputāciju. Esmu visiem valdes locekļiem un, jo īpaši Leonam Bemhenam, pateicīgs par šo lēmumu un pieņemu viņu atlūgumus. Vienlaikus es ceru, ka izmeklēšanas darbības apliecinās, ka valdes locekļi nav līdzdalīgi pārkāpumos, kādi, iespējams, ir notikuši uzņēmumā," Ušakovs.
Vecās valdes locekļi darbu atstāj no šodienas, 14.decembra, un no šodienas darbu uzsāk arī jaunie pārstāvji. Tuvākajā laikā tiks izsludināts konkurss uz valdes locekļu amatiem.
Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktais kriminālprocess ir saistīts ar trim pašvaldības uzņēmuma RS veiktajiem iepirkumiem, tādējādi izmeklējot amatpersonu kukuļošanu un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu, aģentūra LETA uzzināja KNAB.
Birojā skaidroja, ka kriminālprocess sākts par RS 2016.gada zemās grīdas tramvaju iepirkumu, kura kopējā summa bija 62 597 477 eiro, 2013.gada iepirkumu par trolejbusu piegādi, kura kopējā summa bija 131 646 135 eiro, kā arī 2013.gadā RS veikto iepirkumu par autobusu piegādi, kura kopējā summa bija 75 808 297 eiro.