Pagājušajā sezonā, kad Eiropas trases un citas izklaides iespējas Latvijas iedzīvotājiem nebija tik brīvi pieejamas, slēpotāju skaits vietējās trasēs sasniedza rekordlielu skaitu, klientu netrūkst arī šosezon.
Lai gan apmeklētāju skaits Latvijas lielākajās slēpošanas trasēs šajā sezonā ir nedaudz mazāks nekā iepriekšējā, klientu skaits ir atgriezies pirmspandēmijas līmenī, norāda nozares pārstāvji. Tādu sezonu kā iepriekšējo, visticamāk, vairs nekad nepiedzīvosim, taču ir pilnīgi skaidrs, ka pagājušais gads un situācija valstī ir atkal atmodinājusi kalnu kultūru Latvijā, jo interesentu šobrīd ir daudz vairāk nekā pirms pandēmijas, spriež Milzkalna pārstāve Elīna Putene.
Duāla ietekme
Esam novērojuši, ka cilvēku apmeklējumi kļuvuši biežāki, pastāvīgāki un mērķtiecīgāki, secina E. Putene. “Pērn gandrīz četrus mēnešus, neatkarīgi no dienas, laika un laikapstākļiem, visi kalna apmeklējuma laiki bija izpārdoti. Par 50 vietām, kas tika piedāvātas katrā no setiem, vienlaicīgi cīnījās vairāki tūkstoši interesentu. Neskatoties uz to, ka apmeklētāju šogad ir mazāk nekā pērn, šī sezona noteikti mūs iepriecina,” spriež E. Putene.
Viņa uzskata, ka valstī noteiktie ierobežojumi uzņēmējiem snieguši ne tikai jaunus izaicinājumus, bet ienesuši nozarē arī pozitīvas pārmaiņas. “Piemēram, mēs esam ieviesuši tiešsaistes kalna apmeklējumu rezervāciju sistēmu, kas ļauj mums laicīgi paredzēt kalna noslogojumu un to, cik liels darbaspēks konkrētajā dienā nepieciešams. Šī, visticamāk, būs tā lieta, kas paliks arī pēc ierobežojumu atcelšanas, – tas ļauj mums plānot klientu plūsmu, bet apmeklētājiem – savu laiku,” norāda E. Putene.
Viņa gan nenoliedz, ka valstī pastāvošajiem noteikumiem bijusi arī negatīva ietekme. “Šogad ierobežojumi ietekmējuši lielāko daļu uzņēmēju, arī mūs. Precīzu datu mums nav, taču pēc zvaniem, e-pastiem un komentāriem sociālajos tīklos ir skaidrs, ka esam zaudējuši diezgan lielu daļu klientu, kuri nolēmuši vakcinācijas kursu tomēr neiziet. Protams, gan viņi, gan mēs esam zaudētāji, taču priecājamies, ka vispār varam strādāt,” atzīmē Milzkalna pārstāve.
Arī slēpošanas kompleksa Žagarkalns vadītājs Juris Žagars piekrīt, ka, salīdzinot ar pagājušo pandēmijas gadu, apmeklētāju skaits šogad ir mazāks un tas ir tikai loģiski.
Visu rakstu lasiet 1.februāra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!