Zāļu ražotāja AS "Olainfarm" koncerna apgrozījums šogad pirmajā ceturksnī bija 33,499 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, informē uzņēmumā.
Koncerna peļņa šajā periodā pieaugusi 2,4 reizes un bija 5,149 miljoni eiro.
"Esam sākuši gadu ar mērķtiecīgu virzību, neraugoties uz Covid-19 pandēmijas ietekmi, un tas redzams arī uzņēmuma finanšu rezultātos. Jaunā mārketinga stratēģija bija dzinējspēks, kas ļāva saglabāt mūsu produktu un pakalpojumu pozīcijas noieta tirgos. Mēs esam apņēmības pilni īstenot stratēģijas mērķus un veicam investīcijas ražošanas, produktu attīstības, informācijas tehnoloģiju (IT) un digitalizācijas jomās," pauda "Olainfarm" valdes priekšsēdētājs Jerūns Veitess.
Pretstatā kritumam farmācijas tirgū "Olainfarm" produktu realizācija turpināja augt. Viens no izaugsmes iemesliem bija jaunā biznesa modeļa veiksmīga ieviešana Ukrainā, Krievijā un Kazahstānā, kā arī profesionāla un labi organizēta mārketinga komanda Latvijā.
Vadības ziņojumā minēts, ka 2021.gada pirmajos trīs mēnešos lielākais pārdošanas apmērs koncernam bija Latvijā, veidojot 10,071 miljonu eiro, kas ir par 13% jeb 1,446 miljoniem eiro mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Pārdošanas apmēri Latvijā šogad pirmajā ceturksnī veidoja 30% no grupas kopējiem ieņēmumiem, teikts kompānijas finanšu pārskata vadības ziņojumā.
Realizācijas apmērs Krievijā 2021.gada pirmajā ceturksnī veidoja 9,081 miljonu eiro, kas ir par 94% vairāk nekā 2020.gada pirmajā ceturksnī, bet pārdošanas apmēri Baltkrievijā veidoja 1,891 miljonu eiro, kas ir par 34% mazāk. "Pieprasījuma kritums Baltkrievijā ir cieši saistīts ar politisko un ekonomisko krīzi, Baltkrievijas rubļa vērtības kritumu pret eiro, kā arī 10% pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu medikamentiem no 2021.gada februāra," teikts vadības ziņojumā.
Savukārt Ukrainā apgrozījums pieauga par 84%, sasniedzot 3,36 miljonus eiro, kas saistīts ar pārstāvniecības mārketinga pasākumu aktivizāciju kopš 2020.gada ceturtā ceturkšņa.
Nozīmīgākais faktors, kas ietekmēja koncerna peļņas pieaugumu, bija valūtas kursa svārstības.
2021.gada pirmajā ceturksnī "Olainfarm" koncerns saistībā ar Covid-19 pandēmiju turpināja realizēt piesardzības pasākumus gan ražotnē, gan administrācijas un pārdošanas struktūrās, kā arī nodrošināja iespēju veikt darba pienākumus attālināti, ja darba specifika to atļauj.
Vairāki grupas uzņēmumi izmantoja Latvijas valsts sniegtās iespējas saņemt finansiālu atbalstu Covid-19 seku mazināšanai un medicīnas personāla motivēšanai. Kopumā 2021.gada pirmajā ceturksnī grupas uzņēmumi saņēmuši Latvijas valsts finansiālu atbalstu 85 tūkstošu eiro apmērā.
"Pandēmijas izplatība ietekmēja grupas meitasuzņēmumu rezultātus. Mazumtirdzniecībā būtisku pieprasījuma samazinājumu radīja ar likumdošanu noteiktie fizisko apmeklējumu un tirdzniecības platības organizācijas ierobežojumi ambulatorajās iestādēs, tirdzniecības centros. Visvairāk pieprasījuma izmaiņas izjuta kompresijas izstrādājumu segments, kam produktu klāstā ir preces, kas lietojamas pēc medicīniskām manipulācijām," teikts ziņojumā.
Kompānijas vadība norāda, ka būtisku ietekmi rada pieprasījuma kritums vadošās produktu kategorijas veselību veicinošo produktu klāstā - produktiem saaukstēšanās simptomu ārstēšanai. Produktu tirdzniecība saaukstēšanās un klepus ārstēšanai samazinās visās valstīs Covid-19 ierobežojumu un zemu akūtu respiratoru vīrusu infekciju (ARVI) sastopamības dēļ 2021.gadā: "Lielākajā daļā valstu pieprasījums pēc produktiem pret klepu un saaukstēšanos būtiski samazinājās, jo tika kontrolēta masku lietošana, un darbs no mājām nozīmēja mazāk fizisku kontaktu starp cilvēkiem. Turklāt galvenā uzmanība bezrecepšu zāļu un uztura bagātinātāju jomā tiek pievērsta D vitamīnam, imūnsistēmu atbalstošiem vitamīniem un pretvīrusu preparātiem".
Šogad pirmajā ceturksnī koncerns veicis ieguldījumus aktīvo farmaceitisko vielu ražošanas tehnoloģiju izstrādē un jaunu produktu - gatavo zāļu formu izstrādē, tostarp Eiropas Savienības (ES) līdzfinansētā projekta "Aktīvo farmaceitisko vielu pētījumi" un Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūras "Inovāciju vaučeru atbalsta pakalpojumi" ietvaros. Tāpat veikti ieguldījumi zāļu pirmsklīniskos un klīniskos pētījumos, tostarp ES līdzfinansētā projekta "Zāļu pirmsklīniskie un klīniskie pētījumi" īstenošanā.
2021.gada pirmajā ceturksnī investīcijas galvenokārt veiktas ražošanas, produktu attīstības, IT un digitalizācijas jomā.
"Covid-19 pandēmijas ierobežojumi un ekonomiskās sekas būtiski ietekmējuši grupas iespējas realizēt plānoto investīciju saņemšanu un veikšanu, un daļēji pārcelt to īstenošanu uz otru pusgadu. Kopējās realizētās investīcijas 2021.gada pirmajā ceturksnī veidoja 36% no plāna," teikts ziņojumā.
"Olainfarm" koncerna apgrozījums 2020.gadā bija 122,157 miljoni eiro, kas ir par 11% mazāk nekā 2019.gadā, savukārt koncerna peļņa samazinājās 2,3 reizes un bija 9,478 miljoni eiro.
2020.gada pirmajā ceturksnī "Olainfarm" koncerna apgrozījums bija 32,393 miljoni eiro, bet koncerna peļņa bija 2,113 miljoni eiro.
.